Skip to main content

Ik zou graag teletekst en tv-kijken weer kunnen combineren. Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? Ik begrijp van de klantenservice dat dit vanaf de introductie van het KPN+ kastje niet meer standaard is. Maar ik vond het altijd erg handig. 

 

Hallo, @Jos Meijers, nee, bij TV+ is Teletekst een aparte app.

Ondertiteling werkt met het icoontje onder in beeld als u op de Home-knop drukt.

Overigens ben je met de app-knop op de afstandsbediening zo bij de Teletekst-app. Is een paar kliks meer, maar daar ben je zo aan gewend.

Zit de app te ver weg in het menu? Door op de app te gaan staan, en vervolgens de OK-knop langer ingedrukt te houden kunt u de app op een handiger plek neerzetten.


Het gaat juist om het tegelíj́k gebruiken. Dat had voor mij een reden. 


Hoi @Jos Meijers 
Het korte antwoord is, nee dat gaat niet.
TV+ heeft ook om die reden een aparte TXT-app geplaatst, die je kunt raadplegen.
't Is even wennen, maar het werkt verder prima.


Ondertiteling werkt bij mij niet. Het blijkt helemaal niet te combineren te zijn. En voor de goede orde, ik heb het nieuwe kastje. 2x zo klein als de oude decoder, en zónder tijdsaanduiding bij standby. We hebben het dus wel over hetzelfde kastje.

Ligt het er misschien aan dat ik nog geen glasvezel heb? Het kastje, de nieuwe decoder dus, werd me begin 2023 aangeboden. Zo kon ik alvast wennen aan de nieuwe indeling op de afstandsbediening en het scherm-menu. De verwachting was dat ik begin dit jaar ook glasvezel zou krijgen, maar dat is nu intussen al 3 met een kwartaal, en recentelijk met een half jaar uitgesteld.


@Jos Meijers 

Er zit geen Display op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), op de vorige Arris 5202 zat ook geen Display.

Als de download snelheid voldoende is op koper, werkt de DIW7022 perfect.

 

Bij instellingen vind je de mogelijkheid om ondertiteling aan te zetten.

Maar als je tv kijkt en naar beneden gaat, kan je ook op ondertiteling komen. (zie hier).

Deze werkt dus niet meer via Teletekst en teletekst kan je perfect op je mobiel kijken.


Ik zeg toch ook niet dat er op mijn huidige kastje een display zit? Op de vorige decoder had ik die wel, zei ik. Intussen hebben ze het met een extra update voor elkaar gekregen dat ik die regel met onder meer het tekstballonnetje en het hartje nu wél in beeld krijg. Dat had ik dus eerst niet, en nu wél.

 

Waarmee het probleem met de ondertiteling, waar dus veel vraag voor bleek te bestaan, nu is opgelost. Zelfs de meeste commercials worden nu ondertiteld.


En teletekst van de lokale zenders werkt ook niet

 


En teletekst van de lokale zenders werkt ook niet

 

Op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) moet je de teletekst van de zenders als app downloaden.

Dit werkt anders dan bij de vorige KPN tv decoders.