Skip to main content
Vraag

Teletekst ondertiteling werkt niet goed meer op mijn vip2952

• July 5, 2026
  • 2 reacties
  • 12 keer bekeken

Kan het zijn dat er sinds gisteren iets is veranderd, waardoor er geen teletekst meer is op mijn oude kastje ( Arris vip2952 )? Ik ben slechthorend en kan nu veel programma's niet kijken omdat er geen ondertiteling is (wij kijken vrijwel altijd terug of een opname en dan treedt dat probleem op).

Niet bemoedigend dat ik maar moet afwachten tot KPN er aan toe is om mij een nieuw kastje te sturen….. 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Klopt, ​@Pansmink . Bij terugkijken, begin gemist en opnames is teletekst vervangen door "ondertiteling applicatie". Er zou dus wel ondertiteling moeten zijn als je niet 'live' kijkt. Via de teletekst knop te activeren. 

Bij begin gemist werkt het nog niet (goed), dit is al bij het team bekend. Foto gemaakt van VIP2952. 

Als je live kijkt werkt teletekst zoals je gewend bent. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 6, 2026

Maar die app doet het niet! De melding dat het aan is, verschijnt wel, maar er verschijnt geen ondertiteling bij terugkijken en opnames. Wij kijken vrijwel nooit live, zodat we onze eigen tijd kunnen indelen en samen kunnen kijken, dus dan hebben we er niks aan. We hebben het wel gezien bij een voetbal wedstrijd. Je kunt nu ook door de tekst heen kijken, wat heel fijn is, want onderin het scherm zijn vaak belangrijke dingen te zien (al zou ik liever kleiner beeld hebben en de tekst er onder, zodat ik alles kan zien). 

Oftewel, ik ben gewend om niet live tv te kijken, dus daar heb ik niks aan! Gister programma over verloskundigen moeten afbreken, omdat ik het niet verstond. 

(En eerlijk gezegd vond ik teletekst ook heel fijn! Een korte goed geredigeerde tekst zegt meer dan 1 plaatje…. )