Skip to main content
Beantwoord

Televisie geeft rare kleuren en herstart zichzelf bij zappen

• March 28, 2025
  • 13 reacties
  • 157 keer bekeken

Sinds enige tijd een Philips ambilight tv. Het probleem dat ik met de tv heb is dat hij bij het zappen, na een keer of drie meestal, groene strepen in het beeld geeft of de kleuren niet goed doorgeeft meer of (meestal) zichzelf herstart. Het logo van de televisie komt in beeld en dan kom ik uiteindelijk bij het startmenu. De tv is al eens omgeruild. De hdmi kabel is vervangen, het probleem blijft bestaan. Toch het moederboard van de tv of kan het te maken hebben met de ontvanger van KPN? Hopelijk kan iemand met verstand van zaken mij verder helpen. Alvast bedankt. De ontvanger is de VIP5202.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@S.Johan. Welkom op de KPN Community. Je merkt het, hier op de Community krijg je gelijk hulp bij je vraagstuk. Mooi om te zien. 

Minder mooi zijn de problemen die zich afspelen op je tv. Heb je al een andere HDMI ingang kunnen proberen van je tv? Als dat niet helpt, dan kun je het beste contact zoeken met onze helpdesk om een omruil van de tv-ontvanger te bespreken. Ik ben benieuwd of dat de problemen oplost. 

Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

Laat maar weten of wij je hier nog kunnen helpen!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 28, 2025

Heel raar, want het zappen vind NIET in de tv plaats maar in de losse ontvanger. En dat doe je ook met de witte kpn afstandsbediening. 

Dus waar het 'm in zit…

Het logo van de televisie komt in beeld

Dus je ziet “PHILIPS” en dan kom je in het smart startmenu van de tv. 

Apart. Met een VIP5202. Überhaupt met een losse ontvanger.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 29, 2025

Hallo ​@S.Johan ,

Heb je al eens geprobeerd om een ander apparaat op jouw TV aan te sluiten met een HDMI-kabel, bv een DVD-speler. Als de TV dan wel goed werkt, dan kun je een defect in de TV uitsluiten. En hoe werkt de TV via de ingebouwde apps zoals You Tube en misschien wel de KPNTV+-app op jouw Tv? 

Als deze dingen allemaal wel goed werken, dan kun je het beste bij KPN vragen om een vervangende TV-ontvanger. Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 29, 2025

Heel raar, want het zappen vind NIET in de tv plaats maar in de losse ontvanger. En dat doe je ook met de witte kpn afstandsbediening. 

Dus waar het 'm in zit…

Het logo van de televisie komt in beeld

Dus je ziet “PHILIPS” en dan kom je in het smart startmenu van de tv. 

Apart. Met een VIP5202. Überhaupt met een losse ontvanger.

Als ik zap na een keer of drie, vier, komen er groene strepen in beeld. Het beeld bevriest en de televisie herstart zichzelf. Misschien was ik niet duidelijk, excuses. Als ik dus een app vooraf geinstalleerde app gebruik merk ik niks. Dit geldt ook als ik de hele avond naar dezelfde zender kijk. Vreemd blijft het wel want de ontvanger werkte op de oude tv prima.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 29, 2025

Ik blijf het raar vinden. 

Er zal "iets" zijn in de combinatie wat het veroorzaakt. 

Heb je de bij de 5202 geleverde hdmi kabel gebruikt?

Andere hdmi ingang al geprobeerd?

Kan je het met een andere ontvanger testen? Misschien buren die ook kpn hebben en je eventjes de ontvanger kan lenen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 29, 2025

Kun je een andere HDMI ingang proberen op je tv, en kijken of het dan nog steeds gebeurt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 29, 2025

Ik blijf het raar vinden. 

Er zal "iets" zijn in de combinatie wat het veroorzaakt. 

Heb je de bij de 5202 geleverde hdmi kabel gebruikt?

Andere hdmi ingang al geprobeerd?

Kan je het met een andere ontvanger testen? Misschien buren die ook kpn hebben en je eventjes de ontvanger kan lenen. 

Ja, dat ga ik nog doen, anders kastje gebruiken. Dat kan/mag gewoon? Mijn vriendin heeft ook KPN. Ook zal ik een andere hdmi ingang gebruiken. Dankjewel, iedereen, voor het meedenken, heb er zelf geen verstand van. Ik houd jullie op de hoogte. Vreemde is dus dat de oude tv het prima deed met het kastje.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 29, 2025

anders kastje gebruiken. Dat kan/mag gewoon? Mijn vriendin heeft ook KPN.

Een ontvanger werkt ook op andere kpn aansluitingen. 

Dat is makkelijker dan met je tv sjouwen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 30, 2025

Als ik zap na een keer of drie, vier, komen er groene strepen in beeld. Het beeld bevriest en de televisie herstart zichzelf. Misschien was ik niet duidelijk, excuses. Als ik dus een app vooraf geinstalleerde app gebruik merk ik niks. Dit geldt ook als ik de hele avond naar dezelfde zender kijk. 

@S.Johan 

Dit bevestigt dat het probleem aan jouw HDMI-kabel ligt of aan jouw ontvanger. 

Heb je meerdere HDMI-kabels geprobeerd, dan wordt het toch tijd voor het omwisselen van jouw ontvanger. Regel dat via de klantenservice:

Hallo ​@S.Johan ,

Heb je al eens geprobeerd om een ander apparaat op jouw TV aan te sluiten met een HDMI-kabel, bv een DVD-speler. Als de TV dan wel goed werkt, dan kun je een defect in de TV uitsluiten. En hoe werkt de TV via de ingebouwde apps zoals You Tube en misschien wel de KPNTV+-app op jouw Tv? 

Als deze dingen allemaal wel goed werken, dan kun je het beste bij KPN vragen om een vervangende TV-ontvanger. Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2025

Als ik zap na een keer of drie, vier, komen er groene strepen in beeld. Het beeld bevriest en de televisie herstart zichzelf. Misschien was ik niet duidelijk, excuses. Als ik dus een app vooraf geinstalleerde app gebruik merk ik niks. Dit geldt ook als ik de hele avond naar dezelfde zender kijk. 

@S.Johan 

Dit bevestigt dat het probleem aan jouw HDMI-kabel ligt of aan jouw ontvanger. 

Heb je meerdere HDMI-kabels geprobeerd, dan wordt het toch tijd voor het omwisselen van jouw ontvanger. Regel dat via de klantenservice:

Hallo ​@S.Johan ,

Dank voor uw reactie. De conclusie snap ik niet. Als ik een zender of app bekijk dan wissel ik toch niet van kanaal? Het zou het moederboard kunnen zijn vernam ik. Ik heb inderdaad meerdere hdmi kabels geprobeerd (niet de goedkoopste).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 30, 2025

Jouw TV werkt goed, daar ligt het dus niet aan. Jij hebt dit probleem als je zapt met jouw ontvanger en dat is niet zoals het hoort. Het kan zijn dat er iets mis is met de ontvanger. Vandaar mijn advies om de ontvanger te vervangen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Hoi ​@S.Johan. Welkom op de KPN Community. Je merkt het, hier op de Community krijg je gelijk hulp bij je vraagstuk. Mooi om te zien. 

Minder mooi zijn de problemen die zich afspelen op je tv. Heb je al een andere HDMI ingang kunnen proberen van je tv? Als dat niet helpt, dan kun je het beste contact zoeken met onze helpdesk om een omruil van de tv-ontvanger te bespreken. Ik ben benieuwd of dat de problemen oplost. 

Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

Laat maar weten of wij je hier nog kunnen helpen!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 3, 2025

Hallo ​@S.Johan ,

@S.Johan 

Heb je al een andere ontvanger geregeld via de klantenservice? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2025

Hallo ​@S.Johan ,

@S.Johan 

Heb je al een andere ontvanger geregeld via de klantenservice? 

Ja, inderdaad een andere ontvanger en het probleem is verholpen. Vreemd want bij de oude tv gaf hij geen problemen.