Skip to main content

geen tv ontvangst. heel vervelend, maar sinds het nieuwe kastje is het elke keer weer afwachten of we tv ontvangst hebben. netflix werkt wel elke keer, maar tv niet. stekkertje eruit, kort of lang wachten, inmiddels als 10 mogelijkheden geprobeerd. Onduidelijk wat wel of niet werkt. 

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen @Rob J. en is deze rechtstreeks bekabeld op de modem/roouter aangesloten of anderszins?

 


Sagemcom DIW7022. Bekabeld rechtstreeks op de tv


En rechtstreeks op de router van Sagem (KON BOX 12)


Geef de decoder via het menu of hetgaatje achering de decoder een fabrieksreset @Rob J. of zie anders onderstaande link voor aanvullende hulp:

 


Sagemcom DIW7022. Bekabeld rechtstreeks op de tv

Dat is logisch, dat is de HDMI kabel. (kan ook niet op een andere manier)😉

 

MAAR hoe is de DIW7022 verbonden met de Box12? 


Sagemcom DIW7022. Bekabeld rechtstreeks op de tv

Dat is logisch, dat is de HDMI kabel. (kan ook niet op een andere manier)😉

 

MAAR hoe is de DIW7022 verbonden met de Box12? 

t.a.v. @Rob J. 


Met een kabel (allebei op HDMI 2 op dit moment). Ik heb de DIW7022 van de slaapkamer en de huiskamer omgewisseld, en op de slaapkamer werkt het gewoon. Dus het ligt niet aan het kastje 


En rechtstreeks op de router van Sagem (KON BOX 12)

 

Sorry @Rob J. 

Ik zie nu dat je antwoord er al stond.

UTP kabel (zonder iets daar tussen ga ik vanuit) van de Sagemcom DIW7022 naar de KPN modem / router Box12.

 

Op de Box12 is het lampje tv groen?

Als het na resetten, zie antwoord van @N.N. nog steeds geen tv hebt, bel dan gratis 0800-0402 (vanaf maandag na 8 uur) 

Maar voor storingen kan het 24 uur als ik het goed heb. 


Met een kabel (allebei op HDMI 2 op dit moment). Ik heb de DIW7022 van de slaapkamer en de huiskamer omgewisseld, en op de slaapkamer werkt het gewoon. Dus het ligt niet aan het kastje 

 

Wat bedoel je met “allebei HDMI 2” 

Als je de tv ingang bedoelt, kan je ze beter op HDMI 1 zetten.

HDMI 2 is de eARC uitgang, speciaal voor de Soundbar.

 

UTP kabel kan defect zijn.

 


Ah, gaan we doen. Meestal staat hij overigens op HDMI4. 


Om gek van te worden. Het lampje van de DIW is groen. Het lijkt wel willekeur wanneer we wel of geen tv hebben. De startgids er nog eens bijgehaald. Opnieuw aangesloten, ook met een andere kabel. Weer "geen signaal". 


Hallo @Rob J., op deze manier tv-kijken is natuurlijk niet heel fijn. Uit jouw eerdere posts maak ik op, dat het omwisselen van de tv-ontvanger(s) er niet voor zorgt dat het probleem mee verhuisde. Dat doet mij toch denken dat het probleem zich in de aansluiting bevind tussen het modem en de tv-ontvanger. Dat is dus de utp kabel. Het lijkt er wel erg op dat deze mogelijk defect is of in ieder geval beschadigingen heeft opgelopen van enige aard. 

Als je contact opneemt met de klantenservice op het gratis nummer 0800-0402, kan er eventueel een nieuwe kabel gratis worden opgestuurd. 


Dag Jeroen, dank voor je reactie! We hadden ergens nog een andere kabel gevonden. Die geprobeerd. We hebben weer tv! 
 

Iedereen bedankt voor de suggesties. Heel fijn, zo’n forum. 👍💐


Kijk aan! Mooi dat de tv het weer doet. 


Reageer