Skip to main content

KPN rekent 20 minuten extra per opgenomen programma (5 minuten vooraf en 15 na) wat niet uit te zetten of aan te passen is. Een uitzending van 18:00-19:00u is dan niet 60 maar 80 minuten. Je kan 200 uur opnemen = 12000 minuten (=100% vol). Rekent KPN de maximaal 4000 minuten extra tijd mee in de berekening van de opslagruimte? Anders kan je 33% minder opnemen in de praktijk. Dan zou ik dat graag hersteld willen zien want de laatste tijd zit ik steeds rond de 100% terwijl er voor mijn gevoel helemaal niet zoveel opnames op staan.

Los van bovenstaande vraag vind ik 200 uur opnemen best weinig (zeker als je meerdere series voor een langere tijd volgt/opbouwt) en omdat ze maar 1 jaar beschikbaar zijn. Ik zie liever een upgrade in het aantal op te nemen uren dan bijvoorbeeld het Pluspakket aanbieden als combivoordeel (met oude informatie https://www.kpn.com/televisie/pakketten/pluspakket.htm Comedy Central Extra bestaat al geruime tijd niet meer..., dat zegt genoeg over hoe serieus KPN het Pluspakket neemt en ze dit niks kost of interesseert.

​

 

Dan heb je dus voor 200 uur (goed, minus die aanloop- en uitlooptijden) aan opnames staan. Dan heb je nog een flinke klus om dat allemaal te kijken...iets vaker iets kijken en verwijderen lijkt mij.

Die aanloop-en uitlooptijden zullen wel meegeteld worden neem ik aan, @Deezers. 


Dan heb je dus voor 200 uur (goed, minus die aanloop- en uitlooptijden) aan opnames staan. Dan heb je nog een flinke klus om dat allemaal te kijken...iets vaker iets kijken en verwijderen lijkt mij.

Die aanloop-en uitlooptijden zullen wel meegeteld worden neem ik aan, @Deezers. 

1/3 verschil vind ik nog wel wat anders als het inderdaad meetelt in die 200 uur 😉 hopelijk weet iemand van KPN het antwoord en kunnen ze de limiet eventueel met 1/3 ophogen, of meer.


Ik gebruik altijd maar rond de 25 procent van de capaciteit, en dan heb je al een berg programma's waar je nauwelijks aan toe komt om die allemaal te bekijken...dus die 200 uur...als je daar nog niet genoeg aan hebt...


Hoi @Deezers Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Alle opnames worden standaard 5 minuten eerder gestart en 15 minuten later gestopt. Dit doet KPN omdat het kan voorkomen dat een uitzending eerder start of uitloopt. Deze tijd wordt meegenomen in de totale opname tijd.  Meer informatie over het opnemen van programma's lees je in het topic hieronder. 

 

 


Deze tijd wordt meegenomen in de totale opname tijd.

Maar dan heeft @Deezers wel een puntje dat die extra tijd, als een programma gemiddeld een uur duurt, liefst 33% van de beschikbare opnametijd is?


Hoi @Deezers Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Alle opnames worden standaard 5 minuten eerder gestart en 15 minuten later gestopt. Dit doet KPN omdat het kan voorkomen dat een uitzending eerder start of uitloopt. Deze tijd wordt meegenomen in de totale opname tijd. Meer informatie over het opnemen van programma's lees je in het topic hieronder. 

 

 

Zijn jullie voornemens om er exact 200 uur opname tijd van te maken? Technisch kan dit limiet denk ik wel aangepast worden naar 267 uur (ruim 18000 minuten) want ik kan zelf niet kiezen om deze optie uit te zetten waardoor ik 33% ruimte zou besparen, alhoewel ik de marge snap maar 33% minder op kunnen nemen is natuurlijk niet peanuts. Nu staat er: Je kunt 200 uur aan programma's opnemen. Maar dat is dus niet zo want je bent al 20 minuten per opname extra kwijt. Door de extra tijd neem je in feite niet alleen het specifieke programma op wat je aanklikt volgens de gids ;)


Alle reclame tussen door wordt ook opgenomen en meegeteld. 😎


Alle reclame tussen door wordt ook opgenomen en mee geteld. 😎

Dat is het bronmateriaal en weet je van te voren. Voor velen is opnemen alleen interessant omdat je de reclame door kan spoelen, dat veranderd ik mijn optiek niks aan de 200 uur opname tijd. In feite kan ik ook alleen de reclameblokken opnemen als kpn met eigen starttijd invoeren zou werken 😉. Overigens bij de NPO heb je geen reclametijd in het programma zelf maar is opnemen wel handig als je geen NPO Plus hebt voor buitenlandse series.


Ach. Wanneer wil je dat nu allemaal nog kijken????


Ach. Wanneer wil je dat nu allemaal nog kijken????

Gelukkig hoef je niet alles alleen te kijken, iemand anders in het huishouden kan ook opnames inplannen en bekijken...


Ach. Wanneer wil je dat nu allemaal nog kijken????

Gelukkig hoef je niet alles alleen te kijken, iemand anders in het huishouden kan ook opnames inplannen en bekijken...

Maar wordt er dan nooit iets gewist? Als er veel gekeken wordt wordt er ook veel gewist zou je toch denken, @Deezers.


En weer terug on topic….

@Deezers  en @Vikash van KPN : Ik heb de checkvraag net nog even gesteld, maar tegenwoordig (inmiddels al weer even) wordt de voorlooptijd en nalooptijd van de opnames NIET meegerekend in de opslagcapaciteit. De daadwerkelijk geprogrammeerde tijd in de EPG wordt aangehouden hiervoor. de 200 uur is dus gewoon 200 uur.


Ik zag gisteren dat ik ineens veel meer ruimte beschikbaar heb. Is er een aanpassing gedaan?


Ik zag gisteren dat ik ineens veel meer ruimte beschikbaar heb. Is er een aanpassing gedaan?

Ik vermoed dat jij tijdelijk even 300 uur opnametijd hebt i.v.m. de storing van een week terug.

 

Overigens kan KPN zeer eenvoudig de opnametijd verhogen en dat kost haar bijna niets. Een opname is niets anders dan een heel klein recordje in een database met daarin een verwijzing naar een tijdslot in de masteropname. De extra benodigde opslag is nihil. Waarom KPN niet gewoon altijd 300 of 400 uur aanbiedt is mij een raadsel. Aan de andere kant denk ik dat het merendeel van de abonnees aan 200 uur voldoende heeft.


Ik zag gisteren dat ik ineens veel meer ruimte beschikbaar heb. Is er een aanpassing gedaan?

Ik vermoed dat jij tijdelijk even 300 uur opnametijd hebt i.v.m. de storing van een week terug.

 

Overigens kan KPN zeer eenvoudig de opnametijd verhogen en dat kost haar bijna niets. Een opname is niets anders dan een heel klein recordje in een database met daarin een verwijzing naar een tijdslot in de masteropname. De extra benodigde opslag is nihil. Waarom KPN niet gewoon altijd 300 of 400 uur aanbiedt is mij een raadsel. Aan de andere kant denk ik dat het merendeel van de abonnees aan 200 uur voldoende heeft.

Die wens is al heel wat langer geleden geuit maar door KPN wordt daar dus niets mee gedaan.

 

 

 


Reageer