Skip to main content
Beantwoord

"Terug naar boven" melding blokkeert het zicht in de gids

• February 3, 2026
  • 14 reacties
  • 172 keer bekeken

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Deze pop-up ontneemt het zicht op TV-programma’s in de EPG tijdens het gebruik van de ZAP-toetsen !

Door deze verplaatsen naar of nabij de plek waar nu ,,. . . . . . wordt opgenomen’’ [zie onder] staat blijft de EPG helemaal zichtbaar en behoef je niet voor- of achteruit te spoelen om het programma te bekijken wat ,,Terug naar boven’’ is verdwenen!

Beste antwoord door Erik van KPN

Het team gaat kijken of ze hier verbetering in kunnen aanbrengen. Dat hij, bijvoorbeeld, sneller verdwijnt. Of helemaal niet meer terugkomt als je verder naar beneden scrollt. Houd onze Product Updates in de gaten. Als dit in een update aangepast wordt lees je het daar. 

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Geen idee waar je het over hebt.

Gids verlaten moet je met de knop gids doen en niet met de return knop.

Naar boven, links, rechts, beneden moet je met de pijltoetsen doen om de cirkel ok.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@joop2011 , volgens de kennisbank

Ben je een eind naar beneden gegaan en wil je snel terug naar boven? Gebruik de terugknop ↩ op de afstandsbediening

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2026

‘’⟲ Terug naar boven'' Pop-Up

Deze pop-up ontneemt het zicht op TV-programma’s in de EPG tijdens het gebruik van de ZAP-toetsen’’ !

Duidelijker kan het niet en het heeft ook totaal niets te maken met de EPG verlaten !

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

‘’⟲ Terug naar boven'' Pop-Up

Deze pop-up ontneemt het zicht op TV-programma’s in de EPG tijdens het gebruik van de ZAP-toetsen’’ !

Duidelijker kan het niet en het heeft ook totaal niets te maken met de EPG verlaten !

Dank je voor de toelichting.

Zelf doen wij het altijd met de pijltoetsen in de gids om omhoog, links, rechts of omlaag te gaan.. (vandaar)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Zelf doen wij het altijd met de pijltoetsen in de gids om omhoog, links, rechts of omlaag te gaan.. (vandaar)

Maar ook dat heeft niks met die melding te maken?

KPN TV+ Box: uitleg “Terug naar boven” staat over inhoud heen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Maar ook dat heeft niks met die melding te maken?

KPN TV+ Box: uitleg “Terug naar boven” staat over inhoud heen

Ah, nu snap ik hem. 

De button terug nar boven, die zit in de weg (beeld)

Daar ben ik het mee eens.

Maar de vraag is dan, waar kan je hem het beste plaatsen?

Wat mij betreft, hoeft hij er helemaal niet te zitten.

Mijn excuus voor de eerdere reacties.

Ik had iets anders in gedachten dan wat bedoelt werd.

Mijn excuus daarvoor.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2026

,,Terug naar boven’’ kan ook geplaatst worden naar de plek waar nu staat ;

Er vallen dan geen programma’s achter de pop-up weg , of je ziet ,, . . . . wordt opgenomen’’ of ,,Terug naar boven’’ !

,,. . . . .wordt opgenomen’’ én ,,Terug naar boven’’ lijken mij  onmogelijk om beide op hetzelfde moment te vertonen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2026

Tjee. Na slechts 4 seconden verdwijnt dat balkje weer. 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

Tjee. Na slechts 4 seconden verdwijnt dat balkje weer. 

Tjah , de ene lees nu eenmaal vlugger en makkelijker dan de andere zodat hij naar de vorige of volgende pagina kan scrollen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 5, 2026

Dank voor je feedback hierover, ​@Vrenh. De melding verdwijnt inderdaad na enkele seconden, maar komt ook weer terug als je een scherm naar beneden gaat. Dus ik kan me voorstellen dat het irritant is. We nemen het mee. Of het dan ook aangepast wordt is een tweede. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2026

Het team gaat kijken of ze hier verbetering in kunnen aanbrengen. Dat hij, bijvoorbeeld, sneller verdwijnt. Of helemaal niet meer terugkomt als je verder naar beneden scrollt. Houd onze Product Updates in de gaten. Als dit in een update aangepast wordt lees je het daar. 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 13, 2026

Het is wel persoonlijk natuurlijk maar als hij tijdens het scrollen éénmalig verschijnt en niet meer terugkomt zou mooi zijn.

👍.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2026

Hoi, ​@Erik van KPN .

Bij opgeslagen staat 'terug naar boven' er ook steeds na bladeren. Ook nergens voor nodig. Pas als je niet bladert verdwijnt het na 4 seconden. Totdat je weer bladert. 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 17, 2026

Hoi, ​@Erik van KPN .

Bij opgeslagen staat 'terug naar boven' er ook steeds na bladeren. Ook nergens voor nodig. Pas als je niet bladert verdwijnt het na 4 seconden. Totdat je weer bladert. 

Ik ben blijkbaar niet de enige die de banner ‘’terug naar boven’’ , die maar 4 seconden in beeld verschijnt , hinderlijk vind.