Skip to main content

10 januari overgegaan naar TV+ het is een ramp televisie kijken erg irritant blijft onregelmatig vast staan of het gaat automatisch terug naar het beginmenu radio geeft dippen aan ook heel erg vaak niet om aan te horen.

Alles al geprobeerd modem, bekabeling, instellingen ect. ik kan niets meer bedenken wat ik nog zou kunnen doen, alles is bekabeld aangesloten en heb bonding Experia V10 modem en een Bose 700 installatie voor muziek en een Sony 65” inch televisie waar ik echter nooit problemen mee is geweest. Nu draait de oude iTV box Arris VIP 5202 weer en alle problemen zijn weg.

Dus ik zou een beroep willen doen op de bedenktijd 14 dagen krijg ik te horen dat dit niet meer mogelijk zou zijn vreemde zaak, het zou niet meer terug kunnen naar de oude situatie zoals voorheen het was ??

Wel kan alles geannulleerd worden dan heb ik gelijk helemaal niets meer zelfs mijn email niet meer, om vervolgens alles opnieuw aan te vragen maar ook dan ben ik mijn email gewoon kwijt. 

Herroeping op een geplaatste order heeft consument ook altijd zijn rechten en heeft de leverancier toch de verplichting alles te doen terugdraaien zoals het was??

Het is nu reeds doorgezet naar de teamleider van KPN om te zien welke mogelijkheden er zouden zijn, zelf ben ik ruim 43 jaar monteur KPN geweest maar dit heb ik nog nooit meegemaakt het is in principe toch misleidend te noemen je hebt helemaal geen bedenktijd of je het zou nemen of niet immers genomen betekend blijven behouden……….

Even nog een aanvulling op het bovenstaande het geluid met beeld lopen niet synchroon met elkaar zou een bekend probleem zijn bij KPN waarom ben ik hier niet van op de hoogte gesteld alvorens mijn overstap naar TV+  ??


Laat je in ieder geval niet afschepen met dat het technisch niet kan, want dat is kolder.


Laat je in ieder geval niet afschepen met dat het technisch niet kan, want dat is kolder.

Maar dat doet toch ook niemand?

Ik begrijp deze reactie helemaal niet.

De nieuwe box is zo wie zo wennen, want dat is een Android mediabox.😉

En probeer jij nog maar eens een CI+ kaart via Ziggo te krijgen.😊


Even nog een aanvulling op het bovenstaande het geluid met beeld lopen niet synchroon met elkaar zou een bekend probleem zijn bij KPN waarom ben ik hier niet van op de hoogte gesteld alvorens mijn overstap naar TV+  ??

 

 

@Meerwillenweten2017

 

Zie ook hier i.v.m. geluid instellingen.

Ik begrijp dat je 2 stuks Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Als je ze omwisselt, gaat dan het probleem mee? (wel ab meenemen, die is gekoppeld aan 1 box). 

 

Bij de meeste loopt het geluid gelukkig na vele updates wel goed (synchroom)

KPN werkt nog verder aan een update hiervoor.

Zie hier (kan je op abonneren) de updates.


Hallo,

Sinds kort heb ik ook KPN. Mijn beeld bleef vaak stil staan op mijn Nvidia Shield Pro media speler. Omdat ik dat niet gewend was bij Ziggo, heb ik toch maar de media speler van KPN aangesloten. Je kunt niet klagen, als je niet het origineel gebruikt. Ik had Android 9, nu heb ik Android 11. Een te oude Android versie kan problemen veroorzaken. Gisteren heb ik de hele avond televisie gekeken zonder stilstaand beeld. Hopelijk blijft dat zo.

Wanneer iemand blijft veranderen van provider, is het verstandig, om een neutraal e-mail adres te gaan gebruiken. Bijvoorbeeld een e-mail adres van Google of Microsoft.


Dus ik zou een beroep willen doen op de bedenktijd 14 dagen krijg ik te horen dat dit niet meer mogelijk zou zijn vreemde zaak, het zou niet meer terug kunnen naar de oude situatie zoals voorheen het was ??

Ik geef je groot gelijk dat je een beroep wilt doen op de 14 dagen bedenktermijn. Helaas is het zo dat, wettelijk gezien, de consument alleen recht heeft op de kosteloze ontbinding van de overeenkomst en niet op de terugkeer naar de voorgaande overeenkomst.

Ik vind wel dat KPN verplicht is om een goed functionerend product te leveren en dat lijkt bij jou absoluut niet het geval te zijn.

Koppel alles eens los van de V10 (ook alles via wifi) behalve de TV+ Box.

Heb je dan ook last van die issues?


Dus ik zou een beroep willen doen op de bedenktijd 14 dagen krijg ik te horen dat dit niet meer mogelijk zou zijn vreemde zaak, het zou niet meer terug kunnen naar de oude situatie zoals voorheen het was ??

Ik geef je groot gelijk dat je een beroep wilt doen op de 14 dagen bedenktermijn. Helaas is het zo dat, wettelijk gezien, de consu ent alleen recht heeft op de kosteloze ontbinding van de overeenkomst en niet op de terugkeer naar de voorgaande overeenkomst.

Ik vind wel dat KPN verplicht is om een goed functionerend product te leveren en dat lijkt bij jou absoluut niet het geval te zijn.

Koppel alles eens los van de V10 (ook alles via wifi) behalve de TV+ Box.

Heb je dan ook last van die issues?

Ja heb ik ook al gedaan te doen maar helaas geen resultaat, heb er ook last van als er één TV+ kastje op het modem staat het is echt kl*ten te noemen heb ik een goed product wil een nieuw product werkt het voor geen meter, dat er niet terug gegaan zou kunnen worden naar het oude is absurd moeten ze wel vermelden in de algemene voorwaarden of tijdens je aanvraag zou nog beter zijn dan denk je er vermoedelijk twee keer na voordat je de stap zou doen.
Wettelijk gezien omdat het zeker ook nergens vermeld staat zou de KPN toch een verplichting hebben om een goed werkend product te leveren wordt dit niet gedaan zou de klant(en) recht hebben ook wettelijk terug te gaan naar de oude situatie.


Laat je in ieder geval niet afschepen met dat het technisch niet kan, want dat is kolder.

Maar dat doet toch ook niemand?

Ik begrijp deze reactie helemaal niet.

De nieuwe box is zo wie zo wennen, want dat is een Android mediabox.😉

En probeer jij nog maar eens een CI+ kaart via Ziggo te krijgen.😊

Ik ben het eens met Arjan van B ik laat me ook niet afschepen KPN heeft de plicht om een goed werkend product te leveren doen ze dit niet blijft KPN in gebreken en dan zou de consument wettelijk het recht moeten hebben terug te gaan naar de oude situatie die wel naar behoren werkt of duidelijk kenbaar maken in de voorwaarden of in het aanvraag dat dit niet meer zou kunnen.


Meerwillenweten2017 schreef:

Ja heb ik ook al gedaan te doen maar helaas geen resultaat, heb er ook last van als er één TV+ kastje op het modem staastaat …

Dus ook als er ALLEEN een TV+ Box aangesloten is op jouw V10 dan ervaar je deze issues, klopt dat?

Zo ja, dan hoop ik dat er snel een moderator van KPN zal reageren want wat mij betreft zijn zij dan de partij die hier actie op moeten nemen.


Meerwillenweten2017 schreef:

Ja heb ik ook al gedaan te doen maar helaas geen resultaat, heb er ook last van als er één TV+ kastje op het modem staastaat …

Dus ook als er ALLEEN een TV+ Box aangesloten is op jouw V10 dan ervaar je deze issues, klopt dat?

Zo ja, dan hoop ik dat er snel een moderator van KPN zal reageren want wat mij betreft zijn zij dan de partij die hier actie op moeten nemen.

Het probleem bij KPN bekend zouden maandag terugbellen van hoe of wat ben benieuwd


Ik vraag me toch af hoe dat nou kan. Ik heb hier de tv+box met een kabel aangesloten op de v10 en het draait allemaal prima. Het blijft een lastig iets. 


KPN schuift alles op de lange baan zodat je de 14 dagen bedenktijd voorbij bent en zeker niet meer terug kan naar het oude situatie jammer had ik niet verwacht van KPN.

Er is mij beloofd door “Otilya” van klantenservice dat ik zou worden teruggebeld door haar teamleider is dus niet gebeurd vervolgens zou een andere medewerker de technische dienst op de hoogte stellen ook die zouden mij gaan bellen dus ook niet gebeurd je wordt gewoon aan je lot overgelaten.

Ik vind het absurd gedrag dat KPN dat de klant de dupe gaat of is geworden bij gebrekkige oplevering van een product van zo'n bedrijf als KPN had ik dit zeker niet verwacht.

Misschien dat er mij een bevestiging gestuurd kan gaan worden dat het hoe dan ook zal worden opgelost en kom niet met het verhaal het ligt aan uw Bose deze is onlangs helemaal gecheckt door Bose installateur en mankeert niets aan televisie ook niet ook deze is pas vernieuwd.

Het draait bij mij met alles bedraad met een V10 bonding in combinatie met een Bose soundbar (die gebruik alleen voor muziek en niet voor de televisie) en staat aangesloten d.m.v. optical kabel direct uit de TV+ box de televisie staat met de bijgeleverde HDMI kabel aangesloten ik heb zowel met muziek problemen als met de televisie die regelmatig vast blijft staan dan moet ik deze gaan resetten om opnieuw te beginnen met alles.


Niet netjes dat je niet gebeld wordt terwijl dit wel beloofd is. 

Er zijn her en der nog problemen met de TV+ Box die opgelost moeten worden, maar in veel gevallen gaat het ook wel goed. Lastig dus om de vinger er precies op te leggen, maar in onze bekende bevindingen kun je lezen wat er op dit moment nog speelt en wat mogelijke oplossingen zijn voor deze problemen. 

Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd en doorlopen hebt, maar heb je de geluidsinstellingen van de TV+ Box ook al doorgenomen? Afhankelijk van je geluidsapparatuur kan het namelijk nodig zijn om die aan te passen, voor een optical kabel is dat:

Geavanceerde geluidsinstellingen KPN TV+ Box

S/PDIF output 

Deze optie bepaalt of je geluid via de optische uitgang hebt. Standaard staat dit uit. Zet dit aan als je een optische kabel gebruikt om je KPN TV+ Box met je geluidsapparatuur of tv te verbinden.

Zie hiervoor ook de informatie over de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box en de tips in de bekende bevindingen. 

Mochten die niet werken, kun je dan toelichten wat je allemaal al precies geprobeerd hebt en wat de resultaten waren? Wees zo gedetailleerd mogelijk als het kan, dan vraag ik geen dingen dubbel uit en kunnen we het hopelijk toch oplossen. 


@Meerwillenweten2017 

Heb je de Toslink (optische audio) wel aangezet in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Standaard staat deze uit.

Heb je wel geluid via de HDMI kabel op de tv? 

 

En je kan in de DIW7022 (meestal ook op een soundbar) de geluidsvertraging instellen.😉


Alles al getest geven het zelfde resultaat veel dippen in geluid vanuit TV+ box dit had ik zeker niet met de Arris VIP 5202 box

 


 


Alles al getest geven het zelfde resultaat veel dippen in geluid vanuit TV+ box dit had ik zeker niet met de Arris VIP 5202 box

 

Wat een b*llsh*t allemaal. Alle mogelijke “oplossingen” m.b.t. het geluid zijn al op dit forum besproken

@Meerwillenweten2017

Heb je de Toslink (optische audio) wel aangezet in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Standaard staat deze uit.

Heb je wel geluid via de HDMI kabel op de tv? 

 

En je kan in de DIW7022 (meestal ook op een soundbar) de geluidsvertraging instellen.😉

Wat een b*llsh*t allemaal. Alle mogelijke oplossingen m.b.t. problemen met het geluid zijn op dit forum reeds besproken, maar het blijft aanmodderen met die verschrikkelijke Android box. Alles wat bij de Arris 5202 vanzelfsprekend is, is bij de Android niet. Ik wil gewoon TV kijken en als ik wil streamen, gebruik ik de apps op de TV of de Chromecast 4K wel. Maar ondertussen zit ik wel met dat ding opgescheept en mag ik mijn oude ontvanger niet terug. Wat een rotzooi allemaal bij KPN. Ik heb dan ook besloten om het KPN TV abo eruit te gooien en NLZiet te nemen. Meer dan genoeg voor ons.


@Meerwillenweten2017 Dank voor de foto's! De Bose is dus recent gecheckt, is daarop nog het één en ander in te stellen qua geluidsopties? 

Kun je ook de TV+ Box met een Ultra High Speed HDMI kabel (die bij de TV+ Box is geleverd) rechtstreeks op de TV aansluiten? Puur om te kijken hoe het dan gaat met het geluid. Als het dan wel goed werkt moeten we het in de instellingen van de Bose zoeken. 


Beste Sanne,

Ook dit is het geval alle kebels die KPN erbij geleverd heb is gebruikt en geen beste resultaat in dit geval mijn situatie blijft KPN in gebreken en wat gaan we eraan doen dat is de vraag in mijn heval wil ik terug naar de oude situatie.


Dus buiten de Bose om werkt het geluid ook niet goed? Je gebruikt de goede kabels geef je aan, maar loopt het geluid tijdelijk ook via de TV zelf en niet via de Bose?

Mocht het dan ook niet goed werken, merk je dan precies hetzelfde of zit er wel verandering in de geluidsproblemen? Wees zo specifiek mogelijk. 


Nog steeds geen contact gehad met KPN teammanager om terug te kunnen naar de oude situatie