Skip to main content

Bij het terugkijken van bijvoorbeeld het journaal, sportjournaal en regiojournaal wordt het terugkijken niet gestart bij  het begin van het programma maar ongeveer 2 minuten later. Terugspoelen wil dus ook niet. Wat kan de oorzaak zijn?

 

Mvg

Lauwrens

Daar is al heel veel over gezegd en geschreven in dit forum. Heeft u wel gezocht hier in het forum? Is bekend probleem en er wordt (al een tijdje) aan gewerkt. Zoekt en gij zult vinden. 


Bedankt voor je reactie maar zoeken ik elk forum is hopeloos (ik ben lid van een stuk of acht fora, motor, auto enzovoort) en allemaal datzelfde probleem


Kwestie van juiste term.

Je bedoelt 'kijken vanaf begin' van nog lopende uitzending. Dat gaat op TV+ al een tijdje niet goed bij de npo zenders. Het is bekend en reparatie is nog niet gelukt.

Één van de topics hieromtrent houd ik open op mijn phone. 

Kijk je het terug (Terugkijken) als het volgende programma al is begonnen in de gids dan start het vaak ook te ver. Maar dan kun je wel wat terugspoelen. 


Hi @Lauwrens,

Is dit bij jou ook specifiek bij NPO programma's? Wij pakken als begin het startpunt van de aflevering zoals door NPO aan ons doorgegeven, maar het komt regelmatig voor dat NPO uitzendingen net even wat eerder beginnen dat dit tijdstip. Het journaal zou echter toch wel altijd op het juiste tijdstip moeten beginnen lijkt me, dus dat vind ik dan weer merkwaardig 🤔 Zou je ook eens wat andere programma's van andere zenders willen proberen? Ben benieuwd of het dan wél goed gaat vanaf het begin!

Het topic waar Peter naar verwijst gaat specifiek over gebruikers van Apple apparatuur, dat is volgens mij niet hetzelfde probleem als waar jij nu tegenaan loopt. 

 


Beste Maja, voornamelijk NPO programma’s, dat klopt maar ik zal eens kijken of het ook bij andere programma's/zenders gebeurd.


Beste Maja, ik ben sinds een paar weken bij KPN en en wat vervelende vraag misschien maar waarom gaat het bij Ziggo dan wel goed. Wat zij kunnen kan KPN toch ook.


Beste Maja, voornamelijk NPO programma’s, dat klopt maar ik zal eens kijken of het ook bij andere programma's/zenders gebeurd.

Heb je dit al kunnen testen en zo ja, wat zijn je bevindingen?

 maar waarom gaat het bij Ziggo dan wel goed. Wat zij kunnen kan KPN toch ook.

Ik heb geen idee of dit bij Ziggo op het moment wel of niet goed gaat. Kan best zijn dat dit bij Ziggo ook speelt omdat er iets gewijzigd is bij NPO, of iets dergelijks. En mocht dit alleen bij KPN gebeuren en niet bij Ziggo, dan heb ik alsnog geen antwoord op je vraag. Elke provider zal met verschillende systemen en technische mogelijkheden werken, waardoor niet overal alles op dezelfde manier verloopt. Er zullen ook dingen misgaan bij Ziggo die juist wel weer goed gaan bij KPN 🙂


Elke provider zal met verschillende systemen en technische mogelijkheden werken, waardoor niet overal alles op dezelfde manier verloopt.

Daar heb je wel een punt: Ziggo laat bijvoorbeeld ook altijd precies zien waar reclameblokken in een uitzending zitten. (Fijn dat ze dat weten, want dan kun je in ieder geval tot het volgende reclameblok doorspoelen, ook als je reclame niet mag overslaan.) Dus Ziggo heeft (of gebruikt, of verzamelt) meer metadata van de uitzendingen dan KPN. (En gaat dat zelfs gebruiken om gepersonaliseerde reclame uit te zenden.)


Beste Maja, voornamelijk NPO programma’s, dat klopt maar ik zal eens kijken of het ook bij andere programma's/zenders gebeurd.

Is het al gelukt om dit te testen @Lauwrens? Ik hoor graag je bevindingen!


Beste Maja

Nu hebben we even opgelet bij het terugkijken. Het is voornamelijk de NPO-zenders maar ook bij enkele andere stations/zenders (Duitse en RTVNoord bijvoorbeeld) is het niet correct maar daar kun je nog wel even terugspoelen. Dat terugspoelen lukt niet bij NPO2 Regionieuws, Dan maar een tijdstip eerder (journaal) terugkijken en dan versneld doorspoelen.

 

mvg

Lauwrens


Het werkt inderdaad nog niet goed. Je komt nog steeds vaak op 1 minuut in het programma. Waarbij je de marge ook nog eens niet kunt terugspoelen hetgeen bij een opname juist wel kan.


Hi @Lauwrens,

Is dit bij jou ook specifiek bij NPO programma's? Wij pakken als begin het startpunt van de aflevering zoals door NPO aan ons doorgegeven, maar het komt regelmatig voor dat NPO uitzendingen net even wat eerder beginnen dat dit tijdstip. Het journaal zou echter toch wel altijd op het juiste tijdstip moeten beginnen lijkt me, dus dat vind ik dan weer merkwaardig 🤔 Zou je ook eens wat andere programma's van andere zenders willen proberen? Ben benieuwd of het dan wél goed gaat vanaf het begin!

Het topic waar Peter naar verwijst gaat specifiek over gebruikers van Apple apparatuur, dat is volgens mij niet hetzelfde probleem als waar jij nu tegenaan loopt. 

 

Bij het nalezen van alle berichten lees ik nu je opmerking m.b.t. Peter. Bij mij gaat het om een smartr-tv (Android?)


Dank voor de aanvulling @Lauwrens, ik geef het even door aan de juiste mensen!


Reageer