Skip to main content

Ik zit in Frankrijk. Ook hier lukt het terugkijken en opgenomen Nederlandse programma's voor geen meter. Vorige zomer wel.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Heb je daar dan concrete voorbeelden van Vinzier? Bepaalde zenders hebben restricties voor buitenshuis kijken en terugkijken namelijk. Krijg je iets van een foutcode terug? 


@Vinzier,

Klopt het dat jij de TV+ app van KPN gebruikt?

Op wat voor een apparaat kijk je die opnames terug?

Kijk je via de wifi van jouw vakantieadres of via 4/5G?

Wat ervaar je bij het terugkijken van die opnames?

 


Ja ik gebruik de KPNTV+app, deze heb ik paar dagen terug op aanraden van een KPN helpdesk vernieuwd, oude verwijderd, nieuwe versie geïnstalleerd, kon toen helemaal niets op de tv kijken, dat werkte daarna wel, live naar de tv kijken op de LG. Op mijn IpadPro kan ik wel de opgeslagen programma’s terugkijken (ik weet dat de opgenomen series etc. Die door VRT BBC etcetera zijn uitgezonden niet in het buitenland kan terugkijken).

Ik kijk hier via AirPlay vanaf de KPNTV+app op een LG tv (glasvezel Orange). In maart werkte alles nog prima. Nu is ie constant met zo’n “wieltje” op de tv aan het laden. 

Vinzier is een plaats in Frankrijk.

Mijn naam is Christine


Welke versie van de TV+ app staat op jouw iPad?


Waar vind ik dat?


Waar vind ik dat?

 


Die is het. 8.47


Hmmm dan zou casten eigenlijk gewoon goed moeten gaan.

Wat ervaar je bij het terugkijken van opnames?

Gaat live televisie kijken wel goed?


Wonder boven wonder nadat het zoek wieltje een tijdje gedraaid heeft kon ik een opname terugkijken. Erg soepel verloopt het niet. Live tv kijken van IPADPro via AirPlay op tv gaat wel meteen goed.


O ja, die LG kent geen ingebouwde Chromecast waar je naar kunt casten maar gebruikt Airplay 2 voor het streamen van de iPad naar de LG televisie.

Dat is een hele andere techniek immers jouw iPad blijft een actieve rol spelen tijdens het streamen terwijl bij het casten via een Chromecast jouw iPad volledig uitgezet zou kunnen worden zonder dat dat impact heeft op de uitzending die gecast wordt. Een Chromecast communiceert volledig zelfstandig met de bron, de telefoon/tablet wordt alleen gebruikt voor de aansturing van het volume en het bijvoorbeeld vooruit en terugspoelen.


Wel vreemd dat dat vorige zomer [de LG gekocht] en afgelopen winter en voorjaar geen enkel probleem gaf.  AirPlay kies ik de LGtv en gaan met die banaan.  Voorlopig zijn we eruit. Kijken hoe het vanavond gaat. Groeten vanuit een zonnig winderig Vinzier.

Christine 


Reageer