Skip to main content
Vraag

Terugkijken in de KPN app op tv werkt niet, moet een uur wachten

• June 2, 2025
  • 14 reacties
  • 339 keer bekeken

Kijk terug bij de KPN App in oranje tekst werkt helemaal niet.

Je moet wel een uur wachten om terug te kijken.

Het vreemde is dat bij opgeslagen programma’s

dit ook niet lukt. KPN ik wil u vragen doe hier iets aan! Vr.gr. Hans Stecher

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

14 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Hansremmie, welkom bij onze community. 

Voor mijn duidelijkheid, gaat dit om de KPN TV app op je mobiel of tablet? Of kijk je via onze website? Speelt dit op meerdere apparaten? Ik heb dit hier zojuist getest en het werkt zoals het hoort. Maakt het overigens ook uit of je op je telefoon via wifi of de mobiele verbinding kijkt? 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2025

Beste Alex,

Dank voor je snelle berichtje, dat terugkijken is alleen een probleem met de App op de door ons aangeschafte nieuwe smart TV. (loewe)heb ik ook opnieuw geïnstalleerd.

Hiervoor gebruikten wij het TV kastje en hadden/hebben daarmee geen problemen.

Ook het nieuwe kastje met wifi op de andere TV geeft NIET die problemen en kan je gewoon terugkijken. wellicht is een update wel noodzakelijk.

Met vriendelijke groet,

Hans Stecher

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Dank Hans voor de snelle terugkoppeling.

Het kan zijn dat de app het niet goed kan vinden met de Loewe TV. Heb je voor mij ook een modelnummer van de Loewe? Dan geef ik dit ook door aan de ontwikkelaars. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

Voor alle apps* en de website geldt: terugkijken en opnames kijken kan vanaf 20 minuten na de eindtijd in de gids (= begintijd volgende programma).

*smart-tv app, smartphone app, tablet app. website tv.kpn.com.

Er is al geëxperimenteerd met eerder mogelijk maken als bij de ontvanger. Maar dat gaf zeer veel vastlopers. Ik verwacht derhalve dat het al kijken naar opname of direct terugkijken alleen op de decoder mogelijk is en blijft. 

Voor het hoofd-toestel is de gratis ontvanger natuurlijk te verkiezen. Meer mogelijkheden!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2025

Beste Alex,

Dank ook weer voor je snelle berichtje,

Modelnummer: Loewe Stellar 55 DR+is 385131 - Serienummer 01533

Vriendelijke groet,

Hans Stecher

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

Zie uitleg. Er is niets aan te veranderen in de app. Het is hoe die werkt. Alleen is het 20 minuten na de eindtijd in de gids.

Hier de volledige uitleg door het tv team 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

Zie uitleg. Er is niets aan te veranderen in de app. Het is hoe die werkt. Alleen is het 20 minuten na de eindtijd in de gids.

Kijk, dat is dan de verklaring voor het moeizame gedrag/gedoe als we 's avonds een opname op onze chromecast willen afspelen.

Maar, in dat bericht lees ik het volgende:

Dit hebben we nog niet (stabiel genoeg) in de andere apps voor elkaar gekregen, maar de bedoeling is wel dat dit er t.z.t. in komt, want we voelen al jaren diezelfde frustratie; we willen ook graag dat het direct kan; die 20 minuten voelen soms als een eeuwigheid…

@TV Apps Team dat bericht van jullie is van ongeveer een jaar geleden en er staat: ‘t.z.t.’. Kunnen jullie aangeven wanneer ongeveer dit gerealiseerd gaat worden?

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 6, 2025

Kijk, dat is dan de verklaring voor het moeizame gedrag/gedoe als we 's avonds een opname op onze chromecast willen afspelen.

Maar, in dat bericht lees ik het volgende:

Dit hebben we nog niet (stabiel genoeg) in de andere apps voor elkaar gekregen, maar de bedoeling is wel dat dit er t.z.t. in komt, want we voelen al jaren diezelfde frustratie; we willen ook graag dat het direct kan; die 20 minuten voelen soms als een eeuwigheid…

@TV Apps Team dat bericht van jullie is van ongeveer een jaar geleden en er staat: ‘t.z.t.’. Kunnen jullie aangeven wanneer ongeveer dit gerealiseerd gaat worden?

December 2023 was die post, ah ja, de TV+ app voor android/iOS was nog nét niet gereleased. 

Korte antwoord van de huidige situatie (juni 2025): álle tv-ontvangers én alle KPN TV+ apps én tv.kpn.com kennen de beperking niet (meer) en kun je meteen afspelen (altijd alleen als de rechten er zijn maar dat staat hier los van). Alleen Samsung en LG KPN apps hebben de TV+ app nog niet en de 20min-wachten-beperking nog wel op dit moment! In deze twee niet TV+ apps wordt dat niet meer veranderd ook.
Hopelijk duurt de TV+ release niet te lang meer, al zal LG waarschijnlijk wat langer op zich laten wachten dan de Samsung TV+ app release. Maar ook voor Samsung en LG komt de TV+ app er aan. Specifieker kan ik niet zijn helaas.

In het ergste geval zouden we kunnen beslissen, voor alleen Samsung of LG TV+ app, de 20min wacht periode nog wel in te lassen, als alleen dát een grote blocker is voor een release. Het is technisch wel wat uitdagender namelijk, in theorie kan dat… Maar doel is absoluut dat TV+ app deze beperking nergens heeft, ook voor Samsung en LG niet bij release. 100% de klap erover dat dat niet het geval zal zijn durf ik nog niet. Maar na alle waarschijnlijkheid is deze beperking helemaal verleden tijd als ook deze twee platformen over zijn naar TV+!

@Hansremmie Veel (recente) Loewe TV's draaien op WebOS besturingssysteem, wat van LG is. Dus dat is nog de oude iTV app mét de 20min wachtperiode na eindtijd in de gids. Dus ook nog even wachten op de LG update naar TV+ helaas.

@PeterG Zie bericht van Katana321 en hierboven, de beperking dat je 20min moet wachten is er op dit moment alléén nog voor Samsung (Tizen OS) en LG (WebOS, dus ook deze Loewe..) omdat daar de TV+ app nog niet voor uit is.
tv.kpn.com heeft die beperking ergens in 2020 of 2021 al opgelost en de tv-ontvangers nog veel langer geleden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2025

Dank voor deze verse informatie ​@TV Apps Team .

Ik had nog niet gemerkt dat met de TV+ apps en tv.kpn.com die wachttijd niet meer nodig is. Want ik houd dat automatisch al aan…. Ik heb ook een Samsung, maar die is ook voorzien van Android-TV (met dank aan kpn). Maar goed, daar gebruik ik de launcher mee.

En ik kan nog steeds de opnames van BBC NL niet kijken via de publieke Android-TV app. En ook niet terugkijken van die zender.

Verder nog 2 tv's met de app (Android-TV en een Google-TV, losse apparaatjes).

Ik wijk (en dus dus week 😉) altijd uit naar de ontvanger voor kijken tijdens opnemen.

En ik wist ook niet dat Loewe op LG's WebOS draait…..

Kortom, nieuwe en zeer nuttige info!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

@TV Apps Team Maar, bedoel je nu te zeggen dat opnames op de tv+ app voor chromecast (want daar had ik het over) het probleemloos zouden moeten doen? En dat je binnen die opname 'gewoon’ kunt doorspoelen?

Wij ervaren hier namelijk wat anders.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 6, 2025

@TV Apps Team Maar, bedoel je nu te zeggen dat opnames op de tv+ app voor chromecast (want daar had ik het over) het probleemloos zouden moeten doen? En dat je binnen die opname 'gewoon’ kunt doorspoelen?

Wij ervaren hier namelijk wat anders.

Dat is inderdaad m.i. zo. Een nieuwe chromecast heeft googletv als OS, als je dan de TV+ app hebt vanuit de Play Store (08.70.03 momenteel laatste TV+ versie. De oude app voor androidtv/googtv was versie format 3.0.25), dan zou je dat moeten kunnen m.i. Net nog getest hier voor de zekerheid, weliswaar niet op een chromecast, maar in 08.70.03 op een Sony TV met androidtv.
Voor de zekerheid ook nog getest met ouderwets casten: vanuit TV+ app voor android een cast naar de ingebouwde chromecast in de Sony en dan b.v. een opname van RTL4, als die is opgestart kan ik die ook netjes doorspoelen tot het eind, ook met de afstandbediening van de Sony TV.
Dus ik vraag me echt af, waarom dat bij jou niet kan, of wat er dan wél bij je gebeurt. Of een scenario welke ik vergeet… 
Ook de oude app kon dat overigens.. alleen moest je de opname dan wél vanuit je opname lijst starten en niet vanuit de gids. Maar dat hoeft in de TV+ app ook niet, ook een opname gestart vanuit tv-gis, is door te spoelen.
Ik zoek echt welk scenario het wellicht niet kan. 🤔(misschien toch nog oude app en opnames starten vanuit tv-gids? Zoiets??) Wat jij meldt/ervaart hoort zo te werken over Terugkijken. Dat zijn technisch wel dezelfde video's, maar de rechten zijn toch echt anders geregeld. Maar jij weet het verschil wel, daar twijfel ik niet aan.
Vul je profiel eventueel aan indien nog niet gedaan en beschrijf het zo exact mogelijk, met een voorbeeld moment (datum + tijdstip), want.. ik ben ook maar mens, maar zie volgens mij niet iets over het hoofd (al twijfel ik daar wel ineens hierover. Of er moet iets heel geks aan de hand zijn dat jij het niet kan… 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

@TV Apps Team Wij hebben hier de Chromecast met google-tv, met daarop versie 08.70.03.

Het gaat dus om een opname die nog loopt. In de tv+ app gaan we naar menu Opgeslagen. De lopende opname zie je dan bij ‘Actief'. Als we die dan starten, kunnen we op gegeven moment niet doorspoelen. We zien dan een melding, iets als ‘Je kunt niet doorspoelen omdat het een commerciële zender is’ o.i.d.

Ik heb net geprobeerd het probleem te reproduceren maar dat is niet gelukt. Ik kon probleemloos wel in die opname spoelen, zowel vooruit als terug. Maar dat lukt 's avonds dus niet.

Zou het dan aan de rechten van die opname/programma liggen? Het gaat om Humberto op rtl4.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Ik heb net geprobeerd het probleem te reproduceren maar dat is niet gelukt. Ik kon probleemloos wel in die opname spoelen, zowel vooruit als terug. Maar dat lukt 's avonds dus niet.

Zou het dan aan de rechten van die opname/programma liggen? Het gaat om Humberto op rtl4.

@TV Apps Team Gisteravond heb ik ook nog getest met de opname van Humberto. Toen kon ik wel probleemloos doorspoelen, vreemd!.

Heb jij er een verklaring voor dat dat gisteravond wel kon, maar vorige week en de weken ervoor niet? 

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 10, 2025

@TV Apps Team Gisteravond heb ik ook nog getest met de opname van Humberto. Toen kon ik wel probleemloos doorspoelen, vreemd!.

Heb jij er een verklaring voor dat dat gisteravond wel kon, maar vorige week en de weken ervoor niet? 

Even ingedoken n.a.v. je constatering en kunnen reproduceren.
Het verschil zit hem erin dat je wanneer je de opname start in de eerste ~20 minuten nadat het programma zijn gids eindtijd bereikt heeft, je inderdaad niet verder vooruit kan spoelen (op de commericiële kanalen) in de huidige TV+ apps. Zeer waarschijnlijk wordt de logica toegepast voor Terugkijken in die 20 minuten. Dat is meer een bug dan een feature vind ik hoor, dus hierbij vastgelegd. Bij deze dank voor het attent maken hierop! Dat zal dan t.z.t. wel opgelost gaan worden hierdoor.