Skip to main content
Vraag

Terugkijken loopt weer vast

• January 2, 2025
  • 6 reacties
  • 310 keer bekeken

Ennnn weer al maanden dit probleem wat ik vorig jaar ook al maanden gehad heb.  Betaal je bijna 100 euro per maand, kan je niet eens een tv prigramma normaal terugkijken en je vragen kan je alleen maar op dit forum stellen, werkelijk schandalig.

En ja alle 35000 stappen zijn inmiddels al diverse malen weer doorlopen maar helaas is terug kijken echt niet meer te doen. Om de 5 minuten loopt het vast, kastje uitzetten lukt dan ook niet meer, en om nou elke 5 minuten op te staan om de tv ontvanger te resetten , dat gaat echt helemaal nergens meer over natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig televisie kijken is, ​@Am86. Je geeft aan ‘alle 35000 stappen’ te hebben doorlopen. Maar ik weet niet wat je precies allemaal geprobeerd hebt. Kan je dit toelichten? En kan je misschien meer vertellen over welke tv-ontvanger je hebt en hoe je deze hebt aangesloten? Ook ben ik benieuwd of je daarnaast nog een switch of iets dergelijks in jouw netwerk hebt aangesloten.

Mocht je trouwens liever 1-op-1 digitaal contact hebben, dan kan je ook terecht bij mijn collega's van Twitter/X en Facebook. Liever bellen? Maak dan een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Helper
  • January 6, 2025

Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig televisie kijken is, ​@Am86. Je geeft aan ‘alle 35000 stappen’ te hebben doorlopen. Maar ik weet niet wat je precies allemaal geprobeerd hebt. Kan je dit toelichten? En kan je misschien meer vertellen over welke tv-ontvanger je hebt en hoe je deze hebt aangesloten? Ook ben ik benieuwd of je daarnaast nog een switch of iets dergelijks in jouw netwerk hebt aangesloten.

Mocht je trouwens liever 1-op-1 digitaal contact hebben, dan kan je ook terecht bij mijn collega's van Twitter/X en Facebook. Liever bellen? Maak dan een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Nee sorry.  In mijn andere topics staan alle stappen beschreven, hoe alles is aangesloten en welke tv-ontvanger ik heb. Blijf niet bezig elke keer alles 30x uit te typen.

In de tijd die ik inmiddels heb besteed aan uitleggen, topics, bellen en alles tig keer uittypen aan 3 verschillende KPN medewerker, had ik zelf een hele opleiding tot storingsmonteur kunnen volgen.

En daarbij gaan wij verhuizen en kiezen we niet meer voor KPN door dit gezeik, wat al dik 2 jaar duurt inmiddels.

Als je kpn belt wordt er alleen maar gezegd dat je alles op het forum moet plaatsen en hier je vragen moet stellen. Schandalig voor de ruim 90 euro die je betaald elke maand.

Dus we ergeren ons nog wel twee maanden dan.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 6, 2025

Inmiddels is de tv ontvanger netjes met een kabel aangesloten op het modem?? Overigens betaal je geen € 90,00 per maan voor de tv. Hooguit een euro of 10.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

In jouw andere topic van vorig jaar lees ik dat je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Gebruik je deze nog steeds? Zo ja, dan is deze mogelijk het probleem. Ja, een draadloze verbindingsset kan goed werken, maar het kan niet gegarandeerd worden. Je stuurt hiermee namelijk het internet en TV signaal via het stroomnetwerk, waar het eigenlijk niet voor bedoeld is. En met alle apparaten die we tegenwoordig op het stroomnetwerk hebben aangesloten, is er veel storing. Wat jij dus weer merkt tijdens TV kijken. De oplossing daarvoor is om toch de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten.

Wil je toch echt liever draadloos? Dan zijn er 2 opties.

1. Je zou ervoor kunnen kiezen om SuperWifi aan te schaffen. Zet er hiervan eentje in de buurt van jouw tv-ontvanger. Vervolgens kan je jouw tv-ontvanger met een kabel aansluiten op de SuperWifi, net zoals je bij de draadloze verbindingsset zou doen. Zo kan je toch draadloos televisie kijken, én je breidt ook nog eens het wifinetwerk uit. Je vindt de SuperWifi in onze webshop: KPN SuperWifi punt.
    Liever eerst proberen? Dat kan! Je kunt de SuperWifi ook bij ons huren. Meer informatie daarover lees je hier: KPN SuperWifi: supergoede wifi voor in je hele huis.
  2. Je zou ook kunnen overwegen om over te stappen naar KPN TV+. De KPN TV+ Box is een Android tv-ontvanger die ook op wifi werkt. Omdat deze op Android draait, heb je ook gelijk toegang tot de Google Play Store waar je allerlei apps vindt. Wil je meer info hierover? Maak dan een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt. Mijn collega kan je alles vertellen, ook over de kosten.

• Auteur
  • Helper
  • January 7, 2025

In jouw andere topic van vorig jaar lees ik dat je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Gebruik je deze nog steeds? Zo ja, dan is deze mogelijk het probleem. Ja, een draadloze verbindingsset kan goed werken, maar het kan niet gegarandeerd worden. Je stuurt hiermee namelijk het internet en TV signaal via het stroomnetwerk, waar het eigenlijk niet voor bedoeld is. En met alle apparaten die we tegenwoordig op het stroomnetwerk hebben aangesloten, is er veel storing. Wat jij dus weer merkt tijdens TV kijken. De oplossing daarvoor is om toch de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten.

Wil je toch echt liever draadloos? Dan zijn er 2 opties.

1. Je zou ervoor kunnen kiezen om SuperWifi aan te schaffen. Zet er hiervan eentje in de buurt van jouw tv-ontvanger. Vervolgens kan je jouw tv-ontvanger met een kabel aansluiten op de SuperWifi, net zoals je bij de draadloze verbindingsset zou doen. Zo kan je toch draadloos televisie kijken, én je breidt ook nog eens het wifinetwerk uit. Je vindt de SuperWifi in onze webshop: KPN SuperWifi punt.
    Liever eerst proberen? Dat kan! Je kunt de SuperWifi ook bij ons huren. Meer informatie daarover lees je hier: KPN SuperWifi: supergoede wifi voor in je hele huis.
  2. Je zou ook kunnen overwegen om over te stappen naar KPN TV+. De KPN TV+ Box is een Android tv-ontvanger die ook op wifi werkt. Omdat deze op Android draait, heb je ook gelijk toegang tot de Google Play Store waar je allerlei apps vindt. Wil je meer info hierover? Maak dan een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt. Mijn collega kan je alles vertellen, ook over de kosten.

Ik heb 3 superwifi punten. Daar is de ontvanger ook op aangesloten. Dat staat ook in mijn vorige topics. Deze staat tussen de modem en de ontvanger . Dus op een stukje van 4 meter tussen de modem en de tv ontvanger staat al een wifipunt.

En het heeft altijd goed gewerkt, daarna werkte het na een update vanuit KPN voor geen meter meer en vervolgens ineens maanden nergens meer last van. Werkte allemaal weer prima, en vervolgens ineens weer dit probleem. 

Ik heb geen mogelijkheid om een kabel te gaan leggen over mijn vloer heen en door de gang heen. Komop zeg, het is 2025, een draadloze set waarbij de modem en ontvanger net aan 4 meter van elkaar af staan zou hedendaags toch gewoon normaal moeten werken en niet met een internetkabel midden over de vloer heen.

Met de normale tv heb ik nergens laat van, het is alleen met terugkijken. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het maakt niet uit welk jaar het is, bekabeld aansluiting is en blijft het meest betrouwbaar. Wifi is namelijk erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen.

Om uit te sluiten of het probleem in de wifi verbinding zit of ergens anders, wil ik toch vragen het eens bekabeld te proberen. Werkt het dan goed? Dan weten we dat we naar jouw thuisnetwerk moeten kijken.

Over het thuisnetwerk gesproken: heb je iets van een switch in jouw netwerk zitten?