Skip to main content

Goedendag, wij hebben twee TV ontvangers die terugkijken niet meer toelaten. Het zijn oudere ontvangers waarvan de oudste in 2015 is geleverd. Zie foto, deze aanwijzingen heb ik al tig keer geprobeerd. 

Is er een mogelijkheid om dit te verhelpen of om nieuwere tv ontvangers te krijgen?

 

Nou 9 jaar mag die oude meuk toch wel eens vervangen worden...


Welk merk en type tv ontvangers heb je van KPN in bruikleen @JanStM ???

Als het Motorola's zijn is daar een omruil programma voor, zijn het andere merken, zijn deze nog gewoon goed en dien nog mee met de updates.

 


Hallo @JanStM ,

Geef jouw ontvanger eerst eens een herstart of een frisse start. Hieronder staat de instructie. 
 

Werkt dat niet? Dan kun je vanaf 8.00 bellen met 0800-0402 voor het eventueel omwisselen van een ontvanger. KPN vervangt jouw ontvanger echter alleen maar indien deze defect is. Tenzij je nog een hele oude Motorola hebt, maar dat kan ik me bijna niet meer voorstellen. 
 

Herstart de tv-ontvanger

Dé oplossing in veel situaties, start jouw tv-ontvanger opnieuw op. 

Instructie:

  • Haal de stekker uit het stopcontact, of de stroomplug uit de tv-ontvanger
  • Wacht minimaal 30 seconden
  • Steek de stekker of stroomplug er weer in en wacht tot de tv-ontvanger is opgestart

Controleer nadat de tv-ontvanger opnieuw is opgestart of het probleem is opgelost.

 

Geef de tv-ontvanger een frisse start (reset)

Heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart, maar helpt dit niet? Geef de tv-ontvanger een ‘frisse start’. Hierdoor worden de gegevens van je ontvanger opnieuw ingeladen.

Instructie: 

  •  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Na een frisse start, moet je opnieuw inloggen bij apps zoals Netflix. Houd je inloggegevens dus bij de hand.

Bron: 

 


@JanD 

Het zijn beide motorola's, zal het typenummer nakijken als ik thuis ben. Ik zal het 0800 nummer dan meteen bellen.

 

Dank


Heeft u het modem ook al eens herstart? 


@Nick83 talloze keren. Met regelmaat maken de tv ontvangers ook geen verbinding met het netwerk. Een harde reset van het modem is dan het enige wat helpt


Is de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld op de Experiabox aangesloten? U gebruikt geen draadloze verbindingset? Er zit geen switch of iets anders tussen? 


@JanD

Het zijn beide motorola's, zal het typenummer nakijken als ik thuis ben. Ik zal het 0800 nummer dan meteen bellen.

 

Dank

0800 0402 gratis, dan krijg je nieuwe toegestuurd en wil KPN de oude graag weer retour, het zijn bruikleenapparaten.

@JanStM

Succes.


Als het Motorola is kan u die omruilen voor nieuwe decoder 0800 0402 bellen gratis 


Hallo @JanStM ,

Geef jouw ontvanger eerst eens een herstart of een frisse start. Hieronder staat de instructie. 
 

Werkt dat niet? Dan kun je vanaf 8.00 bellen met 0800-0402 voor het eventueel omwisselen van een ontvanger. KPN vervangt jouw ontvanger echter alleen maar indien deze defect is. Tenzij je nog een hele oude Motorola hebt, maar dat kan ik me bijna niet meer voorstellen. 
 

 

Het zijn beide motorola's, zal het typenummer nakijken als ik thuis ben. Ik zal het 0800 nummer dan meteen bellen.

 

Dank

Apart, die Motorola’s hadden al veel eerder omgewisseld moeten/kunnen worden. 
 

Maar inderdaad, zoals al in mijn eerste reactie vermeld, dan even bellen met 0800-0402.


Dank allemaal!!


@JanStM laat ook even weten hoe het is afgelopen. Succes!


Nou 9 jaar mag die oude meuk toch wel eens vervangen worden...

9 jaar voor een tv ontvanger valt wel mee. Jan schrijft dat ze 9 jaar geleden gelevert zijn. Maar misschien waren ze toen al 5 jaar oud.​​


Reageer