Skip to main content

Ik wilde een programma van gisteren terugkijken op BBC First, maar de app zegt dat dat programma niet beschikbaar is. Ik kan niets terugkijken op BBC first. Ik heb sinds kort KPN glasvezel met tv, hiervoor had ik Ziggo waar ik onbeperkt kon terugkijken op BBC First.

Ik kijk met de browser op mijn computer of met de KPN TV app op android.  Ik gebruik de TV-box niet, ik heb geen TV.

Hoe kan ik eerdere programmas terugkijken?

 

Hallo @Xtine ,

Het gaat hier om rechten die KPN niet heeft. KPN maakt met de zendereigenaren afspraken over wat wel en niet mag. Daar hangt een prijskaartje aan. Er zal voor deze programma’s van BBC First geen overeenstemming zijn gemaakt om deze buiten de eigen TV-ontvanger te mogen terugkijken. Dit is overigens niet iets van de laatste tijd. Dit speelt al veel langer. Ook bij andere zenders komt dit voor.

 

Ik kijk met de browser op mijn computer of met de KPN TV app op android.  Ik gebruik de TV-box niet, ik heb geen TV.

 

Dan kan het niet. Alleen via de eigen TV-ontvanger. 

 

 


KPN kan terugkijken van BBC First alleen aanbieden via de tv ontvanger. Niet online.

Ik zie dit ook niet snel veranderen.

Voor de box hoef je helemaal geen dure of grote tv te hebben. En ook geen smart. Als ie maar een hdmi ingang heeft.

24 inch is een leuk maatje. En al een '’stuk'’ groten dan de 14 à 16 van een laptop. 

Ietsje groter en wat beter geluid kijkt ook al fijner.


Voor de box hoef je helemaal geen dure of grote tv te hebben.

Ik hoef geen extra scherm. Ik heb een computer met drie 24” schermen, waarop ik naar meerdere zenders tegelijk kan kijken. 


Heeft niet één van die monitoren ook een hdmi ingang en (eigen) luidsprekers?

Opnemen kan wel. Maar dan moet je wel ook het opnemen “pakket” afnemen à € 5 per maand. En een opname kan niet achteraf natuurlijk.

Verder ligt het er een beetje aan wat je kijkt.

Is NLZIET niet een handiger optie in jouw apparaten situatie? Voor BBC First dien je wel het '’duurste'’ abonnement te nemen à € 11,95. Voor BBC First en VRT zenders tot een week terugkijken.

Voor NPO, RTL en Talpa programma's kan je ook gebruik maken van het volledige aanbod van NPO Plus, RTLNL en KIJK. Waardoor je vaak series en films nog jaren kunt kijken.

Ik heb op mijn site e.e.a. aan informatie en ook zender overzicht staan.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

Zie verder uiteraard ook NLZIET zelf: http://nlziet.nl .


Maar mijn vraag was “klopt het dat ik BBC First niet kan terugkijken?” Het verbaast me dat zoiets eenvoudigs niet kan bij KPN. 


Maar mijn vraag was “klopt het dat ik BBC First niet kan terugkijken?” Het verbaast me dat zoiets eenvoudigs niet kan bij KPN. 

Zoals hierboven aangegeven, kan dat inderdaad niet. Dit heeft te maken met rechten. De alternatieven die PeterG aankaart, zijn stuk voor stuk iets om te overwegen. 


Reageer