Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken van diverse programmas kan opeens niet meer

  • 26 August 2024
  • 14 reacties
  • 180 keer bekeken

Terugkijken van diverse programma's kan opeens niet meer. Wat is er aan de hand en wanneer is dit opgelost?

Gaat dat over de Nederlandse zenders? Zie dan:

 


@Ron11 Hi Ron, hoe staat het er intussen voor? Ik ben naar een paar dingen benieuwd:

  • Welke tv-ontvanger heb je?
  • Wat gebeurt er als je probeert terug te kijken? Zie je een foutmelding en zo ja, welke?
  • Welke programma's kan je niet terugkijken?
  • Werken andere programma's wel of geldt het voor alles wat je terug probeert te kijken? 

Hi Alexandra

wij gebruiken gewoon kpn tv op twee toestellen maar ook via ipad is dit probleem en via smartphone

vb van programma’s 

nederland in beweging op 1 van vanochtend

maar ook bv op 3

lucas de spin

masha de beer

rubble & crew

sesamstraat

alleen al op 3 kan ik 33 programma’s niet terugkijken vandaag 27/8 van deze ochtend

mvg ron

 

 


@Ron11 Dank voor de voorbeelden Ron! Hoe zie je dat je de programma's niet kunt kijken? Krijg je een foutmelding (zo ja welke) of gebeurt er iets anders? 

Vul je daarnaast ook je gegevens in je forumprofiel in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en navraag doen.


Hoi @Ron11 

Van de kinderprogramma's op NPO 3 heeft npo gewoon de rechten niet om dat aan te bieden via de ontvangers van de providers. Dat heeft nooit gekund. Ook bij Ziggo zijn onderstaande niet voor terugkijken beschikbaar. NPO mag die wel 1 week beschikbaar stellen via NPO/START. Maar niet via de providers dus.

Ook bij Ziggo niet. En waarschijnlijk bij alle andere providers ook niet.

lucas de spin

masha de beer

rubble & crew

zie Ziggo GO

Sesamstraat zou echter wel terug te kijken moeten zijn. Dat is mijns inziens dus ook een fout in de gids bij kpn. @Alexandra van KPN .


Vb waneer je niet kan terugkijken.

probleem zit bij kpn


probleem zit bij kpn

Dat is niet zo. Die 4 programma's op npo 3 zijn ook bij Ziggo niet terug te kijken. Zoals je op de foto ziet ontbreekt het terugkijk symbool.

Opsporing verzocht kan nooit teruggekeken. Ook de avonduitzending niet.

Dat heeft met onderzoekszaken die behandeld zijn te maken.

En de middag uitzending van Opsporing verzocht is helemaal niet geweest. Staat dus onterecht in de kpn gids.

 


Sommige programma's zijn inderdaad niet terug te kijken in verband met rechten, zoals Peter terecht aangeeft. Ik zal toch even navragen of er iets verandert is in de gids en met het terugkijken. Daar kom ik nog op terug zo gauw ik meer weet.


@alexandra, bedank ik heb ook het formulier ingevuld

@peter dank je wel voor die terugkoppeling , bij ons ging het hoofdzakelijk over terugkijken Nederland in beweging. Dit kon altijd tot ongeveer vorige week 


Nou dit was een vlotte reactie! Er blijkt inderdaad met de aanlevering van de programma's iets niet goed te gaan, waardoor je mogelijk NPO programma's niet terug kunt kijken. Er wordt aan gewerkt om het zo snel mogelijk weer recht te zetten, zodat je de programma's weer terug kunt kijken zoals je gewend bent @Ron11. Even geduld nog, hou het intussen maar in de gaten. Mocht ik later nieuws hebben, dan deel ik het hier.


Nu we intussen twee weken verder zijn zou ik mogen verwachten dat dit probleem opgelost zou zijn. Dat blijkt niet het geval. De symbolen zoals hierboven in de printscreen staan zie ik nog steeds. 
Wordt dit probleem dit jaar nog opgelost ? 


Goedemorgen @Ed1962sch, bovenstaand issue is kort na mijn bericht opgepakt en opgelost. Maar ik lees dat 't bij jou nog niet goed gaat. 

Kan je een nieuw screenshot delen? En om welke programma's gaat het (zender/datum/etc)? Alle details zijn welkom.

 


90 % van de dagprogrammering op NPO 3 kan niet teruggekeken worden via de providers, @Ed1962sch . Niet alleen niet bij kpn.

Verder: heel veel herhalingen worden niet aangeboden voor terugkijken. Dan moet je ietsje verder terug naar de eerste uitzending een avondje ofzo eerder.


De symbolen die ik 13 september nog zag bij het “terugbladeren” in de tv gids zijn inderdaad verdwenen. 
Fijn ! 


Reageer