Skip to main content

Op onze twee Arris VIP2952v2 kastjes hebben we sinds 1-2 weken continu problemen bij het terugkijken van TV programma’s via zowel de gids (groene knop) als bij het afspelen van opnames.

De eerste 10-15 minuten lopen beeld en geluid goed maar dan loopt het opeens vast en wordt het afspelen na een aantal seconden afgekapt waarna de live uitzending weer te zien is van de zender die voor het terugkijken aanstond.

Het lijkt wat veranderlijk te zijn na hoeveel minuten het precies gebeurt maar het gebeurt wel bij elke opname of programma dat we terugkijken. Het programma/opname moet weer opnieuw gestart worden om verder te kunnen kijken.

Het gebeurt bij zowel de glas-HD kanalen als de gewone HD-kanalen. Bij live TV kijken hebben we dit probleem (gelukkig) niet.

Beide kastjes draaien op de laatste software (NMC 8.3.190_1 en HTML 5.192.201) die blijkbaar recent is geïnstalleerd, mogelijk dat dit er iets mee te maken heeft. Het probleem is in ieder geval begonnen na de grote opname storing; daarvoor geen problemen.

De kastjes zijn inmiddels meerdere keren opnieuw opgestart en hebben gisteren ook (weer) een frisse start gehad maar het probleem blijft helaas terugkomen.

Ik had dit probleem ook al gemeld in TV Ontvanger: Update naar NMC 8.3.190_1 & HTML 5.192.201 | KPN Community maar op aanraden van support even een apart topic aangemaakt voor dit probleem.

Hopelijk kan de oorzaak snel gevonden en opgelost worden want zo is het eigenlijk niet te doen met terugkijken.

Hi @P.Janssen. Fijn dat je een eigen topic hebt aangemaakt, ik denk graag mee. 

Je hebt in de ontvangers in ieder geval al helemaal gereset. Mag ik weten hoe de ontvangers aangesloten zijn op de modem? Is dit rechtstreeks met een kabel of zit daar nog andere apparatuur tussen? Heb je jij toevallig ok een glasvezelaansluiting? ZOu je voor de zekerheid dan ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken en daarna ook hetzelfde met de modem doen? 


Hi Alex, bedankt voor je reactie.

Allebei de ontvangers zijn (al een aantal jaren) via gigabit Ethernet kabels en een unmanaged TP-Link TL-SG116 gigabit Ethernet switch (v.v. IGMP Snooping functie t.b.v. IPTV) verbonden aan de Experiabox. We hebben een Experiabox V10A die denk ik de laatste firmware v5.00.58_build505 heeft.

We hebben inderdaad een glasvezelaansluiting die overigens eind april door KPN is geüpgraded van 200 Mbps naar 1 Gbps.

Ik heb vanmorgen de glasvezel modem en de Experiabox zo’n 10-30 seconden stroomloos gemaakt en weer aangesloten. Ze zijn weer opgestart en we hebben weer verbinding. We zullen vandaag eens in de gaten houden of dit verbetering brengt… 🤞


Hi Alex, bedankt voor je reactie.

Allebei de ontvangers zijn (al een aantal jaren) via gigabit Ethernet kabels en een unmanaged TP-Link TL-SG116 gigabit Ethernet switch (v.v. IGMP Snooping functie t.b.v. IPTV) verbonden aan de Experiabox. We hebben een Experiabox V10A die denk ik de laatste firmware v5.00.58_build505 heeft.

We hebben inderdaad een glasvezelaansluiting die overigens eind april door KPN is geüpgraded van 200 Mbps naar 1 Gbps.

Ik heb vanmorgen de glasvezel modem en de Experiabox zo’n 10-30 seconden stroomloos gemaakt en weer aangesloten. Ze zijn weer opgestart en we hebben weer verbinding. We zullen vandaag eens in de gaten houden of dit verbetering brengt… 🤞

Hi @P.Janssen, ik ben benieuwd of het heeft geholpen. 


Hoi @Alex van KPN , ik heb even wat extra tijd genomen om het aan te zien maar het lijkt erop dat het probleem is verholpen. We hebben na het ‘power cyclen’ van het glasvezel modem en Experiabox geen last meer gehad van vastlopen bij zowel terugkijken als opnames.

Wat dan nu de oorzaak was van het probleem is niet echt te achterhalen, mogelijk een combinatie van factoren, maar belangrijkste is dat het weer werkt.


Hoi @Alex van KPN , ik heb even wat extra tijd genomen om het aan te zien maar het lijkt erop dat het probleem is verholpen. We hebben na het ‘power cyclen’ van het glasvezel modem en Experiabox geen last meer gehad van vastlopen bij zowel terugkijken als opnames.

Wat dan nu de oorzaak was van het probleem is niet echt te achterhalen, mogelijk een combinatie van factoren, maar belangrijkste is dat het weer werkt.

Eens, blij om te lezen dat alles weer naar behoren werkt. 


Reageer