Skip to main content

Sinds een paar dagen problemen met terugkijken in kpn app. Ik neem mijn programma’s op zodat ik die via de tablet in bed kan bekijken.

Nu is het zo dat elke 5 seconden het beeld vastloopt en op laden staat. Dit kan dan 30 sec tot enkele minuten duren. Zo kan je natuurlijk geen programma kijken.

Internet werkt prima, zelfs via hotspot dit probleem.

Hoe lossen we dit op? Ben hiervan afhankelijk namelijk.

Ha @Lisa92, welkom! Wat rot dit.. Wat als je de beeldkwaliteit van de opname aanpast? Dat kan door de opname te starten en dan op het tandwieltje te drukken rechts bovenin. Kan je deze op ‘laag’ zetten? Ik doe de aanname dat je slaapkamer boven het modem staat, heb je daar wel voldoende bereik? Als je een speedtest doet met de tablet, welke snelheid haal je dan?


Hoi @Marcia_ , dank voor je uitleg. Ik heb een speedtest gedaan en kom uit op 5.3 mbit down en 2.5 up. We hebben al langere tijd veel problemen met internet en ook wifi versterkers (klein huis, 40m2 beneden en 40 boven).

Tot een jaar geleden nooit problemen mee gehad. Met lagere kwaliteit loopt hij alsnog vast..

Dit terwijl een film via Netflix het wel gewoon doet zonder vastlopen op de hoge kwaliteit.


Dat is wel erg weinig.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Als je bij het modem staat en een speedtest doet, hoeveel haal je dan? En kan je ook eens bekabeld een speedtest doen? Wat krijg je dan voor resultaat? Met deze snelheden verwacht ik eerder dat het aan je internet ligt in plaats van aan de tv app. 


Hallo @Marcia_ , dank voor je bericht.

wij vinden het ook wel erg weinig. De reden waardoor ik altijd door 62 GB heen ga (ben bedgebonden en dus afhankelijk van de verbinding boven). Op de laptops even getest bekabeld en daar kwamen we ongeveer op 92 up en down uit. Nog steeds niet de helft van wat we als abonnement hebben. 
Hoe kunnen we dit oplossen? Ons modem is denk ik al wel over 10 jaar oud.


Dank! Ik zie dat je een V10 hebt: dat is echt een prima modem en doet het doorgaans nog prima. Wel zou je inderdaad bekabeld meer dan 92 Mbit/s moeten halen. Heb jij veel apparatuur aangesloten? Als je alle apparatuur loskoppelt, behalve één laptop, kom je dan niet hoger uit? Verwijder dan alle eventuele routers, accespoints, switches etc. even hiervoor. 

 

Daarnaast: als jij het modem beneden hebt staan en zelf boven bent, is het misschien raadzaam om wifi versterkers aan te schaffen. Ik zie dat je dat advies ook gehad hebt toen je de Wifi Manager doorlopen hebt in de zomer. Je zou namelijk ook als je bekabeld 92 Mbit/s haalt, zeker méér moeten kunnen halen dan 5 Mbit/s. 


Hallo @Marcia_ ,

dank voor je reactie. Ik heb geen andere apparatuur aangesloten behalve 1 tv beneden.

Dus dit maakt geen verschil dan.

Daarnaast hebben we wifi versterkers aangeschaft via Marktplaats, die 5 mbit is met die versterkers, maar die doen dus niet zo veel..


Ik zie dat ik daar helemaal overheen gelezen heb, sorry. Welke versterkers heb je dan? En kan je een beetje uitleggen hoe je de boel op elkaar aangesloten hebt? Je hebt de V10 beneden staan, heb je direct daarnaast een bekabelde versterker? En dan boven een draadloze? Zo ja, heb je de mogelijkheid die ook bekabeld aan te sluiten? Of wellicht nog eentje ertussen te zetten? Wat is de afstand tussen de beide versterkers?


@Marcia_ , kan gebeuren.

we hebben de witte. Eén direct naast/aan het modem. En één in het midden van het huis beneden (onder de trap). Toen we die boven aan de trap wouden zetten knipperde hij oranje. Bekabeld is niet mogelijk. Afstand hemelsbreed is ± 5 meter?


Hmm…

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/terugkijken-via-tv-kpn-com-stopt-zomaar-op-deze-zender-mag-je-niet-vooruit-spoelen-593549?postid=1831294#post1831294


@PeterG waar jij naar linkt is dat opnames steeds een stukje overslaan. Dat is wat anders dan dat elke 5 seconden het beeld vastloopt en op laden staat. Dit kan dan 30 sec tot enkele minuten duren. Daarom heb ik toch nog wat aanvullende vragen: 

  • werkt live tv wel altijd soepel?
  • gaat het zowel om terugkijken áls opnames?
  • wat is het merk en type van de tablet en welke OS/Androidversie draait erop?
  • als je via de browser tv.kpn.com gaat kijken, werkt het dan wel?
  • zijn er op deze momenten ook andere mensen thuis die gebruik maken van internet?

 


@Marcia_

  1. Boven niet, loopt vaak vast. Naar apps toe gaan lukt vaak niet waardoor we de ontvanger uit moeten zetten. Beneden lukt alles wel gewoon.
  2. Beiden
  3. iPad 9 16.7
  4. Browser werkt wel, maar niet super soepel
  5. Nee, dit maakt ook geen verschil 

Probleem is ook dat de wifi er steeds uit wordt gegooid. Zowel van tablet als telefoon (kijk je bij instellingen wifi staat er gewoon onze wifi beschikbaar en moet je er weer op klikken om te verbinden).


Dan ben ik bang dat het inderdaad aan de wifi ligt. Als in de buurt van het tweede SuperWifi punt gaat zitten met de laptop, wordt het dan beter qua snelheid? Zo ja, heb je de mogelijkheid een extra SuperWifi punt aan te schaffen? Plaats deze dan tussen de huidige punten in. Ik heb het gevoel dat de afstand nu toch te groot is.

 

Verder zou je kunnen proberen om Extra Wifi aan te zetten en te kijken of het beter wordt als je deze op alleen 2.4 of juist alleen op 5 GHz zet.


@Marcia van KPN helaas blijven we problemen houden. Een extra punt is niet mogelijk vanwege stroom aansluiting (die zit niet op de trap..)

 

Daarnaast hebben we ook problemen met onze bekabelde tv box. Deze is al een keer vervangen. Echter als we bv Videoland aan zetten dan duurt dit rustig 3 min voordat we een programma kunnen gaan kijken en het loopt continue vast..


@Marcia van KPN helaas blijven we problemen houden. Een extra punt is niet mogelijk vanwege stroom aansluiting (die zit niet op de trap..)

Jammer! Had je nog gekeken naar Extra Wifi?

Daarnaast hebben we ook problemen met onze bekabelde tv box. Deze is al een keer vervangen. Echter als we bv Videoland aan zetten dan duurt dit rustig 3 min voordat we een programma kunnen gaan kijken en het loopt continue vast..

Dit kan kloppen. Apps kunnen op de oudere tv-ontvangers wat traag zijn. Je ervaart geen problemen met live tv kijken?


@Marcia van KPN 

Een extra WiFi punt maken bedoel je? Ik heb dit geprobeerd met inloggen maar hij zegt telkens wachtwoord verkeerd. Welke moet ik pakken? Heb de modem wachtwoord gepakt, ons huidige wifi wachtwoord en degene op het wifi punt kastje..

 

Tv kijken lukt wel inderdaad. Hoe kunnen we dit versnellen? Kan een ander kastje gestuurd worden? Want zo kan ik geen tv kijken..


Even een hele lap tekst met uitleg over het instellen van Extra Wifi hieronder. Inloggen gaat via de SuperWifi, met dat betreffende wachtwoord. Bij punt 2 vind je tips wat je kunt doen als dat niet werkt. 

Als je jouw Experia Wifi punten of SuperWifi punten hebt aangesloten op een Experia Box V10, kan je in de webinterface van je Experia Wifi een extra 2,4GHz netwerk aanmaken. Deze draait dan naast je gewone wifi netwerk.

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.149 (SuperWifi 1) 
    Vind je de webinterface voor je Wifipunt niet op dat adres? Dan kun je inloggen op de webinterface Experia Box (192.168.2.254). Daar kun je het IP-adres van je Wifipunt vinden. Dit IP-adres kan je vervolgens gebruiken om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi.
    Of ga naar de Netwerkomgeving in Windows. Daar zie je een lijst met alle aangesloten Wifipunten. Dubbelklik op een ervan, je wordt dan automatisch naar het hoofd Wifipunt gebracht.
    Windows netwerkomgeving
  2. Log in met de vooraf ingevulde gebruikersnaam en het admin password. Deze staat op de sticker achterop je Wifipunt.
    Heb je meerdere Wifipunten en wordt het wachtwoord niet geaccepteerd? Zorg dat je het Wifipunt pakt dat blauw knippert.
    Heb je al een keer eerder ingelogd? Dan heb je zelf een wachtwoord aangemaakt. Weet je dat wachtwoord niet meer? Reset dan je Wifipunten. Dit doe je doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord weer gebruiken dat op de sticker van het blauw knipperende Wifipunt staat.
  3. Klik in de bovenste rij op instellingen.
  4. Klik aan de linkerkant op Extra Wi-Fi.
  5. Je komt op deze pagina: 

Zorg dat het 2,4GHz netwerk is ingeschakeld (blauw), kies zelf een netwerknaam/SSID (rood) en een wachtwoord/veiligheidssleutel (groen) en klik op opslaan (geel).

Tv kijken lukt wel inderdaad. Hoe kunnen we dit versnellen? Kan een ander kastje gestuurd worden? Want zo kan ik geen tv kijken..

Met een andere ontvanger zal je ook tegen dit probleem aanlopen helaas. Je hebt geen Smart tv? Dat je via de televisie zelf de Videoland app opent?


@Marcia van KPN dank voor de uitleg alleen krijg ik dan elke keer dat het het verkeerde wachtwoord is. Welke moet ik dan precies pakken?

helaas geen smart tv boven


Als ik een meting doe, zie ik één SuperWifi punt en een V10. Hierboven hebben we het op een gegeven moment over twee SuperWifi punten. Ik vraag me af of het dan toch goed aangesloten is. Branden de lampjes juist op de SuperWifi punten? Het inloggen kan op het SuperWifi punt die de ‘master’ is. Dat kan dan dus via 192.168.2.149. Wellicht goed om alles toch nog eens te resetten en dan dus in te loggen op het SuperWifi punt met het wachtwoord op de achterkant (sticker).


Reageer