Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken via de gids en opnames kijken lukt vaak niet na overstap op glasvezel

• September 9, 2025
  • 69 reacties
  • 784 keer bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 11, 2025

De situatie bij mij bij terugkijken is als volgt: de eerste paar minuten kan ik terugkijken en dan loopt het programma vast.

• Deelnemer
  • December 11, 2025

Ik krijg,na contact met kpn, alles nieuw opgestuurd. Modem en tv ontvanger. Ik heb nu ook de v10, krijg de 12... Hoop dat het dan opgelost is

• Deelnemer
  • December 12, 2025

Helaas moet je dus meteen je oude modem inleveren, terwijl er binnen 2 wkn staat. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 12, 2025

Dank voor je info, Sylvana, op hoop van zegen

• Deelnemer
  • December 12, 2025

Knorland Voorlopig kan ik nu al een uur terugkijken ;-). 

Ik heb goede hoop

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 12, 2025

Ik heb nu ook maar een nieuw modem aangevraagd. Over het vervangen van de ontvanger moest nog overlegd worden!!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat klinkt hoopvol ​@Sylvana Max! Houd ons op de hoogte of het goed blijft gaan. En mooi dat jij ook uiteindelijk je modem kan omruilen ​@knorland. Die kun je morgen gelijk dan even aansluiten. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 12, 2025

Ik heb het nieuwe modem nog niet ontvangen, pas vandaag aangevraagd.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 16, 2025

Nu blijkt dat ik mijn nieuwe modem alleen maar kan ontvangen, wanneer ik mijn oude modem inlever. Ik ben onhandig met het aansluiten van apparatuur en heb geen enkele garantie dat alles dan werkt . Op dat moment is mijn oude modem weg en kan ik ook niet meer terug naar de oude situatie. KPN, graag advies!!!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Na de decoder vervangen te hebben nu sinds 1 week een nieuwe modem van v10 naar de zwarte v12. Omwisselen was zo gebeurd maak een foto van de oude aansluitingen, de aansluitingen zijn identiek. Dezelfde dag liep het weer vast. 1 keer reset gedaan van het kastje nu een week zonder storing. Ik hou jullie op de hoogte.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 16, 2025

dank voor je reactie Jlt-vbg. Ik begrijp uit je verhaal dat je zowel de decoder (ontvanger) als het modem hebt vervangen. Zeer benieuwd of alles goed blijft gaan. Ik blijf het een probleem vinden om mijn oude modem in te leveren voordat ik het nieuwe modem krijg.

• Deelnemer
  • December 16, 2025

Knorland ik dacht er ook zo over, maar instaleren is zo gedaan. Zoals eerder gezegd,maak een foto van de oude modem meg de stekkers er nog in, zo kan je zien waar de stekkers in moeten in je nieuwe modem.

Bij mij werkt het nog steeds goed

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 16, 2025

Dank voor je reactie Sylvana max

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Goede tip ​@Sylvana Max! Dan moet het jou ook vast gaan lukken ​@knorland. Je kunt helaas niet je oude modem houden, want het is gelijk oversteken bij het PostNL-punt. 

Mocht je toch tegen problemen aanlopen, dan kun je altijd gelijk een terugbelafspraak maken. Dan kan een telefonische medewerker je gelijk helpen en eventueel zelfs meekijken via de camera van je telefoon (na jouw toestemming). 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 17, 2025

Dank Arjan voor je info. Toch zou ik het liefst pas mijn oude modem pas willen inwisselen, wanneer ik zeker weet dat alles met het nieuwe modem werkt. Is dat toch niet mogelijk?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 17, 2025

Arjan, is er geen uitzondering mogelijk voor een jarenlange trouwe klant van kpn, die hoogbejaard(84) is?

• Deelnemer
  • December 17, 2025

Knorland, waarom maak je geen gebruik van de installatie service?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 17, 2025

Dan nog moet ik mijn oude modem eerst inruilen tegen het nieuwe. Het nieuwe modem ligt nl al bij het verzendpunt van post nl.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 17, 2025

Wat ik wil is het nieuwe modem ophalen, aansluiten, checken of alles het doet en dan mijn oude modem terugsturen. Ik ben bang dat wanneer met het nieuwe modem niet alles (wifi, tv, internet, telefoon) goed werkt, ik niet meer terug kan naar mijn oude modem, waarbij alles perfect werkt( behalve het terugkijken dan)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het is juist zo dat je met je nieuwe modem beter uit bent. Dan werkt het terugkijken ook weer normaal als het goed is. De modems worden allemaal goed gecheckt van te voren of ze naar behoren werken, dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat het niet functioneert. Ook wordt automatisch al je abonnementsgegevens ingeladen op het modem, waardoor tv, telefoon en ook Wifi weer werkt zoals voorheen. Je hoeft zelf niets in te stellen. 

Helaas is het niet mogelijk om het oude modem eerst nog even te houden. Zoals gezegd kun je het nieuwe modem niet meekrijgen, als je het oude modem niet inlevert bij het PostNL-punt. En houd er rekening mee dat het modem maar max 7 dagen op het punt blijft liggen, dus hopelijk ben je al even langs geweest. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 20, 2025

Dank voor je info, Arjan. Maar indien de modemwissel de oplossing voor het terukijken probleem is, waarom zorgt KPN dan niet standaard voor een nieuw modem bij de overgang op glasvezel?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 20, 2025

Lang niet iedereen met V10 en Arris VIP2952 heeft dit probleem na omzetting naar glasvezel. Het zou daarom onzinnig verspillend zijn om bij al deze klanten gewoon het modem te wisselen. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 20, 2025

Waarom heeft de een wel problemen en de ander niet?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 20, 2025

Tja. Als KPN dát wist…. Maar dat weten ze kennelijk niet. Want er komt ook geen software aanpassing voor v10 of Arris VIP2952. En in zo'n geval helpt wel steeds de v10 voor de box12 wisselen. Dus dan is dat de binnen de organisatie afgesproken actie.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 21, 2025

Dankjewel voor de aanvulling.