Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken via de gids en opnames kijken lukt vaak niet na overstap op glasvezel

• September 9, 2025
  • 69 reacties
  • 784 keer bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank je TDN! Het is nog steeds in onderzoek wat er precies fout gaat en waarom dat gebeurt, dus daar hebben we inderdaad nog geen antwoord op. Wel hebben we een work around en die ligt alleen nog vandaag voor je bij het PostNL-punt. De V10 heeft niet het eeuwige leven, dus die zal je een keer moeten vervangen. Dan maar beter nu, voordat ie ook nog andere kuren gaat vertonen :) 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025

TDN is in dit topic helemaal niet actief ​@Arjan van KPN . Ik denk dat je ​@knorland bedoelt. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik wilde jou bedanken voor je toevoegingen Peter. Geen idee waarom ik TDN noemde 😅

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Even een update na het vervangen van de modem nog geen foutmelding gehad. Tot op heden werkt het

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2025

Dat geeft de burger moed!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 6, 2026

Eindelijk modem V12 aangesloten. Installatie geen probleem, wel het functioneren: geen internet, geen tv. Met de hulp van een zeer deskundige, geduldige medewerkster van de klantenservice KPN alles werkend gekregen. En..... ik kan weer programma's terugkijken op tv. Eind goed, al goed

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Goed dat je de moed hebt gevonden om de nieuwe Box 12 aan te sluiten! Wel vreemd dat het na het aansluiten niet alles weer werkte na 5 minuten, maar gelukkig heb je gelijk gebeld voor ondersteuning :) 

Mooi dat je weer kunt terugkijken! 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 7, 2026

Helaas moet ik na de aansluiting op modem V12 een ander probleem melden. Bij veel sites krijg ik de melding: " Deze site is niet bereikbaar" gevolgd door een lang http adres  en de foutmelding: ERR_ADDRESS_UNREACHABLE". Het bijzondere is dat een andere pc die op hetzelfde netwerk is aangesloten deze problemen niet heeft. Deze fout is dus ontstaan nadat ik modem V12 heb aangesloen. Wie herkent dit?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2026

Welk OS heeft die problematische laptop? En met welke browser?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 7, 2026

Het gaat om een pc met windows 11. Zowel edge als chrome geven deze problemen. Firfox kan ik niet bereiken geeftdezelfe error.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2026

Als die andere laptop ook W11 en Google Chrome en Edge is en het wél doet, wordt het wat lastig zoeken. Dan zou ik het ook niet direct weten. 

Of hij heeft moeite met de IPv6 zonder PD op de box 12.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 7, 2026

Ik ben een leek, wat IPv6 zonder PD?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 7, 2026

Ik hoop dat KPN een oplossing heeft.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2026

Prefix Delegation. Veel apparaten, zoals Android, hebben dit gewoon nodig om stabiel te werken. Ik heb nu meestal 5G aan op m'n telefoon. Dat werkt nu veel stabieler dan via het modem met IPv6 zonder die PD functie.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wat vreemd dat dit optreedt op één van je PC's. Waar ik dan aan denk is dat er mogelijk een antivirus programma is geïnstalleerd op de PC met problemen. Is dat het geval? Kun je die dan eens uitschakelen en checken of het dan wel lukt?

En check ook of er Proxy of VPN instellingen actief zijn in Windows. Voor de Proxy-instellingen ga je naar Instellingen → Netwerk & internet → Proxy. Controleer of dat is uitgeschakeld. 

Maak ook nog eens de Box 12 stroomloos voor 30 secondes en daarna weer aan. Hopelijk werkt dat en zo niet, dan kun je nog eens IPv6 uitschakelen via de webinterface. Log daarvoor in op http://192.168.2.254 en ga dan naar Internetverbinding en IPv6. Daar kun je het schuifje uitzetten.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 8, 2026

Dank voor de info.Ik heb inmiddels contact gehad met een medewerkster van de klantenservice. IPv6 is uitgeschakeld, modem opnieuw opgestart, en zij kon zien dat modem in afgelopen dag niet stabiel was. Morgen komt er een monteur om verder te kijken. Op hoop van zegen!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 8, 2026

Voor alle duidelijkheid, ik wel wifi maar geen internet op die pc (verbonden zonder internet) terwijl mobiel, tablet en andere pc wel internet hebben.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 10, 2026

Kpn monteur is geweest, pc probleem opgelost, modem is nu stabiel. Ik hoop dat alles nu goed blijft draaien en ik sluit het hiermee voorlopig af. Dank voor alle adviezen!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Jij ook bedankt voor de update! Mooi dat het nu allemaal soepel en naar wens draait :)