Skip to main content
Vraag

Terugkijken via de Gids en opnames werken niet meer

• September 13, 2026
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Sinds enige tijd kunnen wij programma's niet meer terugkijken via de gids of opnames bekijken in de woonkamer. Bij ons 2e kastje (slaapkamer) was er geen probleem. Beide kastjes uitgewisseld en nu gaf het 2e kastje het probleem en de woonkamer deed het weer. 

Nu zijn we een dag verder en doet de woonkamer het weer niet. Alleen een programma vanaf het begin starten doet het nog (groene knop)

En het kastje in de slaapkamer werkt wel weer.

Kastje woonkamer is verbonden met een stekker via superwifi en kastje slaapkamer via stekker stroomnet. Dit is al heel lang zo en we hebben altijd perfect ontvangst gehad.

Kastjes en router zijn al ettelijke malen opnieuw opgestart.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 13, 2026

Dat is niet zo heel prettig qua gebruik. 

Welk type zijn de kastjes?

HMB2260, VIP2952, VIP5202, DIW7022 ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2026

Hallo Peter, het gaat om de Arcadyan 2260.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 13, 2026

Oe. Die senior zou ik maar laten vervangen. Beide. We merken de laatste tijd dat deze de wijzigingen niet meer kan bijbenen. Je hebt het lang genoeg uitgehouden met deze trage ontvanger. 

Laten vervangen door de Arris VIP5202. (Er kan er één per handeling vervangen worden).

Neem contact op via de klantenservice. 

Gebruik het terugbelverzoek. Onderaan. Vermeld: de HMB2260 ontvangers zijn defect. Mogelijk wordt je dan morgen terug gebeld. 

Vanaf maandag weer telefonisch vanaf 08:00 uur. 0800-0402 

Ken je de alternatieven om tv te kijken? App voor smart-tv's (Android-TV, Google-TV, Samsung, LG, Loewe).

App mobiel, tablet. 

Laptop tv.kpn.com.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2026

Hallo Peter,

Dank voor je antwoord. Ik ga ermee aan de slag. Kijk idd ook via mijn laptop.

Groet.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Wiecar, welkom bij de community! 😊 Ik zie dat ​@PeterG je hierboven al goed op weg heeft geholpen.

Het advies om deze oudere tv-ontvangers om te ruilen is inderdaad een goede. Via een belafspraak met onze klantenservice kun je dit makkelijk verder laten oppakken en kunnen ze met je kijken naar het vervangen van de ontvangers.

Fijn dat je in de tussentijd in ieder geval nog via je laptop tv kunt kijken. Laat je nog even weten of het omruilen gelukt is en of daarmee de problemen zijn opgelost? 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2026

Hallo, de kastjes worden vandaag geleverd. Bedankt voor de hulp.

Het onderwerp mag van mij worden afgesloten.