Skip to main content
Vraag

Terugkijken via de gids, programma start na de eerste 5 minuten

• April 22, 2025
  • 11 reacties
  • 149 keer bekeken

Sinds een paar weken een probleem met terugkijken via de gids of direct in het programma werkt niet goed. Ook bij opnames gaat het niet goed. Hij gaat niet terug naar het begin maar start op 5 minuten van het begin, vaak mis je dan het eerste stukje van een serie, of bij b.v. een quiz het eerste stukje van de vragen.

Dit is irritant.

Wat gaan we hier aan doen KPN?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 22, 2025

Dit hebben wij óók regelmatig. Niet duidelijk hoe dit opgelost kan worden. Bij de vorige KPN box was het menu veel overzichtelijker. Makkelijker om zelf dingen op te lossen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ollebol, als het goed is kun je wel terugspoelen naar het daadwerkelijke begin toch? Althans ik herken inderdaad dat de opnames of Terugkijken een paar minuten in de uitzending beginnen maar zie dan op de weergave balk dat ik terug kan spoelen naar het begin van de tijdsbalk. 

• Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

Dat doet hij niet, blijft op die 5 minuten staan. Helaas

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 28, 2025

Je kunt ook met KPN bellen en vragen naar een medewerker van de Technische dienst. Die heeft mij op afstand geholpen toen de WIFI helemaal uitviel. Het duurde even, maar met ingeschakelde computer is het opgelost. Perfecte service!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Op zich is dit '’by design'’. Want als in de gids staat dat het om 20:30 begint start de opname al om 20:25. Bij (opname) terugkijken begin je dan op het + 5 minuten punt = gidstijd.

Veel mensen ergerden zich aan die 5 minuten voor het programma als ze de opname gingen kijken. Je zou die minuten echter wel moeten kunnen terugspoelen indien het programma toch net iets eerder dan de gidstijd is begonnen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Op zich is dit '’by design'’. Want als in de gids staat dat het om 20:30 begint start de opname al om 20:25. Bij (opname) terugkijken begin je dan op het + 5 minuten punt = gidstijd.

Veel mensen ergerden zich aan die 5 minuten voor het programma als ze de opname gingen kijken. Je zou die minuten echter wel moeten kunnen terugspoelen indien het programma toch net iets eerder dan de gidstijd is begonnen.

Mee eens, bij Per seconde wijze zag ik dit probleem ook en spoelde een paar minuten terug.

Vreemd was wel dat het bij alle programma's hiervan in april was.

Daarvoor startte het aardig aan het begin.

Kan wezen dat het programma iets te vroeg start of zo. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

18:52 u. Zojuist wilde ik via Terugkijken het begin van Nieuws van de dag kijken. De uitzending was echter al begonnen en verder terug kon niet.

Opvallend was dat ik in de Opname wel wat kon terugspoelen naar het echte begin.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

Ik denk dat het te maken heeft de “nieuwe” gids.

KPN neemt deze nu elders af.

Er is ook een topic over “fouten in Gids”

Ik heb hier een paar weken al een melding ingezet.

Maar meerdere meldingen zijn wel belangrijk om het probleem op te lossen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2025

Hallo ​@Ollebol, als het goed is kun je wel terugspoelen naar het daadwerkelijke begin toch? Althans ik herken inderdaad dat de opnames of Terugkijken een paar minuten in de uitzending beginnen maar zie dan op de weergave balk dat ik terug kan spoelen naar het begin van de tijdsbalk. 

Hoi ​@Jeroen van KPN .

Het startpunt bij Terugkijken is nu direct het 5 minuten punt. Dat is dan in de voortgangsbalk echt het 0 punt waardoor je die marge niet terugkunt.

Bij een opname kun je die 5 minuten marge WÉL terug. Daar werkt het goed.

TV+ DIW7022. En waarschijnlijk dan ook de Soundbox.

Op een iTV ontvanger (Arris) heb ik het nog niet kunnen checken.

• Auteur
  • Topper
  • May 4, 2025

Hoi ​@Jeroen van KPN .

Het startpunt bij Terugkijken is nu direct het 5 minuten punt. Dat is dan in de voortgangsbalk echt het 0 punt waardoor je die marge niet terugkunt.

Bij een opname kun je die 5 minuten marge WÉL terug. Daar werkt het goed.

TV+ DIW7022. En waarschijnlijk dan ook de Soundbox.

Op een iTV ontvanger (Arris) heb ik het nog niet kunnen checken.

Hoi allemaal,

Dit is niet zo. Programma's die beginnen op de tijd die ervoor staat hebben het,  maar ook terugkijken van  series, daar mis je door dit gedoe het allereerste begin, Reuze vervelend, Gisteravond de laatste aflevering van Riviera-Perdu teruggekeken, het allereerste stukje kan je niet zien, hij springt gelijk 5 minuten verder.

Ontevreden dus

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dit is inderdaad dan niet zoals het hoort. Als je bij Terug Kijken de eerste minuten van een programma mist. We geven het door aan het TV team. Hier gaat duidelijk iets niet goed.