Skip to main content

Sinds een paar maanden hebben we het nieuwe KPN TV met de DIW7022 en ook een andere afstandsbediening. Ik moet zeggen, tot nu toe vind ik het bepaald geen verbetering…..

Het navigeren tijdens TV uitzendingen gaat een stuk lastiger. Voorheen kon je gewoon met een klik de voortgangsbalk zien en ook meteen zien welk programma erna kwam en ervoor was. Nu gaat dat een stuk omslachtiger. 
Waar ik ook tegenaan liep, was dat ik even iets terug wilde spoelen maar dat het volgende programma inmiddels was begonnen. Wat bleek; je kan dan niet verder terugspoelen dan het begin van dat programma. Wil je dus het laatste stuk van het programma ervoor zien, zul je dit via terugkijken moeten doen en dan moet je het vorige programma dus weer helemaal opnieuw bekijken omdat je bij veel zenders niet vooruit kan spoelen. Zeer irritant. Of mis ik iets en kan je net zoals bij de oude settopbox simpel voor- en terugspoelen?

Hallo @Florus72, als je wilt weten wat het volgende programma is klik je bij live-tv op het pijltje naar beneden, dan verschijnt Nu en Straks.

Naar het vorige programma ga je via de gids, daar staat de volledige speeltijd van het programma. Met de cijfertoetsen toets je de gewenste "vooruitspoeltijd" in, je klikt op OK, en bent op de juiste plek. Dit kun je eventueel nog een beetje tweaken door kleine sprongetjes vooruit danwel achteruit te maken met de < danwel > toets.


Hoe je vooruit en terug kan spoelen met de DIW7022 is me wel bekend. Het gaat alleen een stuk omslachtiger dan HMB2260. Daar kon je alles direct vanuit de afspeelbalk doen met slechts 1 klik met de cursorknop. 
En zo ver ik kan zien kan je dus niet verder terugspoelen dan de start van het huidige programma. Ook al heb je dus al naar het vorige programma gekeken. Bij de HMB2260 kon dat wel. 
Â