Skip to main content

Hoi, 

 

Ik heb bij het afsluiten van het KPN abbo een gratis tv box gekregen zonder dat ik TV zenders er bij had besteld. Nu heb ik later een aantal weken tv geprobeerd maar toch besloten om dit weer te cancelen. Hierna kreeg ik de vraag om de TV box te retourneren. Dit vind ik vreemd en ben benieuwd waarom dit is? Wellicht wil ik in de toekomst de TV module toch weer aanzetten. 

 

Benieuwd naar de reactie :) 

Hallo @JasperPijn 

 

Je hebt de TV+ Box niet gratis maar in bruikleen gekregen.

Zodra je jouw Entertainment/TV abonnement opzegt dan moet de TV+ Box weer retour naar KPN, zie ook:

 

Als je later weer zo'n abonnement neemt krijg je vanzelf weer een TV+ Box toegestuurd.


Apparatuur zoals modem/routers en tv-decoders krijg je uitsluitend in bruikleen en nooit gratis.

Na einde abo wil KPN hun eigendom weer terug.

KPN versterkers koop je en worden je eigendom en hoeven nooit retour.

KPN versterkers kun je ook huren en zijn dus eigendom van KPN en na einde abo wil KPN hun verhuurde eigendom weer terug.

Bij het niet (tijdig) terugsturen van de apparatuur in bruikleen of gehuurde apparatuur kan KPN de vervangingswaarde van de apparatuur in rekening brengen, dit overeenkomstig de voorwaarden.

@JasperPijn 


Waarom zou je die Box willen houden als er geen TV-abonnement aan gekoppeld is….? Werkt alleen maar met een TV abonnement van KPN erbij…


Waarom zou je die Box willen houden als er geen TV-abonnement aan gekoppeld is….? Werkt alleen maar met een TV abonnement van KPN erbij…

En de box staat op jouw adres/abo geregistreerd, ergens anders kan de box ook niet werken en gebruikt worden, dus eventueel op Marktplaats zetten heeft geen zin @JasperPijn 


Gekregen? U denkt dat KPN de sinterklaas is ofzo?


@N.N. 

Aanvulling op je eerdere reactie.

Tegenwoordig kan je ook de SuperWifi2 huren.

Ik denk dat die ook retour moeten, als je het abonnement opzegt. 


@N.N.

Aanvulling op je eerdere reactie.

Tegenwoordig kan je ook de SuperWifi2 huren.

Ik denk dat die ook retour moeten, als je het abonnement opzegt. 

Even mijn reactie goed lezen @joop2011 , dat staat er ook in.


Bij de TV+ ontvanger staat het gewoon op:

Eigendom van KPN. Netjes terug sturen dus.


@N.N.

Aanvulling op je eerdere reactie.

Tegenwoordig kan je ook de SuperWifi2 huren.

Ik denk dat die ook retour moeten, als je het abonnement opzegt. 

Even mijn reactie goed lezen @joop2011 , dat staat er ook in.

 

A, je bedoeld met versterkers de WIFI repeaters.

Helemaal duidelijk nu. 


Dank voor alle snelle hulp en meningen! Ik ga de spullen terug sturen.

 

Als reactie op de verschillende vragen/meningen.

De box zat aanvankelijk bij het abbonement ZONDER dat ik tv zenders had. De box was dus waardeloos voor me.

 

Een aantal weken heb ik tv geprobeerd maar dit gecanceld, waarnaar ik de spullen terug moet sturen. Het zou kunnen zijn dat ik in de resterende anderhalf jaar van mijn contract nog eens de module wil aanzetten. Het voelt voor mij daarom logischer om de geleende spullen bij einde contract terug te sturen. Dit voorkomt een eventuele onnodige niet duurzame actie voor KPN om weer een (nieuw) apparaat te sturen. 

 

 


Een aantal weken heb ik tv geprobeerd maar dit gecanceld, waarnaar ik de spullen terug moet sturen. Het zou kunnen zijn dat ik in de resterende anderhalf jaar van mijn contract nog eens de module wil aanzetten. Het voelt voor mij daarom logischer om de geleende spullen bij einde contract terug te sturen. Dit voorkomt een eventuele onnodige niet duurzame actie voor KPN om weer een (nieuw) apparaat te sturen. 

 

 

Hallo @JasperPijn ,

Na twee jaar stopt jouw contract niet, dit loopt ongewijzigd door totdat jij eventueel jouw abonnement opzegt. 

Wat betreft niet duurzaam: 

Nu kan jouw TV-ontvanger gebruikt worden door een andere klant. En hoeft voor die nieuwe klant geen aparte TV-ontvanger gefabriceerd te worden. Dat is pas duurzaam! 

 

Maar fijn dat je de ontvanger terug gaat sturen! 👍🏽


Het zou kunnen zijn dat ik in de resterende anderhalf jaar van mijn contract nog eens de module wil aanzetten.

Dan krijgt u gewoon weer een kastje opgestuurd. 

Die kastjes kosten KPN gewoon geld. Die kan KPN niet bij klanten laten staan die ze niet gebruiken. Dan zou KPN vele 1000en extra kastjes nodig hebben.

Het is net als een leaseauto. Die mag u ook niet houden als u het contract stop zet. Ook niet als u misschien van plan bent om 3 maanden later weer een nieuw contract te starten.


De box zat aanvankelijk bij het abbonement ZONDER dat ik tv zenders had. De box was dus waardeloos voor me.

KPN heeft ook streaming only. Dan krijgt de klant hetzelfde kastje en kan deze gebruikt worden voor Netflix of Disney+ en dergelijke. Dat zou altijd moeten werken. Werkte dat ook niet?


Hallo @JasperPijn ,

Na twee jaar stopt jouw contract niet, dit loopt ongewijzigd door totdat jij eventueel jouw abonnement opzegt. 

Wat betreft niet duurzaam: 

Nu kan jouw TV-ontvanger gebruikt worden door een andere klant. En hoeft voor die nieuwe klant geen aparte TV-ontvanger gefabriceerd te worden. Dat is pas duurzaam! 

 

Maar fijn dat je de ontvanger terug gaat sturen! 👍🏽

 

 

Niet als ik volgende maand wil starten met espn vanwege start eredivisie, maar thanks


Niet als ik volgende maand wil starten met espn vanwege start eredivisie, maar thanks

 

Huh, waarom dan opgezegd? De eredivisie start volgend weekend al. 


Huh, waarom dan opgezegd? De eredivisie start volgend weekend al. 

Komende weken niet in Nederland


Niet als ik volgende maand wil starten met espn vanwege start eredivisie, maar thanks

Dan krijg je gewoon weer een nieuwe toegestuurd na aanvragen, dit is vaak de volgende dag al binnen bij je. Komt allemaal goed!


Bij de TV+ ontvanger staat het gewoon op:

Eigendom van KPN. Netjes terug sturen dus.

Hey @Nick83 

Je verstopt wel de tekst, maar niet de bar codes. Je weet dat die barcodes gewoon een andere representatie is van die tekst? En dat je met een simpele app op je mobiel gewoon je serienummer kunt achterhalen?


Hey @Nick83 

Je verstopt wel de tekst, maar niet de bar codes. Je weet dat die barcodes gewoon een andere representatie is van die tekst? En dat je met een simpele app op je mobiel gewoon je serienummer kunt achterhalen?

Interessant, maar wat kan man meet een serienummer van een TV+Ontvanger doen? Bij ONT kan ik nog begrijpen dat uit serienummer de encryptie key kan herleiden, maar met een serienummer van de TV+Ontvanger kan man toch niet doen? Laten de ontvanger blokkeren door klantenservice? Daar worden zekerlijk meer vragen gesteld naast de serienummer (b.v. abonnementsnummer voor KPN TV of klantnummer voor MijnKPN)


@Jeroen-bart Engelen dat plaatje heb ik gewoon via Google gevonden, stond ergens anders hier op het forum. Volgens mij heeft @Ik_Combineer deze een keer gepost.


Hey @Nick83 

Je verstopt wel de tekst, maar niet de bar codes. Je weet dat die barcodes gewoon een andere representatie is van die tekst? En dat je met een simpele app op je mobiel gewoon je serienummer kunt achterhalen?

Volgens mij ben ik de schuldige in deze want ik denk mijn duim te herkennen. Zal hier toen der tijd niet goed over nagedacht hebben en nu is het dus een foto op google.

 

@topicstarter, als u weer ESPN aan wilt zetten en u tv af gaat nemen krijgt u een tweede ontvanger. Deze eerste moet echt terug naar KPN en is ook gewoon eigendom van KPN. Ze zijn in bruikleen en kosteloos terug te sturen.


Reageer