Skip to main content

Hoe nu met de Teufel soundbar? Daar is helemaal geen code voor. Ik zit nu sinds ik over ben naar KPN steeds met 2 afstandsbedieningen te knoeien. Ik kan mijn soundbar met geen mogelijkheid koppelen en bedienen met de afstandsbediening van de KPN 😞

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

En probeer het eens met de volume regeling van de box zelf. Dat heeft al eerder een oplossing gegeven bij iemand met een niet ondersteund merk. In dat geval was het een tv, maar toch.


Wat bedoel je met box? De TV+ Box? Heb ik allemaal geprobeerd. Met alle 3 afstandsbedieningen (van TV, TV+ box en de soundbar) met geen van deze kan ik via HDMI ARC of Alleen HDMI het volume regelen van mijn soundbar. Het werkt alleen via de optische kabel en de afstandsbediening van mijn soundbar. Geen enkele andere optie werkt.

Totdat er een koppel code komt voor mijn KPN afstandsbediening naar de soundbar, dan is er pas een werkende oplossing. Ik denk dat we nu wel zo'n beetje door alle opties heen zijn 😞😞😞


Ik bedoel ook niet het regelen van het volume op de soundbar. 

Maar op de TV+ box zelf! Dan heb je feitelijk ook wat je wilt. Dat het volume op de box wijzigt, via de optische verbinding met de box.

Onderste optie, zie eerder vermelde stappen. 

 


Dat heb ik allemaal al gedaan. Is allang een gepasseerd station. Ik ben door alle opties heen.


Dat heb ik allemaal al gedaan. Is allang een gepasseerd station. Ik ben door alle opties heen.

Maar, wat ging er mis toen je het volume op de box zelf regelde dan???????? Ook dan gaat je SB harder en zachter.

Hieronder. Volume balkje op de box zelf 

 


Het volume op de box regelen werkt niet op de sb! Daar reageert de sb niet op, omdat deze alleen (en daar zijn we nu wel achter ondertussen) reageert op de afstandsbediening van de sb zelf. Hierdoor heb ik zowel de afstandsbediening van de sb als de afstandsbediening van de tv nodig voor diverse handelingen.

Dit zou allemaal gefikst zijn als ik een koppelcode had voor mijn afstandsbediening naar mijn sb. Dan kan alles met 1 ab. Da's waar dit topic over gaat.

Samengevat, ik heb alle instellingen op tv en de kpn+ box geprobeerd. Dat is juist ingesteld maar werkt niet i.c.m. mijn soundbar. Wel op de TV luidsprekers, maar daarvoor heb ik geen soundbar genomen natuurlijk.

HDMI ARC geprobeerd. Werkt ook niet. Vermoedelijk omdat mijn sb geen ARC accepteert. Dus op die manier kan ik nog steeds niet mijn KPN ab gebruiken voor het volume of mute. Ik ben ten einde raad.

Het enige nog waar ik brood in zie is een koppelcode naar mijn Teufel sb, maar die ontbreekt voor mijn sb en daarvoor moeten meerdere partijen iets doen. Het zal wel nooit gaan werken 😞😞😞😞😞😞😞😞

 


Het volume op de box regelen werkt niet op de sb! Daar reageert de sb niet op, omdat deze alleen (en daar zijn we nu wel achter ondertussen) reageert op de afstandsbediening van de sb zelf.

Ik zou eigenlijk zeggen: onzin. Want als de Teufel een variabel volume binnen krijgt van de box dan kan ik me niet voorstellen dat de Teufel daar dan weer 1 vast volume van maakt.

Maar goed. Het is dé oplossing maar, voor nu. Maar als je er niet aan wilt, dan niet. Dan haak ik hier nu af. Met zo'n houding als “dat gaan we niet doen” schiet je ook zelf niks op hoor. Verspilde moeite hier zo voor mij.


Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik heb nu eindelijk de "next best" optie gevonden (na een werkende koppelcode).

Dat plaatje van jou hierboven heeft mij getriggerd. 

Alleen daar staat de bovenste optie aangevinkt. Zo was deze ook bij mij ingesteld.

Ik heb nu gekozen voor de onderste optie, met de KPN afstandsbediening het volume regelen van mijn TV+ box. Dat heeft effect! 😊

Het geluid van de soundbar wordt niet direct beïnvloed maar via de TV+ box.

Zo kan ik genieten van het geluid van de soundbar die ik via de TV ontvang en via de KPN TV+ box regel ik het volume en mute. Zie bijlagen. Dit is acceptabel genoeg voor mij. Bedankt voor de support!

 

Update (kom ik net weer achter): zo werkt dus de tv toets of de bron toets niet meer...zucht. Een koppelcode is echt de enige beste oplossing

​​


Uch uch, kwartjes bestaan niet meer. Maar rollen toch nog! 

Geniet er zo van. Totdat er …. ooit …. wel een Teufel code is. Maar zo is het eigenlijk compatibel voor het volume van elk apparaat. Nadeel is dat de TV aan/uit knop het ook niet doet. Maar dat gebruik je minder vaak dan het geluid. 

En de volume knoppen koppelen met audio (Pioneer hier) vond ik ook niet ideaal. Ook verre van handig. Want dan werkt het niet meer op de TV zelf. Wiens geluid ik gebruik voor nieuws, talkshow e.d.

En de audio kan ook niet aan/uit met de kpn afst.bed.

Elk voordeel heeft z'n nadeel.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar elk apparaat z'n eigen ab. Dan weet ik tenminste ook wát ik bedien.


Je schreef over de "onderste optie". Maar ik was misleid door het plaatje met de bovenste optie geselecteerd. Snap wel hoe het werkt trouwens, bovendien is het ontbreken van de TV knop en de bron knop ook geen probleem voor mij als de HDMI CEC weer gaat werken, maar daar heb ik een andere topic voor aangemaakt.

Bedankt voor zover!