Skip to main content
Vraag

Tijd in iTV app loopt niet synchroon

• August 30, 2025
  • 13 reacties
  • 162 keer bekeken

Wel wat terug gevonden hier,   en zegt check je tijd van je tv.

Nou helaas voor jullie die staat gewoon goed.

Het meest vreemde is dus als ik naar die app ga dat het ook nog elke keer verschuild?

Meestal loopt ie half uur voor ofzo, op echte tijd.

Erger nog hierdoor werkt terugkijken dus ook niet,   omdat de app denkt dat ik half uur ergens in de toekomst ben.

Had me aangemeld,eld voor de nieuwe app enzo,  om te testen,   maar dat duurt ook al meer als half jaar.

Denk er trouwens over om mijn hele KPN abo op te zeggen.    Kan goedkoper via odido hier draadloos.   

voor een 1/3 van prijs,      die Live tv apps sucks zoveel dat ik hem wss niet eens meer zou missen.  :)

Dank alvast voor antwoord want denk niet dat ik de enige ben?

Op vrij recente samsung tv dus,   de app.   tijd klopt niet.    

13 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • August 30, 2025

https://i.ibb.co/Dg1VKPvX/IMG-0323.png

https://i.ibb.co/VpSc5g4z/IMG-0325.jpg

nu verschild maar minuut of 20 maar regelmatig ook gewon meer.

Afgezien van dat alles vind ik die hele app niet lekker werken io tv,.    kastje nog redelijk oke.   maar ook die ga ik denk opzeggen.    

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Emiel-m, niet handig dat de tijd in de tv-app niet goed staat. We helpen je hier graag op weg!

Ik neem aan dat je de Smart TV app gebruikt op jouw Samsung tv? Er staat net een nieuwe update klaar, heb je die al binnen?

Verder ben ik naar een paar dingen benieuwd:

• Heb je de Smart TV app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Staat de tijd daarna goed?
  • Zo niet: Ondanks dat de tijd op je tv goed staat - op welke tijdzone staat je tv ingesteld? Stel dat je de tijd nu handmatig ingesteld hebt, kan dit alsnog voor verschil van tijd in apps geven.
    Tip: zorg dat je tijdzone op Amsterdam staat.

Ook leuk dat je je voor de test app aangemeld hebt. Zo gauw we daar meer over weten, lees je het in dat topic. Als je zorgt dat je het topic volgt (zie onderaan het startbericht), krijg je sowieso een seintje zo gauw daar iets geplaatst wordt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • September 6, 2025

Dank voor je antwoord.    

het staat wel goed ingesteld.    

zelfs al was er een andere tijdzone dan verklaard het niet de afwijking elke keer.   

het is soms kwartier.    Soms half uur of iets willekeurigs.  

ik heb de app nog niet helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.   

dat is was ik nog kan proberen.   

maar denk dat ik wel de laatste versie heb.    

thanks voor je antwoord.     Ik zal het opnieuw installeren nog even proberen.     

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • September 6, 2025

Helaas kan ik even niet over m'n Samsung beschikken. Dit is over de jaren regelmatig terug gekomen. 

Zelf gebruik ik de app niet. Vind op m'n 43 inch beeld van de ontvanger mooier. De 'cijfertjes' spreken daar ook voor. Laat staan als je tv nog groter is.

6 jaar geleden geïnstalleerd als back-up bij eventuele defecte ontvanger. Nooit de app nodig gehad. 

Mogelijk geven eerdere topics uitsluitsel. 

En ​@Alexandra van KPN . De update waar jij naar verwijst is voor Android-TV. Niet voor Samsungs Tizen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wel heel apart inderdaad ​@Emiel-m. De tijd wisselt dus ook nog, het is niet altijd dezelfde afwijking begrijp ik? Hoe gaat het met andere apps met een tijdsaanduiding erin?

Ik ben benieuwd hoe het gaat na het opnieuw installeren.

Dankje ​@PeterG!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • October 11, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Ook Samsung (geen frame). Als ik even kort google zid ik een groot aantal Samsung TV eigenaren met ditzelfde KPN TV app probleem maar een oplossing van KPN heb ik nog niet gevonden. Opnieuw installeren van de app baadt niet. Heeft KPN een oplossing?

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 11, 2025

Heeft KPN een oplossing?

Helaas niet. Het speelt af en toe, maar niet steeds, bij modellen van 2020 en jonger. Mijn 2019 model heeft er geen last van. ​@Lummel1966 

Het is wachten totdat de nieuwe app er ook voor Samsung is. Maar dat kan nog wel een jaar duren helaas.

De huidige app op Samsung is uitgerold augustus 2023. Deze was al in juli 2021 op Android-TV uitgerold, maar de aanpassing naar Tizen duurde “even”.

Hetzelfde is nu met de allernieuwste app. Begin dit jaar uitgerold voor Android. Wel met allerlei grote problemen. Daardoor heeft de aanpassing naar Tizen (de testfase) al 8 maanden vertraging.

Maar NIET ONBELANGRIJK. De volgende nieuwe app zal niet meer beschikbaar zijn voor Samsungs van 2019 en 2020. Helaas.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed dat je het aankaart ​@Lummel1966. Welk besturingssysteem heeft jouw Samsung TV: Android of Tizen? Welke versie van de app heb je nu? 

Verder ben ik ook benieuwd naar hoe het gaat met andere apps met een tijdsaanduiding erin? En heb je in jouw tv de tijdszone voor de zekerheid al gecheckt, hoe staat die ingesteld?

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 14, 2025

Alexandra van KPN schrijft: Welk besturingssysteem heeft jouw Samsung TV: Android of Tizen?

Als jij een Samsung televisie weet die Android-TV als besturing heeft krijg je een taart ​@Alexandra van KPN . Ik weet nu al dat ik 'm zelf op kan peuzelen 😁

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • November 6, 2025

Goedenavond,

ook bij onze Samsung the frame van 2 jaar oud is opeens de tijd afwijkend in de kpn app.

gevolg is dat de programmering in de app voorloopt op de werkelijke uitzending .

tevens is sinds enige tijd het volgende programma in de app niet langer zichtbaar. 

wat jammer, want de app werkte voordien altijd prima.

( geen zin om om terug te gaan naar die lelijke set top box van de kpn)

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • November 6, 2025

Lelijk? ​@jhntravel .

Ligt eraan welke. 

De Arris VIP5202 en Sagemcom DIW7022 (TV+) zijn klein en netjes. Ook uit het zicht te plaatsen. 

Sluit de app (altijd) af via het rondje met kruisje. 

Maak de tv eens 1 minuut stroomloos. 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • November 7, 2025

Afsluiten via kruisje helpt inderdaad met de tijdsinstelling.

maar wat er “straks” op tv komt is helaas niet langer zichtbaar en wordt hiermee niet opgelost.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@jhntravel, heb je de tip van Peter om je tv eens een minuut stroomloos te maken al geprobeerd? Maakt dat verschil?

Verder ben ik nog benieuwd naar de volgende dingen, als bovenstaande niet helpt:

Verder ben ik naar een paar dingen benieuwd:

• Heb je de Smart TV app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Staat de tijd daarna goed?
  • Zo niet: Ondanks dat de tijd op je tv goed staat - op welke tijdzone staat je tv ingesteld? Stel dat je de tijd nu handmatig ingesteld hebt, kan dit alsnog voor verschil van tijd in apps geven.
    Tip: zorg dat je tijdzone op Amsterdam staat.