Skip to main content
Beantwoord

Tijden Smart TV+ loopt 2 uur voor

• November 2, 2025
  • 11 reacties
  • 117 keer bekeken

Subaron09
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Wij kijken met onze smart tv via de kpn app. Maar nu loopt de tijd van de app 2 uur voor op de echte tijd. Hierdoor klopt de gids niet. Maar ook opnamens gaan niet goed.

App al verwijderd en geïnstalleerd maar geen verbetering. Ook al telefonisch contact gehad met KPN maar konden niets doen. Iemand anders hier misschien ervaring mee?

Graag horen wij het. 

Beste antwoord door Subaron09

Dank iedereen,

maar gisteren liepen de tijden zomaar weer goed. Het was ook vreemd want we keken al een tijdje via de app (had ik misschien even moeten vermelden) en plotseling liep de tijd niet meer goed. 

Maar het lijkt nu weer goed te gaan. Dank voor jullie reacties en meedenken. 

11 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 2, 2025

Staat de TV wel op de juiste regio ingesteld?

Subaron09
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 2, 2025

Goedenavond Leen, de tv staat op de juiste tijd ingesteld. 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

En je bent gewoon in Nederland en geen VPN actief…?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 3, 2025

Heb je misschien een Samsung van 2020 of jonger?

Staat de systeemtijd van je tv goed?

Leen59
Wijsgeer
  • November 3, 2025

Subaron09
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Excuus ​@Leen59 een ik las het niet goed. 

Ik ben gewoon in NL mijn tv is verbonden met het v10 kpn modem, geen vpn of iets. Tv staat zover mijn kennis op dit moment gaat juist ingesteld.

@PeterG ik heb inderdaad wel een vrij recente Samsung tv.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Klopt de aanduiding “NU” in de gids wel met de Nederlandse tijd en staan de programma’s dan met de verkeerde tijden in de gids? Of klopt juist die aanduiding “NU” niet? Staat “NU” wel horizontaal in het midden? (Als je overdag of ‘s avonds kijkt; rond middernacht gaat “NU” naar de randen toe.)

Maar ook op de juiste regio? Zoals vaak iets als “Europe/Amsterdam” of misschien een land.

(Ik denk dat Leen59 vermoed dat de tijdzone verkeerd staat. Dan kan de klok wel de verwachtte tijd laten zien, maar dat is dan niet de Nederlandse tijd die je ziet. De gids rekent die getoonde tijd dan misschien om naar een Nederlandse tijd en lijkt dan voor te lopen.)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 3, 2025

ik heb inderdaad wel een vrij recente Samsung tv

De app in Samsung neemt niet altijd de tijd goed over. 

Controleer of de tijd van de televisie zelf echt goed is. Zet dan de TV uit en haal minimaal 30 seconden de stekker uit de wandcontactdoos. 

!! Sluit de app steeds langs de officiële weg voordat je de tv uit zet. Middels het rondje met kruisje bovenin.

De app is al een paar jaar oud. Helaas gaat het denk ik nog wel een jaar duren vooralleer de nieuwe app op Samsung komt. Die krijgt z'n tijd van KPN zelf.

Mijn Samsung is van 2019. Daarin gaat het nog wel goed. Bij recentere helaas niet altijd.

Één kpn ontvanger is gratis. Zeker bij tv's van 43 inch of groter is die aan te bevelen. Betere streams, veel mooier beeld. Ik zie op mijn 43 inch het verschil wel.

Kijk je echter espn en heb je nog een Arris ontvanger dan zijn dié zenders mooier via de app. Maar dat is dan ook het enige. 

De GIDS in de Samsung app vind ik vreselijk. Niet mee te werken. Door die grote plaatjes vrijwel geen overzicht.

Ik gebruik derhalve de ontvanger. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 4, 2025

Goedemorgen ​@Subaron09 en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is inderdaad wel erg lastig tv kijken wanneer de gids niet klopt dus goed om dit via deze weg aan te kaarten! En ik zie ook dat er al goed met je wordt meegedacht vanuit de Community, top!

De app in Samsung neemt niet altijd de tijd goed over. 

Controleer of de tijd van de televisie zelf echt goed is. Zet dan de TV uit en haal minimaal 30 seconden de stekker uit de wandcontactdoos. 

!! Sluit de app steeds langs de officiële weg voordat je de tv uit zet. Middels het rondje met kruisje bovenin.

Dit is een goede tip en hopelijk heb je dit inmiddels kunnen proberen. Laat je ons weten of je hier iets aan hebt gehad en wat de stand van zaken nu is? Alvast bedankt!

Subaron09
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Dank iedereen,

maar gisteren liepen de tijden zomaar weer goed. Het was ook vreemd want we keken al een tijdje via de app (had ik misschien even moeten vermelden) en plotseling liep de tijd niet meer goed. 

Maar het lijkt nu weer goed te gaan. Dank voor jullie reacties en meedenken. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 5, 2025

Hoi ​@Subaron09, goed om te lezen dat de tijd inmiddels weer goed loopt en top dat je dat hier ook nog even hebt willen laten weten :)
Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan ook vooral weer weten!