Skip to main content
Beantwoord

Tijdens tv kijken regelmatig haperingen in beeld en geluid

• May 16, 2025
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Vorige week hebben we stroomadapter van modem (kpn box 12) moeten vervangen (na contact met klantenservice kpn omdat niks het meer deed. Sindsdien hapert de tv verbinding veel vaker dan eerst. Beeld en geluid bevriezen kort.

Via Mijn KPN app hebben we geprobeerd om het stappenplan te doorlopen om dit te verhelpen, maar de app krijgt geen verbinding met de tv ontvanger en het wifi netwerk. 'Sorry, er gaat iets mis.'

De Wifi zelf werkt wel. Glasvezel + KPN12 box en 3 superwifipunten.

Twee vragen: 

1 Wat te doen tegen haperende tv verbinding?

2 Hoe krijg ik de KPN app zover dat hij mijn wifinetwerk en tv ontvanger weer ziet?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Kleiakker 

Heb je het KPN modem en de TV-Ontvanger al een keer gerest?
Hiermee haal je al veel problemen weg.

Je reset het modem, door met een dunne naald of uitgeklapte paperclip in het reset-gaatje achterop het modem te doen, deze vindt je meestal boven de aan/uit-knop van het modem.
Druk in het reset gaatje totdat de lampjes op het modem uitgaan.

Hierna zal het modem zich gaan resetten, en opnieuw opstarten.
Het resetten is afgerond, zodra alle ledjes weer groen en stabiel branden.

Vervolgens reset je de TV-ontvanger.

1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan- en uitknop achterop de tv-ontvanger. En wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de aan- en uitknop.
  3. Wacht tot je een balk op je scherm ziet.
  4. Druk dan kort op de standy-byknop van de tv-ontvanger. Dat is het knopje bovenop de ontvanger. Hiermee loop je door het tv-menu.
  5. Ga naar 'Software verwijderen' en hou de stand-byknop 3 seconden ingedrukt. Zo kies je deze optie.
  6. De tv-ontvanger haalt de nieuwe software binnen. Dit kan 20 minuten duren. Laat je tv-ontvanger aan staan terwijl je dit doet.
  7. Je hebt je tv-ontvanger gereset.

Controleer nu een dag of het probleem is opgelost en je geen problemen meer ervaart.
Blijft het probleem, met het dan weer in je topic.
Ook even melden als het resetten het probleem heeft doen oplossen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Kleiakker 

Heb je het KPN modem en de TV-Ontvanger al een keer gerest?
Hiermee haal je al veel problemen weg.

Je reset het modem, door met een dunne naald of uitgeklapte paperclip in het reset-gaatje achterop het modem te doen, deze vindt je meestal boven de aan/uit-knop van het modem.
Druk in het reset gaatje totdat de lampjes op het modem uitgaan.

Hierna zal het modem zich gaan resetten, en opnieuw opstarten.
Het resetten is afgerond, zodra alle ledjes weer groen en stabiel branden.

Vervolgens reset je de TV-ontvanger.

1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan- en uitknop achterop de tv-ontvanger. En wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de aan- en uitknop.
  3. Wacht tot je een balk op je scherm ziet.
  4. Druk dan kort op de standy-byknop van de tv-ontvanger. Dat is het knopje bovenop de ontvanger. Hiermee loop je door het tv-menu.
  5. Ga naar 'Software verwijderen' en hou de stand-byknop 3 seconden ingedrukt. Zo kies je deze optie.
  6. De tv-ontvanger haalt de nieuwe software binnen. Dit kan 20 minuten duren. Laat je tv-ontvanger aan staan terwijl je dit doet.
  7. Je hebt je tv-ontvanger gereset.

Controleer nu een dag of het probleem is opgelost en je geen problemen meer ervaart.
Blijft het probleem, met het dan weer in je topic.
Ook even melden als het resetten het probleem heeft doen oplossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2025

Het probleem van de haperende tv lijkt (nog even afwachten) verholpen te zijn door een kabel te vervangen tussen tv-ontvanger en modem. We hadden nog een 2e ontvanger liggen en hebben daar de kabel van geleend.

In de KPNapp zijn wifinetwerk en tv-ontvanger echter nog steeds onzichtbaar. Ook niet na resetten. Via inloggen op het modem zien we wel alles, maar de app blijft aangeven 'er gaat iets mis.'

App is bijgewerkt, v. 6.33.3, geen updates.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Kleiakker, fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Michel en dat de haperingen zijn opgelost, waarvoor dank. 

Wat de ontbrekende netwerk en ontvanger betreft in de Mijn KPN app, heb je ook geprobeerd om het abonnement te verwijderen en opnieuw te koppelen? Dit doe je in de Mijn KPN app bij Producten > Internet > Abonnementen > Dit abonnement verbergen (helemaal onderin).

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2025

Ja, abonnement verbergen en weer toevoegen heb ik geprobeerd. Geen succes.

Ook de app compleet verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.

Nog steeds 'sorry, er gaat iets mis.' en geen wifinetwerk te zien.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Laten we dan bij de basis beginnen. Weet je ook welke softwareversie op de Box 12 staat? En welke SuperWifi heb je. de zwarte of de witte? 

Koppel eerst de SuperWiFi's los en schakel deze uit. Herstart daarna het glasvezelkastje en modem, 30 seconden is genoeg. Zie je nu de modem wel in de Mijn KPN app?Â