Skip to main content

Tijdens tv kijken valt het beeld stop

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Wat bedoel je met “valt het beeld stop”?

Hallo en welkom op de KPN community @Aboedabie25. Tijdens het tv kijken heb jij last van stilstaand beeld? Heb je iets meer informatie over de problemen die jij ervaart, dan kan de KPN community jou vast helpen. 

Heb al wat langer KPN+ met de eigen Fritzbox en had geen problemen. Sinds 2 dagen op glas ipv DSL en nu vooral op NPO1 stopt het tijdens het kijken, andere zenders gaan beter. Pauzeer ik en kijk ik vertraagd, dan heb ik nergens last van. Alles gereset, alle updates gedaan en overdag lijkt het goed te gaan maar in de avond werkt het beroerd. Het KPN+ kastje zit bedraad aangesloten en gaf voorheen geen problemen.

Heeft iemand hetzelde? 

Bedraad, dus met een UTP kabel vanaf de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) rechtstreeks naar de modem / router.  

Er zit dus geen DVS of zo tussen?

Staat hij wel op multimode?

Staat “beste beeldinstellingen” aan? 

Probeer het eens, indien mogelijk met de KPN modem router (Experiabox of Box12)? (in plaats van de Fritzbox.

Beste beeldinstellingen stond niet aan, dat aangepast en we aan het ervaren of het daarmee is opgelost. Dank voor de snelle tip.

Helaas wel wat beter, maar niet opgelost, tijdens het kijken en dan vooral in de avond blijft het misgaan. Even pauzeren en met een paar minuten vertraging kijken gaat goed, maar is tamelijk irritant. Vooral omdat het voor de overstap naar glas wel goed heeft gewerkt.

Als iemand nog een idee heeft wil ik dat graag weten.

Heb ‘m nu van multimode afgehaald en dat lijkt te werken, iets anders proberen dan de Fritzbox heeft niet de voorkeur.

Reageer