Skip to main content
Beantwoord

Tijdens zappen wordt beeldkwaliteit minder en soms groen of blokken in beeld

• January 11, 2026
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

eswin. kp tv +box DIW 7022. volgens procesduur op gestart werkt  niet dan truukjes uit halen om als nog tv box aan de praat te krijgen.is mij gelukt tv box voeding  ontkoppeld en internet stekker ontkoppeld dan alleen even voeding stekker in tv box apparaat tot groene led brand voeding stekker weer er uit dan internet stekker weer in tv box dan voeding stekker in tv box steken. voor dat je begint eerst tv box op beste beeld kwaliteit in staat gesteld werkt prima. probleem was tijdens zappen beeld traag was en soms geen geluid of geluid niet volledig was en beeld verspringt.let op met deze nieuw in stelling kan gebeuren zappen beeld even groen is of blokken gebeurt wel eens. het kan ook zijn iets traag zappen misschien door data center om dat druk verkeer is.niet vergeten.ik hoop dat goed hebt uit gelegd. graag uw reactie. m.v.g. eswin.

Beste antwoord door Frans123

Koppel eerst de DVS en de switch los. 

En sluit dan de KPN TV + box rechtstreeks via de lankabel aan de op jou KPN box of experiabox en kijk of het zappen sneller gaat? 

Heb jij op jouw KPN TV + box op Multicast staan?  Gaat het zappen nog langzaam. Zet dan jou KPN TV + box op unicast en kijken of het zappen nog snel gaat. 

Laat dan de DVS en switch achterwege en gewoon kijken of jou KPN TV + box de komende dagen gewoon blijft werken. 

5 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Hallo ​@eswin ,

Hoe is de tv ontvanger verbonden met het kpn modem? Via wifi, of rechtstreeks met een ethernet kabel, of zit daar nog iets anders tussen?

Heb je glasvezel internet?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Wel heel erg lastig lezen (o.a. door geen hoofdletters)

Probeer het volgende:

1. zachte reset. Houd de kpn toets rechtboven op de KPN AB ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harde reset. Achterop de Sagemcom DIW7022 zit een klein gaatje, stop daar een dun voorwerp in en wacht totdat hij gaat opstarten.  Meestal moet je enkele dingen daarna opnieuw invullen.

En ik ben ook benieuwd wat er tussen de DIW7022 en de KPN router (Experibox of Box12) zit.

Wifi

DVS

Swicht (zo ja welke)

UTP kabel (CAT5, CAT5E, CAT6, CAT7, etc.)

En krijg je ook een foutmelding?

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • Antwoord
  • January 12, 2026

En sluit dan de KPN TV + box rechtstreeks via de lankabel aan de op jou KPN box of experiabox en kijk of het zappen sneller gaat? 

Heb jij op jouw KPN TV + box op Multicast staan?  Gaat het zappen nog langzaam. Zet dan jou KPN TV + box op unicast en kijken of het zappen nog snel gaat. 

Laat dan de DVS en switch achterwege en gewoon kijken of jou KPN TV + box de komende dagen gewoon blijft werken. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Ik zie nergens in het bericht van ​@eswin staan dat hij die heeft.

Ik heb het gevraagd aan hem / haar.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@eswin, de anderen helpen je al op weg met een aantal vragen en suggesties. Heb je dat al kunnen bekijken en proberen? Hoe gaat het daarna?