Skip to main content
Vraag

Timer instellen op een programma of opname op mijn telefoon werkt niet meer

• July 23, 2026
  • 13 reacties
  • 153 keer bekeken

Ik kijk op mijn iPhone tv programma voor het slapen. Ik zet dan een timer op bv 20 minuten met als functie: als timer eindigt stop afspelen omdat ik dan meestal slaap. Na een update stopt het beeld wel maar het geluid niet. Dit is erg vervelend. Is hier een oplossing voor?

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2026

Bij mijn weten zit er geen dergelijke timer in de app. 🤔.

Ik word juist wakkerder van tv. Zeker op zo'n klein scherm. En hoe “kijk” je dan? In bed moet ik de telefoon vasthouden. En als ik 'm naast m'n bed zet en op m'n zij lig zie het het een kwart slag gedraaid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

De timer gebruik ik van mijn iphone, dit heeft altijd goed gewerkt. Nu ineens niet meer. Ik heb de tv app al opnieuw geïnstalleerd maar dit was niet de oplossing.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2026

Ik denk dat er helemaal geen rekening is gehouden met deze manier van gebruiken. Het is behoorlijk ongebruikelijk. En dat het een gelukkige zet was dat het tot voor kort werkte.

Er zal hier de komende dagen een moderator langskomen. Die zal dit zeker melden bij de ontwikkelaars. 

Wat gaat er uit met die timer? De hele telefoon?

Ik kan in mijn Android niet iets vinden die één app na bepaalde tijd uitschakelt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2026

Met de timer gebruik je het label: stop afspelen. Dan stopt het tv programma of de opname en gaat de telefoon naar stand bye. Nu echter blijft het geluid afspelen. Heel vervelend!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 24, 2026

Het beste kan je de telefoon helemaal niet meenemen naar bed.

Ik denk niet dat er een timer in de KPN tv+ app zit, want daar is hij ook helemaal niet voor gemaakt.

Als je het toch wil, misschien kan het via YouTube of zo.

En als ik het zo leest, is het een probleem in de timer van de iPhone.

Zelf heb ik Android, kan het dus niet testen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Vandijkkie, als ik het goed begrijp zet jij op jouw telefoon een timer om apps zoals de TV+ app te laten stoppen op een bepaald moment. Zo leer ik nog eens iets over smartphones, want heel eerlijk wist ik niet dat dit kon. 

Sinds kort werkt dit niet meer op jouw iPhone? Begrijp ik het zo goed? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2026

Je begrijpt het goed alleen het beeld stopt wel maar het geluid gaat gewoon door.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2026

Voorlopig dus andere oplossing. 

Ik zou een radio app ofzo gebruiken. Tv lijkt me zo onhandig op mobiel in bed. Ik moet 'm dan constant vasthouden. Met radio (lekker muziekje) gewoon naast je bed. Dan lijkt me zo'n timer ook wel handig. Nog niet gevonden op m'n Samsung. 

Zelf heb ik een tv aan m'n voeten eind. Die gebruik ik nog wel eens voor een radiozender en dan de tv op de sleep timer. 15 of 30 minuten. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 28, 2026

Je begrijpt het goed alleen het beeld stopt wel maar het geluid gaat gewoon door.

Probeer het eens via:

Audio en visueel

Achtergrondgeluiden

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mogelijk dat het met bovenstaande alsnog lukt ​@Vandijkkie.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2026

Helaas. Het zag er hoopvol uit maar het is niet de oplossing. Vreemd dat dit ineens gebeurt. Als de timer aangeeft stop afspelen dan moet toch gewoon alles stoppen, ook het geluid! 🤨

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Dan zou je jouw vraag misschien kunnen stellen in een forum voor Apple-gebruikers? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zal jouw issue ook zeker doorgeven intern aan de ontwikkelaars van de KPN TV+ app ​@Vandijkkie