Skip to main content
Beantwoord

Toegang via schakelaar (toegankelijkheid) blokkeert bepaalde functies

• August 1, 2026
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Hier lees ik via gimini dat de schakelfunctie de pijltjes toetsen kan blokken en er voor zorgd dat als deze aan staat het scrollen door gids naar opgeslagen (opnamens) en appsĀ  en dan naar de instellingen blokt. Het menu onthoud de keuze s van de afstands bediening en bijft bij gids aan toetsen op gids hangen in het bovenste menu. Harde reset gedaan stekker van de box eruit 10 secĀ  tv uit alles opnieuw aan daarna deze funtie uitgezet en op niet het standaard menu aan gezet , eventjes de ondertiteling wijzigen maar hij doet het weer dan uit en aan zetten van opnamens te vinden als je live kijkt pijl naar beneden en daar de keuze doorlopen die je wens wellicht dat dit standaard is in te stellen maar goed … 

Beste antwoord door PeterG

ik had gezocht op de functie om de tv en de box te gelijk uit te kunnen schakelen

Dat is HDMI CEC.Ā 

Dan was er toch iets in je vraagstelling waardoor AI op het verkeerde spoor kwam.

HDMI CEC instellingen vind je via

Tandwiel - Beeld

Stel daar als onderstaand in en tv en box gaan samen aan en uit.

Ā 

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Ik heb je tekst nou 3 Ɨ doorgelezen. Maar het blijft gibberish. Schakelfunctie die het kompas blokkeert? Welke schakelfunctie? Waar?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2026

Onder instellingen,Ā  toegankelijkheid,Ā  kun je schakel functie aan zetten . Zoek maar op via ai en dan legt die verder in gibberisch uit ;)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Dank. Ik heb geen fysieke of visuele beperkingen, dus kijk nooit bij toegankelijkheid. Toegankelijkheid voor mensen met een beperking dus.

Fijn. Die moet je dus niet gebruiken als je alleen beschikt over de standaard afstandsbediening. Daar werkt het niet mee.Ā 

Bedoelt voor mensen die bijvoorbeeld hun armen niet kunnen bewegen en een speciale bediening als een pookje of speciale knoppen gebruiken.Ā 

> Niet aan zetten als je niet over een aangepaste afstandsbediening beschikt.

Google: wat doet toegang via schakelaarĀ 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2026

Thats the one, maar goed ik had gezocht op de functie om de tv en de box te gelijk uit te kunnen schakelen,Ā  op een of andere wijze in de stappen daarlangs gekomen . Wellicht gebeurt het meerdere , het punt datĀ je live tv moet aan vinken om bij op nieuw openen van je menu terug te komen en de optie terug zelf een keuze gids gebruiken . Zit daar ook onder. Echter maakt dit het verschil of je dus je scrol menu kwijt raakt . Bij live kun je met een druk op de afstand bedining dus de tv aan en uit doen en de box .Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 1, 2026

ik had gezocht op de functie om de tv en de box te gelijk uit te kunnen schakelen

Dat is HDMI CEC.Ā 

Dan was er toch iets in je vraagstelling waardoor AI op het verkeerde spoor kwam.

HDMI CEC instellingen vind je via

Tandwiel - Beeld

Stel daar als onderstaand in en tv en box gaan samen aan en uit.

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2026

In middels gevonden alles werkt.Ā 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@CCtje, welkom bij de community! Fijn om te lezen dat je het inmiddels hebt gevonden en dat alles werkt. 😊

Bedankt dat je nog even hebt laten weten dat het is gelukt. Hopelijk heb je er nu geen last meer van.

En gelukkig hebben we de community ook nog. Mocht je er zelf een keer niet helemaal uitkomen, dan denken we graag met je mee. 😊