Skip to main content

Ik ontving een mail van KPN waarin wordt vermeld dat ik, of iemand met wie ik samenwoon, via het tv-menu toestemming zou hebben gegeven om mijn/onze gegevens te gebruiken voor het tonen van persoonlijke tv-tips.

Na controle op https://tv.kpn.com/instellingen blijkt dat deze opties zijn uitgevinkt. Het is mij daarom onduidelijk waarom ik deze e-mail toch heb ontvangen.

Niemand in ons huishouden is zich ervan bewust dat deze toestemming is gegeven. Wij geven GEEN toestemming en willen GEEN persoonlijke advertenties en aanbiedingen ontvangen op basis van onze voorkeuren voor programma's, films of series. Mocht deze toestemming elders geregistreerd staan dan op https://tv.kpn.com/instellingen, verzoeken wij deze ook daar te verwijderen.

Beste @RSmeets,

Heb je ook gekeken op jou tv ontvanger? Misschien staat ie hier nog aan. Ik mag aannemen dat je de KPN TV+ Box hebt:

  • Ga naar instellingen daarna naar Pincode & Privacy

 


Beste @Dennis Schreve,

Dank je voor je snelle reactie. Ja daar heb ik gekeken. Daar kan ik geen instelling vinden om dit aan of uit te vinken. Alleen PIN code setting.

 

 


Beste @RSmeets,

Ik zie aan het structuur van de menu dat je geen KPN TV+ Box hebt, je hebt 1 van deze boxen:

Arris 2952 v2

Arris 5202 (4K) 

Op deze 2 tv ontvangers kun je dit niet instellen. Dit kan schijnbaar alleen via de site van KPN, dan ben ik bang dat het niet anders kan dan hoe je het gedaan hebt:

Na controle op https://tv.kpn.com/instellingen blijkt dat deze opties zijn uitgevinkt. Het is mij daarom onduidelijk waarom ik deze e-mail toch heb ontvangen.

 


In Mijn kpn kun je dat ook aan- of uitzetten @RSmeets 


Ik heb vorige week ook een dergelijke email ontvangen, uiteraard huisgenoot een berichtje gestuurd. Het enige wat deze heeft gedaan was in de nieuwe app een profiel aan maken. 

Via Mijn KPN gecontroleerd en alles stond nog uit. Ook via de hier genoemde website gekeken daar stond alles ook uit. Later thuis via de apps/tablets gecontroleerd ook alles uit.

Kortom net als bij de topic starter is het voor ons een raadsel.


In de instelling van KPN iTV App kan je ook de Persoonlijke TV deactiveren. Misschien is deze aan.


Mysterie opgelost. Het blijkt dat een van de huisgenoten een update van de iTV-app heeft ontvangen en geaccepteerd. Zelf had ik deze update nog niet ontvangen, waardoor ik de nieuwe instellingen niet zag. Nu ik de app ook heb bijgewerkt, zie ik deze instellingen wel staan. Door de slechte implementatie van profielen wordt deze instelling geactiveerd voor de eerste persoon die de app gebruikt. Daarnaast worden er nog meer dingen aangezet, zoals verschillende streamingdiensten, wat onwenselijk is.

Het zou netjes zijn geweest als @Kpn dit expliciet had aangekondigd en de abonnementhouder hiervan op de hoogte had gebracht voordat de app werd bijgewerkt. Bovendien is het ongepast om dergelijke instellingen tijdens een update automatisch aan te zetten. Deze zouden standaard uit moeten staan, met na de update informatie over hoe je ze kunt activeren als je dat wilt.


Nu ik dit lees sluit ik de laatste update waarbij de keuze voor de streamdiensten is geimplementeerd niet uit, want inderdaad heeft mijn huisgenoot de dag dat ik dat mailtje kreeg de app geopend. En een profiel aangemaakt, ik had zelf veel eerder al een profiel gemaakt toen ik deze app variant voor het eerst gebruikte, dat had destijds geen rare berichten tot gevolg.

 


Ah, goed gevonden @RSmeets (en @Rowi.),

Dit is niet de bedoeling, we hebben er een melding over doorgezet naar onze technische dienst. Als hier meer over bekend is laat ik het hier weten!


Aanvulling hierop, @RSmeets, en @Rowi.: je kunt in de nieuwe TV+ app per profiel de instellingen voor persoonlijke aanbevelingen aanpassen. Deze worden ook per profiel opgeslagen. Alleen de mail die je krijgt doet het klinken alsof je het voor het hele tv abonnement hebt aangepast. Is dus niet zo. We hebben dit signaal doorgegeven. Dus hopelijk gaan ze dat nog een keer aanpassen.


@Erik van KPN alleen kreeg ik dat bericht terwijl er nog geen ander profiel was aangemaakt. Dat lukte niet want er was een pincode nodig blijkbaar vanwege ouderlijk toezicht echter dat staat uit. Er is nog een andere trigger voor deze emails verband houdend met deze update of iets anders, verder is daarna niet gekozen voor dergelijke aanbevelingen kortom dat kon het bijna niet zijn.

 


Reageer