Skip to main content
Beantwoord

Toetsenbord bij 'zoeken' is verdwenen

• February 12, 2025
  • 14 reacties
  • 297 keer bekeken

Als ik in het Homescherm  van kpn op zoeken klik staat er "klik op ok om het toetsenbord te openen" zodra ik dat doe komt er er onder in beeld: " gebruik toetsenbord op je mobiele apparaat". Ik wil graag het standaard "on-screen" toetsenbord terug. Hoe, en waar, kan ik dat instellen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Lex Sp, welkom bij onze community. 

Dit is vreemd, als je in de tekstvak gaat staan en op OK drukt hoort er een toetsenbord naar boven te komen. Zou je eens de tv box 20 seconden stroomloos willen maken en het daarna nogmaals willen proberen? 

Mocht dat niet werken, zou je hier een foto willen plaatsen van wat je precies ziet? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 14, 2025

Hi ​@Lex Sp, welkom bij onze community. 

Dit is vreemd, als je in de tekstvak gaat staan en op OK drukt hoort er een toetsenbord naar boven te komen. Zou je eens de tv box 20 seconden stroomloos willen maken en het daarna nogmaals willen proberen? 

Mocht dat niet werken, zou je hier een foto willen plaatsen van wat je precies ziet? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 14, 2025

Je kunt het Gboard op de DIW7022 niet eens uitzetten dus dit is apart.

Doe eens een herstart. Dit lost vreemde problemen vaak op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 21, 2025

Na de herstart was het weer normaal. Als het nog eens voorkomt zal ik een foto maken. Dank voor de hulp.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 24, 2025

Na de herstart was het weer normaal. Als het nog eens voorkomt zal ik een foto maken. Dank voor de hulp.

Fijn om te lezen en dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

• Topper
  • February 28, 2025

Het is niet 'apart' of vreemd, want ik heb het ook regelmatig. Het enige aparte is de reactie van kpn die doet doet alsof dit nooit voorkomt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2025

Wij hadden dit, verdwenen gboard, nog niet eerder gehad via het forum hoor ​@RPP1974 . 

• Topper
  • March 1, 2025

Misschien kunt u dit dan op de lijst zetten van te verhelpen gebreken. 

Wat ook vervelend is, is dat de ondertiteling automatisch wordt omgezet in spraak. Dit is niet te veranderen.

Ook is er regelmatig een harde reset nodig van de tv-kastjes, omdat functionaliteit (zoals geluid uitvalt). 

Het internet signaal is verder bij ons prima en stabiel, maar de apparatuur is erg storingsgevoelig. Ik lees op internet, dat dit toch wel bekend is. Bij u blijkbaar niet, dus bij deze mijn signaal. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2025

Wat ook vervelend is, is dat de ondertiteling automatisch wordt omgezet in spraak. Dit is niet te veranderen.

Dan neem je op of kijk je naar de GOS kanalen 191, 192, 193. ​@RPP1974 

Gebruik de kanalen 1, 2, 3 en dan heb je er geen last van. Gebruik de gids voor 1, 2, 3. Via de zoekfunctie, zeker in mobiel en tablet, krijg je ook resultaten van GOS. Fout programmeren is dan zo gebeurd!

Ook is er regelmatig een harde reset nodig van de tv-kastjes, omdat functionaliteit (zoals geluid uitvalt).

Dito hier. Maar dan omdat de opnames niet laden. Zo'n 2x per week herstart. 

Het internet signaal is verder bij ons prima en stabiel, maar de apparatuur is erg storingsgevoelig.

Internet apparatuur zou dan het modem zijn. En eventueel SuperWiFi. 

Bij mij en degenen die ik ken nooit uitval of dips met die kpn apparaten. 

NB Op internet zul je van alles bevestiging vinden. Er zijn genoeg wappies op actief.

Er zullen altijd klanten zijn met problemen. Dat wordt dan in 99 % weer opgelost. Het overgrote deel van de klanten, die ik zelf ook ben, hebben geen problemen. 

• Topper
  • March 1, 2025

Dank voor de tips. Ik zal er eens op letten.

Met apparatuur doelde ik overigens op de tv-kastjes en niet het modem. Die doet het bij mij ook prima. 

De tv-kastjes vind ik wel een probleem. Voor mij is een harde reset niet zo'n probleem. maar misschien kan je je voorstellen, dat in een gezin met kleine kinderen niet iedereen dit zo makkelijk doet. Ook voor ouderen is het niet handig. 

Een beetje jammer ook dat kpn zijn signaal goed op orde heeft, maar steken laat vallen met de tv-apparatuur.

Toch klein puntje van kritiek. Ik kan me ook niet voorstellen, dat 99% van de klanten geen problemen heeft met de tv-kastjes.

En om te suggereren dat iedereen die problemen heeft met de tv-kastjes een wappie is, vind ik niet zo netjes. Mensen beschrijven hier en op andere fora hun problemen. Deze worden in een groot aantal gevallen herkend door andere klanten. Dit heeft niets met complottheorieën of overdrijvingen te maken. 

• Topper
  • March 1, 2025

wap·pie (dem/v/xmeervoud: wappies)1iem. die niet goed wijs is, iem. met bizarre, niet op feiten gebaseerde opvattingen over een bepaalde kwestie: reliwappieviruswappie

bron: vandale.nl.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2025

En om te suggereren dat iedereen die problemen heeft met de tv-kastjes een wappie is, vind ik niet zo netjes

Dat interpreteer je dus helemaal verkeerd. ​@RPP1974 . Ik zeg helemaal niet dat jij of degenen wappies zijn.

Maar je komt via Google vaak wel terecht op "bevestigende" berichten. Van mensen, in mijn optiek wappies, die stellig beweren dat het slecht is.

Want die reacties zijn dus niet op feiten gebaseerd. 

En jij en anderen als zoeker dan weer "zie je wel, het is zo".

Als je ook hier het aantal klagers nagaat werkt het bij het overgrote deel dus goed. Misschien dan niet 99 %, maar 90 %.

RC-1290
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2025

PeterG: toch wel opmerkelijk dat je een willekeurige claim maakt van 99% of later toch 90% van mensen die geen problemen zouden hebben, maar klaagt dat andere mensen zich niet op feiten baseren. Jouw claim is ook niet een feit. Vooral niet omdat je eerst zegt dat bij jou ook het toetsenbord niet werkte, en je twee keer per week moet herstarten, en vervolgens zegt dat je geen problemen hebt.

Maar goed, laat ik het verder bij mezelf houden: in mijn huishouden krijg ik regelmatig klachten over eigenaardigheden met KPNs tv, zoals nu net dat het toetsenbord het niet doet. Dat zorgt dan gewoon voor frustratie, vooral in vergelijking met de TV van de concurrent. Wat dat betreft lijkt het me handig om feedback als mogelijkheid te zien om het product te verbeteren.

“It works on my machine” is maar beperkt nuttig, vooral als blijkt dat het op jouw machine eigenlijk ook niet helemaal goed werkte.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 4, 2025

Hi all, als ik het zo lees verwacht ik niet dat Peter het verkeerd bedoelde. Daar hoort het uiteindelijk ook niet over te gaan. Feit blijft dat iedere klant die problemen ervaart met een van onze producten er 1 teveel is. Daar focus ik me graag op. 

@RC-1290, ik lees dat er bij jou meer dingen zijn die niet kloppen. Zou je een eigen topic willen starten? Dan hebben we alles overzichtelijk en kunnen we het daar oppakken. 

• Topper
  • March 4, 2025

Reden voor mijn reactie was om een signaal af te geven, dat de tv kastjes stabieler moeten worden. Steeds de stroom eraf zou niet nodig moeten zijn anno 2025.

Als we dat als klant niet laten weten, dan weet kpn dat natuurlijk ook niet. En gezamenlijk maken we de dienstverlening nog beter en de nog ervaring fijner. 

Gelukkig is het bedrijf daar ook mee bezig. Toeval of niet. Ik kreeg dit bericht vandaag in mijn mailbox.

Vanaf 10 april 2025 ga je 1,- meer betalen per maand voor je extra betaalde tv-ontvanger(s). Jarenlang veranderde de prijs van de tv-ontvanger niet, terwijl we bleven investeren in ons tv-product en ons netwerk. Om dit te blijven doen, passen we de prijs nu aan.