Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds een aantal dagen is mij opgevallen dat het zappen tussen zenders trager gaat dan anders.

Normaal duurt het schakelen tussen zenders ongeveer 1 a 2 seconden, nu duurt het soms wel 4 of 5 seconden voordat ik beeld heb.

Als ik van multicast naar unicast schakel heb ik geen probleem, dus het lijkt aan multicast te liggen.

De KPN box is voorzien van de nieuwste software en is rechtstreeks verbonden via de kabel met het modem.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt.

Welkom op de community @Marcel4332, langzaam zappen op multicast wordt vaak veroorzaakt doordat het signaal niet optimaal aankomt. De ontvanger kan multicast dan niet vinden en schakelt tijdens het zappen over naar unicast. Dit kan je zien aan het woordje 'live’ in de balk. Als het als 'LIVE’ staat is het multicast, als er 'Live’ staat is het unicast.

Op unicast speelt dat niet op die manier. Je zegt al dat de TV+ Box rechtstreeks met een kabel is verbonden met het modem. Welk model modem is dat? Zit er ook geen switch of iets dergelijks tussen?

Heb je ook een laptop om op diezelfde kabel aan te sluiten en te kijken welke snelheid je haalt als je een speedtest doet?

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Reageer