Skip to main content
Vraag

Traag zappen met multicast sinds enkele dagen

• August 12, 2025
  • 15 reacties
  • 176 keer bekeken

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Even vraag, sinds enkele dagen, heb ik het volgende probleem, wanneer ik zap van het ene kanaal naar het andere kanaal blijft mijn beeld zwart en “LIVE” in grote letters dan schakeld het kastje over naar Unicast en “Live in kleine letters. Ook gaat het zappen langzaam. Heb van alles geprobeerd V10 gereset, DIW7022 ook gereset. Alles is bekabeld aan gesloten.

bij baat dank voor een oplossing

15 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dit klinkt als een probleem in de verbinding tussen het modem en de tv-box. De tv-box probeert eerst via multicast te verbinden, maar krijgt de verbinding niet goed en schakelt over naar unicast. Je hebt alles al een keer gereset, lees ik. Heb je ook de kabel tussen de tv-box en het modem al eens vervangen?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

Heb je glasvezel of koper? Indien glasvezel, dan kun je proberen ook het glasvezelkastje uit en weer aan te zetten?

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 13, 2025

Dit klinkt als een probleem in de verbinding tussen het modem en de tv-box. De tv-box probeert eerst via multicast te verbinden, maar krijgt de verbinding niet goed en schakelt over naar unicast. Je hebt alles al een keer gereset, lees ik. Heb je ook de kabel tussen de tv-box en het modem al eens vervangen?

Hoi Denise,

IK heb alle kabels vervangen, V10 modem weer gereset en ook het tv kastje DIW 7022. Helaas geen verschil

Grtz. Tarzey

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 13, 2025

Heb je glasvezel of koper? Indien glasvezel, dan kun je proberen ook het glasvezelkastje uit en weer aan te zetten?

Ik heb nog een koper verbinding

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

Is de tv ontvanger rechtstreeks verbonden met het modem, zonder switch oid ertussen?

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 14, 2025

Is de tv ontvanger rechtstreeks verbonden met het modem, zonder switch oid ertussen?

De ontvanger is rechtstreeks verbonden met het modem

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, kan je misschien vertellen welke apparatuur je nog meer in jouw thuisnetwerk hebt aangesloten?

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 15, 2025

Hoi Denise

Volgende apparatuur op het netwerk : Apple MacBook Pro 2025

: Apple iPhone 15 pro Max

ik heb al geprobeerd deze apparatuur af temelden van mijn netwerk, maakt geen verschil

grtz

Tarzey

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat zijn geen gekke dingen, en ook niet iets wat storing zou moeten veroorzaken. Heb je de kabel ook al op verschillende poorten van de Experia Box V10 geprobeerd?

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 19, 2025

Hoi Denise, heb weer van alles geprobeerd geen verschil, TV kijken alleen in unicast 

grtz

Tarzey

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

In dat geval is het denk ik goed als je hier samen met de klantenservice even naar kijkt. Die kunnen eventueel verdere acties uitzetten als het nodig is. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Hallo Denise, hier ben ik weer, na +/- 1 week is het probleem weer terug , maar nu is het probleem vreemder geworden , de 3 NPO kanalen zijn gewoon in multicast, de overige kanalen schakelen weer van Multicast naar Unicast, op de Duitse  kanalen begint het geluid krakend en wel ,multicast doet niets en het beeld is unicast .

graag een oplossing

Met vriendelijke groet

Tarzey

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 2, 2025

Hallo Denise, hier ben ik weer, na +/- 1 week is het probleem weer terug , maar nu is het probleem vreemder geworden , de 3 NPO kanalen zijn gewoon in multicast, de overige kanalen schakelen weer van Multicast naar Unicast, op de Duitse  kanalen begint het geluid krakend en wel ,multicast doet niets en het beeld is unicast .

graag een oplossing

Met vriendelijke groet

Tarzey

Ja: ik heb sinds afgelopen weekend exact hetzelfde. Op 2 van de 3 ontvangers!! Eentje werkt wel goed.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat het probleem weer terug is gekomen. In dat geval is het denk ik goed als je hier samen met de klantenservice even naar kijkt, ​@Tarzey. Die kunnen eventueel verdere acties uitzetten als het nodig is. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen. 

Sinds eind vorige week ervaar je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Het issue is bekend en wordt onderzocht!

Zie onderstaand topic voor meer informatie, dat werken we bij zo gauw er meer bekend is. Intussen is de tip om de TV+ Box of Soundbox opnieuw op te starten.

Laten jullie je bevindingen achter in onderstaand topic?