Hallo
Sinds enige dagen gaat zappen erg traag, en het TV+kastje schakelt steeds over van Multi naar Unicast, dit geld niet voor NPO1 t/m NPO3 , ook komt er steeds op ARD en ZDF ondertiteling.
Ik heb een TV+ kastje, en een V10 internet modem, TV kastje is bedraad aangesloten
hoop op een goede oplossing
Hier dezelfde problemen op beide TV+ boxjes. Is sinds een paar dagen. Fabrieksreset helpt niet!
erg vervelend idd. wat wel vreemd is, mijn buren hebben het zelfde TV kastje, maar nergens last van, zapt lekker snel, en geen wisseling van unicast naar multicast en geluid op alle kanalen
Vooralsnog lijkt het hier opgelost.
Hier nog steeds het zelfde, balen, hoop dat er gauw een moderator een oplossing heeft!!
Hier nog steeds het zelfde, balen, hoop dat er gauw een moderator een oplossing heeft!!
Ook hier momenteel weer terug!
Traaaaag zappen en ondertiteling doet zich alleen voor bij Multicast, bij NPO 1,2 en 3 overigens niet.! Zodra op Unicast is het “goed”!
Had er ook last van, bij mij was opnieuw box aan uit zetten voldoende.
Zal je net zien, bij zappen beeld enkele seconden langer op zwart.
Had er eerst geen last van.
Hier hetzelfde probleem. Ontzettend irritant. Ik heb ook nog eens last van stilstaand beeld. Niets helpt.
Wat doet kpn? Ik heb heimwee naar Ziggo. Nog paar maandjes.
Ik heb er ook last van gaat ineens weer opstarten het kastje en bij zappen duurt erg lang. Bij Duitse zenders bij live pauzeren en je wilt verder kijken is er spontaan ondertiteling
heb alles al een keer opnieuw opgestart modem en kpn+ kastje
Dat wordt wéér bellen met KPN. Maar die weten natuurlijk weer van niets of je bent de enige die het heeft……………...
Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?
Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?
Eén JA en één NEE. En ze hebben het alle twee!
Enne @Joep1965, ben vanaf begin al tester geweest voor de TV+ Box en heb dit niet meegemaakt.
In principe ken ik dus alle opties van deze Box en heeft het in mijn perceptie spontaan met Multicast te maken!
Ik snap er helemaal niks van @0011 . Ik was toendertijd ook tester en het was aansluiten en er is nooit iets misgegaan.
Mijn TV+ kastje is met een kabel aangesloten op een V10 modem
Mijn tv kastje is ook met kabel aangesloten
Ik snap er helemaal niks van @0011 . Ik was toendertijd ook tester en het was aansluiten en er is nooit iets misgegaan.
@Erik van KPN Ik heb een aantal keren getest en onderstaand vooralsnog mijn persoonlijke bevindingen!
De TV+ via menu een frisse start gegeven.
Daarna gaat zappen prima, zoals altijd. Zodra je echter op de Duitse zenders, o.a kanaal 46 ZDF komt gaat het mis. Het duurt een paar seconden voordat er beeld komt. Je krijgt ook de ondertiteling in beeld en ga je daarna naar een andere zender dan treedt het langzame zappen structureel op! Nogmaals geldt dit dan niet voor NPO, 1,2 en 3.
Na een frisse start is het weer opgelost, tot het moment dat je weer op ARD of ZDF komt!
Dan ligt aan het aanvoersignaal van radio en TV zenders bij KPN zelf.
En daar door werkt Mulitcast niet altijd goed. Terwijl Unicast wel goed werkt met zappen.
Wel raar dat het in een keer komt heb er nooit las van gehad en zal me ook een zorg zijn kpn moet dit gewoon oplossen
Goedemorgen @Tarzey en bedankt voor jouw bericht!
Het probleem met de ondertiteling moet worden verholpen met de update die nu (14-16 oktober) wordt uitgerold. Wat betreft het langzame zappen; in de meeste gevallen moet dit worden gezocht in de thuissituatie. Bij traag zappen kunnen er meerdere oorzaken zijn. Kun je eens naar het tandwieltje bovenin gaan (instellingen) en dan met de pijltjestoets op de KPN afstandsbediening naar 'beeld' gaan? Staat hij daar ingesteld op Multicast en staat 'beste instellingen' ook aangevinkt? En hoe traag is traag precies? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je op een andere zender bent?
En wat doet kpn? Niets! Nooit gedacht dat ik zoveel heimwee naar Ziggo zou hebben. Iedereen die ik spreek raad ik kpn af.
Goedemorgen @Tarzey en bedankt voor jouw bericht!
Het probleem met de ondertiteling moet worden verholpen met de update die nu (14-16 oktober) wordt uitgerold. Wat betreft het langzame zappen; in de meeste gevallen moet dit worden gezocht in de thuissituatie. Bij traag zappen kunnen er meerdere oorzaken zijn. Kun je eens naar het tandwieltje bovenin gaan (instellingen) en dan met de pijltjestoets op de KPN afstandsbediening naar 'beeld' gaan? Staat hij daar ingesteld op Multicast en staat 'beste instellingen' ook aangevinkt? En hoe traag is traag precies? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je op een andere zender bent?
Hoi Jan
De problemen met de ondertiteling zijn weg maar de andere problemen zijn er nog, heel vreemd de eerste 3 Zenders van de NPO zappen zoals het hoort en in multicast, de overige kanalen 4 a 5 seconden,wanneer ik zap naar bv. ZDF dan komt er een Zwart beeld in multicast en dan duurt het 4 a 5 seconden dan komt er beeld maar dan unicast, zap ik dan terug naar NPO 1 dat gaat super snel en het beeld is multicast. heb al vanalles geprobeerd v10 gereset TV+ frisse start , via het gaatje in het kastje gereset, stroom eraf, dan lijkt het goed tegaan zappen van NPO naar ZDF zap ik nu weer dan naar NPO en dan weer naar ZDF is het probleem er weer beeld in unicast, en dan weer terug naar NPO beeld in multicast , vreemd!!!
Ben blij, na de grote netwerkstoring is de TV+ weer helemaal goed, zappen gaat snel,Alle kanalen zijn weer in Multicast!!!
Ben blij, na de grote netwerkstoring is de TV+ weer helemaal goed, zappen gaat snel,Alle kanalen zijn weer in Multicast!!!
Goed om te lezen @Tarzey en fijn ook dat je dit hier met ons hebt willen delen :)
Mochten de problemen onverhoopt toch terugkeren, meld je dan vooral hier weer. Al hoop ik natuurlijk dat dat niet nodig zal zijn