Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben net verhuisd en heb mijn kpn pakket meegenomen naar het nieuwe adres. Helaas is de situatie in de meterkast/ rondom de televisie anders dan op ons vorige adres en nu lukt het niet om de televisie werkend te krijgen. Ik krijg een 842 foutmelding. Wat heb ik verkeerd gedaan met de kabels?

De modem staat dus in de meterkast, maar de tv ontvanger en televisie staan in de woonkamer. Er is ook een tp-link aanwezig. In de woonkamer is een ingang voor een gele kabel.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Die TPlink het liefst in een direct en geaard stopcontact, niet in een stekkerdoos.

De 2e TPlink zit dat wel in de woonkamer?

Helaas geen vaste kabel zichtbaar/mogelijk?

 

Admin: zie ook:
Foutcode 303 of 842 oplossen


Bedankt voor je reactie.

Er is een 2e tp link, maar die zit in de garage voor de zonnepanelen komen we net achter…

Er is wel een mogelijkheid om de gele kabel aan te sluiten in de meterkast en die komt uit in de woonkamer. Alleen gaat het licht niet branden bij de gele kabel in de modem.

igure widget


 


Je kan niet 1 TPlink stekker aansluiten, en in de woonkamer de muuraansluiting gebruiken.

Dat linkt niet met elkaar.

Hangt er echt geen internetkabel in de meterkast?


 

Waar zit dit? Meterkast?

Dan moet die gele kabel nog in je modem.

 

In je 1e foto zie ik ook een grijze kabel met geel labeltje. 


Ja, klopt. Die derde foto is in de meterkast. Ik heb vanuit de modem de hele kabel daarin gedaan. In de woonkamer heb ik een andere gekeken kabel vanuit de tv ontvanger naar dat punt in de muur gedaan.

Inderdaad is er ook nog een grijze stekker met geel kabel. Wat zou dat zijn?


En werkt dat?

Die grijze kabel lijkt me ook een (oude) Internetkabel, 4 draadjes, genoeg voor tv, maar of dat degene is die verbinding heeft met de woonkamer kan ik zo niet beoordelen.


Op het grijze kabeltje met geel label staat tv-ontvanger. Moet die dan in de gele poort van de modem? Als ik dat doe gaat er nog geen lampje branden.

In de woonkamer hebben we trouwens nog een poort, zie foto.

 


(gele kabel in de meterkast van modem naar kastje in meterkast werkte trouwens niet).

En ook die grijze kabel ipv de gele in de modem werkte niet. Welke poort in de woonkamer we ook gebruikte...


Oh ook nog 2 muuraansluitingen.

 

Alle kabels die je kunt vinden in de meterkast in de gele poorten van het modem.

En dan beide muuraansluitingen proberen werkt niet?


Nee helaas niet. De tv ontvanger heeft een groen lampje voorop en dat blijft ook zo, normaal krijg je hem op rood als je hem uit zet, maar dat lukt niet. Alleen bij herstarten verdwijnt hij even, maar komt steeds weer terug. Opstarten stopt altijd bij 85%.


Gele kabel in linker aansluiting ipv rechter in de meterkast?


Het is gelukt Dennis! Op een gegeven moment dacht ik, hé, de lengte van die grijze kabel is tot ongeveer dat kastje in de meterkast, dus wat ik uiteindelijk gedaan heb: gele kabel van modem naar kastje in meterkast, grijze kabel in kleine kastje en de gele kabel in woonkamer in linker poort en in tv ontvanger en toen was er televisie!

Bedankt voor het meedenken! Zonder jouw opmerking over die grijze kabel was het niet gelukt Dennis!