Skip to main content
Vraag

TV+ Afstandbediening koppelen aan Philips 32PHS4503 lukt niet

• December 4, 2025
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik probeer de TV+ afstand bediening te koppelen aan mijn Philips tv type 32PHS4503.
Met een aantal codes lukt het om met de TV+ afstandsbediening het volume aan te passen en de TV uit  te schakelen. Echter met geen enkele code lukt het om de te TV waar aan te zetten.

Ik heb ondertussen alle opties die KPN op haar site aandraagt geprobeerd. Helaas zonder succes.

Heeft iemand de gouden tip?

Al vast bedankt!

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 4, 2025

Beste ​@Eric Jan D , ​@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen.

Ik heb hem even ingeseind.

Wacht zijn reactie even af s.v.p..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 4, 2025

Dank je ​@JanD .

Bij mij lukt het met Philips altijd met code 326.

Knopjes bronkeuze en OK tegelijkertijd ingedrukt houden. Als rode ledje brandt loslaten en 326 intypen. Ledje knippert 2 ×. Dan ben je klaar. 

Je weet dat deze tv nog HDREADY is? Met dus een lagere resolutie dan HD. Qua beeld kwaliteit haal je nu niet het optimale uit de TV+ box.

HDready = 1280 × 720

HD = 1920 × 1080 (tv uitzendingen)

4k = 3840 × 2160

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

@PeterG en ​@JanD ,

Dank voor jullie reacties.  Helaas is met de code die peter aanreikt ook niet helemaal gelukt. Helaas kan ik de tv niet aanzetten met de afstandsbediening van de TV+. Dus voorlopig maar even met twee afstandsbedieningen gebruiken.

@PeterG ik weet dat de tv HDready is. Aangezien het een tweede tv op de slaapkamer betreft vind ik dat geen probleem 😉

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Hi ​@Eric Jan D ,

Ik heb zelf een vergelijkbare Philips TV en inderdaad hetzelfde probleem. Het werkt wel, maar alleen als je het aan knopje langer ingedrukt houd of 2x snel achter elkaar. Hoewel een beetje omslachtig zou je dat dus kunnen proberen. 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

@Lvd91 ik ga het proberen.  Dank voor de tip. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 5, 2025

Als je HDMI CEC aan zet op de Philips tv (met de Philips afstandsbediening) en je zet in de box dat ook aan met 

automatisch starten tv+ haalt tv uit stand-by en op juiste ingang 

En

automatisch stand-by als je de box stand-by zet gaat de tv daar ook op en v.v.

➡ Je hoeft voor alles aan/uit dan alleen de knop "KPN" te gebruiken.

HDMI CEC op de box: Instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - HDMI CEC.