Skip to main content
Vraag

TV+ afstandbediening reageert niet goed op mijn tv. Soms opent Netflix spontaan

• February 14, 2025
  • 15 reacties
  • 152 keer bekeken

Tijdens terugkijken van programma 's heb ik vaak (niet altijd) last van het blijven hangen van het beeld.

Ook reageert de ontvanger vaak slecht op de afstandsbediening (tv van LG ingesteld).

Ook gebeurt het met een zender kiezen dat de Netflix app word geactiveerd ( geen vinger in de buurt van de knop).

Daarnaast heb ik ook last van het spontaan opnieuw opstarten bij diverse actie, het meest bij verlaten van de Netflix app.

Kunt u aangeven wat er aan de hand kan zijn?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 14, 2025

Beste ​@Harss1 de AB van de tv+ kan wel de basale functies van de LG bedienen,maar de AB van de LG kan niet de tv+ bedienen, wordt ook niet ondersteund door KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2025

Ik gebruik de KPN ab die ik heb geconfigureerd in de instellingen 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 14, 2025

Ik gebruik de KPN ab die ik heb geconfigureerd in de instellingen 

De topictitel doet anders vermoeden, vandaar mijn reactie ​@Harss1 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2025

Ok. Maar kan het zijn dat ik meerdere keren de kpn AB moet instellen voor LG tv? Misschien verkeerde code?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 15, 2025

Heb je wel code 2 voor LG of de QR code in de handleiding van de TV+ gebruikt om de AB te koppelen aan de LG ​@Harss1 ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2025

Ja, idd code input-2

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 18, 2025

Ik heb de titel aangepast zodat daar geen verwarring meer over kan bestaan. 

​@Harss1 : heb je één of meerdere ontvangers? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

Erwin, ik heb één ontvanger. Experia 11.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 19, 2025

Ok. Laten we nog even de basic dingen doornemen: 

1.  nieuwe batterijen geprobeerd?
  2.  wat staat er in de buurt van de tuner?  En staat de tuner zelf ‘vrij’ in het zicht?

Als de koppeling verder goed is gegaan en je kunt er volume, source en aan en uit mee regelen maar hij blijft slecht reageren dan zou ik gewoon een nieuwe bestellen:

https://www.kpn.com/service/televisie/afstandsbediening-aanvragen?icid=app-no:cd=remote-swap

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2025

Erwin, het blijven hangen bij terug kijken kan toch niet met de AB te maken hebben. Dat moet volgens mij in de decoder zitten.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 25, 2025

Erwin, het blijven hangen bij terug kijken kan toch niet met de AB te maken hebben. Dat moet volgens mij in de decoder zitten.

Dat stukje niet echt nee. Maar je beschrijft nog een aantal andere issues die wel met de AB te maken hebben, vandaar. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

Ok. Dat is dan de AB. 

Heb je ook een oplossing voor de vertraagde beelden bij terug kijken?

Gr.Harry

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 27, 2025

Ok. Dat is dan de AB. 

Heb je ook een oplossing voor de vertraagde beelden bij terug kijken?

Gr.Harry

Ik hoop het Harry,  is jouw tuner met een kabel aangesloten of via wifi? Als het via een kabel is, is het dan rechtstreeks op het modem? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2025

Vanaf het modem in de meterkast met kabel naar 1ste verdieping. Dan vanaf, door kpn aangelegde, doos naar de tuner.

Erwin van KPN
Moderator

Vanaf het modem in de meterkast met kabel naar 1ste verdieping. Dan vanaf, door kpn aangelegde, doos naar de tuner.

Die doos, is dat misschien een switch? Heb je desnoods een foto of een type/merk?  Â