Skip to main content
Beantwoord

TV+ app 08.99.02 blijft audio afspelen na verlaten app (Philips OLED950)

• August 2, 2026
  • 5 reacties
  • 101 keer bekeken

Juul S.
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Zowel voor als na de update naar KPN TV+ app naar versie 08.99.02 blijft het geluid van de KPN TV+ app op de achtergrond afspelen nadat ik de app verlaat en een andere app open.

Apparaat:

• TV: Philips OLED950
  • Besturingssysteem: Google TV
  • TV-firmware: TPM231WW_R.201.100.228.212
  • KPN TV+ app: 08.99.02

Stappen om het probleem te reproduceren

1. Start de KPN TV+ app.
  2. Kijk naar een willekeurige live tv-zender.
  3. Druk op de Home-knop.
  4. Open een andere app, bijvoorbeeld Netflix of YouTube.

Verwacht resultaat

• De KPN TV+ app stopt de audio zodra een andere app wordt geopend.
  • Alleen het geluid van de nieuwe app is hoorbaar.

Werkelijk resultaat

• Het beeld van de nieuwe app wordt normaal weergegeven.
  • Het geluid van de KPN TV+ app blijft op de achtergrond doorspelen.
  • Dit gebeurt bij alle zenders.
  • Het probleem verdwijnt pas nadat de KPN TV+ app geforceerd wordt gestopt of nadat de televisie opnieuw wordt opgestart.

Aanvullende informatie

• De televisie draait de meest recente Philips-firmware.
  • De KPN TV+ app is bijgewerkt naar de nieuwste beschikbare versie (08.99.02).
  • Het probleem is meerdere keren reproduceerbaar.
  • Er wordt geen KPN TV+ Box gebruikt; de ingebouwde Google TV-app wordt rechtstreeks op de televisie gebruikt.

Beste antwoord door Juul S.

Beste allemaal, allereerst bedankt voor jullie reacties. Jullie reacties lijken inderdaad te helpen, maar ik zie dit als een workaround voor een probleem dat ik 5 maanden (tot 2 maanden geleden) niet eerder ervaarde. Andere apps hebben dit probleem niet (en de KPN dus pas sinds een maand of 2). Daarbij is de laatste paar weken een extra issue met de KPN app ontstaan op mijn 77oled950 tv, dat de app een aantal seconden na het opstarten en selecteren van een zender spontaan afsluit. Bij een tweede keer opstarten blijft de app wél ‘gewoon’ actief.

Ik begrijp dat het netter is om de app af te sluiten alvorens een andere app te starten, maar m.i. is er sprake van een fout in de app, omdat het op mijn tv 5 maanden normaal gewerkt heeft op de wijze waarop ik de app gebruik. Oke, ik zal ook zo reeel zijn dat de KPN app mogelijk niet meer goed functioneert zoals voorheen door een update vd oled tv. 
samengevat zijn er nu 2 zaken mbt KPN app die problemen geven… geluids-issue en het spontaan afsluiten vd KPN app na eerste opstart. Deze fenomenen zijn “helaas” niet altijd te reproduceren.

5 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 2, 2026

Voordat je de KPN+-app afsluit eerst even met de terugtoets de zender die de app aan het afspelen was afsluiten, dan heb je geen last van de audio van die zender nadat je bijvoorbeeld YouTube hebt geopend, ​@Juul S..

Ik het 'probleem' ook regelmatig, maar het is dus heel eenvoudig op de lossen.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 2, 2026

Met de "Home"-toets sluit je de app niet af. Androit-tv kan meerdere apps in ds achtergrond laten werken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2026

Oh jee. 

Dat is inderdaad als je plompverloren op de home drukt tijdens het spelen. 

Ik had dat nog nooit gemerkt want sluit altijd helemaal af.😊

Druk tenminste één maal op het terug pijltje om de stream te stoppen. 

Of enkele malen om de app te sluiten. 

Juul S.
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 6, 2026

Beste allemaal, allereerst bedankt voor jullie reacties. Jullie reacties lijken inderdaad te helpen, maar ik zie dit als een workaround voor een probleem dat ik 5 maanden (tot 2 maanden geleden) niet eerder ervaarde. Andere apps hebben dit probleem niet (en de KPN dus pas sinds een maand of 2). Daarbij is de laatste paar weken een extra issue met de KPN app ontstaan op mijn 77oled950 tv, dat de app een aantal seconden na het opstarten en selecteren van een zender spontaan afsluit. Bij een tweede keer opstarten blijft de app wél ‘gewoon’ actief.

Ik begrijp dat het netter is om de app af te sluiten alvorens een andere app te starten, maar m.i. is er sprake van een fout in de app, omdat het op mijn tv 5 maanden normaal gewerkt heeft op de wijze waarop ik de app gebruik. Oke, ik zal ook zo reeel zijn dat de KPN app mogelijk niet meer goed functioneert zoals voorheen door een update vd oled tv. 
samengevat zijn er nu 2 zaken mbt KPN app die problemen geven… geluids-issue en het spontaan afsluiten vd KPN app na eerste opstart. Deze fenomenen zijn “helaas” niet altijd te reproduceren.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 7, 2026

@Juul S. Het spontaan afsluiten direct na het opstarten is een bekend probleem. De CEC-afhandeling gaat niet helemaal lekker. Misschien is het opgelost na een Andoït update.