Skip to main content

Hier zojuist de nieuwe app ITv+ geïnstalleerd en ook hier hapert de app om de paar tellen. Lekker tv kijken is er dus niet bij. :( 

Dit gebeurt bij terugkijken en live tv.

Op mijn telefoon ervaar ik geen probleem.

T

ablet: Lenovo TB-x505F tablet, android 10

 

 

Hi @JetFreggel! Hmm, de app is voor Android 7.0 of hoger dus dat zou het probleem niet moeten zijn. 

Gebeurt dit ook op andere streaming apps (Netflix e.d.)? Zo ja, heb je de Lenovo dan al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt en gekeken of er een update voor de Android software is? 
Kijk ook, als dit lukt, of dit alleen via je eigen wifi netwerk gebeurt (test andere wifi netwerken/mobiele netwerk). Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Ook ben ik benieuwd hoe het via iTV Online gaat. Zijn daar ook haperingen?


Ik heb geen andere streamingdiensten, uiteraard al opnieuw opgestart en gecheckt of er updates zijn.

Andere wifi niet gecheckt, ga buitenhuis geen tv terugkijken. ;)


Ik snap dat je buitenshuis geen tv wilt kijken, maar om even te testen kan het wel interessant zijn om het verschil te zien. Stel dat het daar wel goed gaat, dan hebben we een beter beeld waar we naar moeten kijken.

Had je iTV Online wat Sanne vroeg ook al kunnen proberen?


Heb afgelopen week op de wifi van een camperplaats een uitzending teruggekeken op mijn smartphone. Daar haperde de uitzending ook. iTV+ app.


Probeer in ieder geval de wifi op 5.0 band in te stellen i.p.v. de 2.4 band @JetFreggel , dat werkt sneller, alleen het bereik is korter.

Dat het via de camping wifi niet wil is niet zo verwonderlijk, die hebben maar een beperkte bandbreedte voor alle campinggasten, als iedereen dan tv gaat kijken of gaat streamen raakt de boel overbelast, daar zal de campingeigenaar zich tegen gewapend hebben. Je kunt aan de campingeigenaar vragen hoeveel bandbreedte een campinggast tot zijn/haar beschikking heeft.

 


" Probeer in ieder geval de wifi op 5.0 band in te stellen i.p.v. de 2.4 band "

Dit zegt mij helemaal niks...


" Probeer in ieder geval de wifi op 5.0 band in te stellen i.p.v. de 2.4 band "

Dit zegt mij helemaal niks...

Wifi werkt met 2 soorten wifibanden, de 2,4-band en de 5.0-band.

De 2.4-band reikt het verst, maar is minder snel.

De 5.0-band reikt minder ver, maar is sneller.

Afhankelijk van je modem kun je of op de ene of op de andere band inloggen of binnen je modem zo instellen dat je kunt kiezen @JetFreggel 


Dat klinkt voor mij als ingewikkeld... Zal volgende week eens op onderzoek uitgaan.

(al lijkt me deze oplossing 'te simpel' gezien heel mensen met dit probleem zitten)


Reageer