Skip to main content
Vraag

TV+ App op Google Chromecast werkt niet goed in de caravan

• May 8, 2026
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik heb in de caravan de Google Chromecast geinstalleerd op de TV. De KPN app geinstalleerd en alles werkte naar behoren. De Chromecast is met de wifi in huis verbonden. Daarna via de smartphone met een hotspot verbinding gemaakt met de chromecast. Ook dit werkte prima met de kpn app. Daarna teruggezet op de wifi. Nu is de zaak gestopt! Ik kan wel de gids van kpn openen en een zender kiezen. Echter het beeld wordt zwart. Kies ik een andere app bijvoorbeeld yutube dat heb ik wel beeld. Ook NPO extra werkt wel. Wat is hier aan de hand?

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Deze app is bedoeld voor gebruik thuis. Via een andere internet verbinding houdt de app er na een  maand mee op (vakantiegebruik). Dus voor langer gebruik buitenshuis niet geschikt. Inloggen werkt buiten je eigen wifi ook niet. 

Voor nu zou ik zeggen. Verwijderen en opnieuw installeren. Maar wel met verbinding thuis! 

Houdt buiten de deur rekening met hoog data verbruik. 3 GB per uur. ESPN zenders 6 GB/uur.

• Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Inmiddels het bovenstaande probleem opgelost door de chromecast spanningsloos te maken en opnieuw op te starten.

Inloggen werkt wel hoor. Als ik via de hotspot van mijn smartphone een verbinding optuig werkt de kpn app gewoon. 

Maar bovenstaande gelezen te hebben weer een reden te meer om KPN vaarwel te zeggen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Nou. Ik kan niet inloggen op de app als ie verbinding heeft met de Hotspot van m'n mobiel. 

Echter ingelogd werkt ie wel via de Hotspot. Maar dat werkt mast tot een maand na laatste gebruik via je vaste verbinding (wifi).

• Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Nog een keer geprobeerd via hotspot. Wekte weer niet. Chromecast spanningsloos gemaakt en opnieuw ingeschakeld. Dan kan ik weer TV kijken. Gaat dat ook zo als je een wifi verbinding optuigt met een Mifi?

Wij kochten vorig jaar een prepaid simkaartje in Oostenrijk voor de Mifi. Voor 25,00€ kun je een maand lang onbeperkt data verstoken. 

Anders een abo afsluiten bij NLZIET

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Ik kan daar geen antwoord op geven. 

Zoals al gezegd. Het is helemaal niet te garanderen dat het werkt. Officieel werkt de app namelijk alleen op het adres van het abonnement. 

Zie faq http://kpn.com/smarttv

Zelf heb ik voor buiten de deur NLziet. Als je daar een maand abonnement neemt kun je het alleen voor je vakantie erbij te nemen. 

NLziet heeft alleen geen sportzenders. 

Buiten de deur gebruik ik wel KPN TV+ via m'n mobiel en laptop. Die zijn wel officieel vrijgegeven voor buiten de deur in landen van de EER.