Skip to main content

De KPN app op Google tv werkt erg traag en slecht, heeft te vaak ‘video kan niet worden geladen ‘ problemen 

vlgs medewerker alleen op te lossen door het KPN Kastje te gebruiken en niet meer de app 

vervolgens een ander abonnement genomen, eerst 200mb, onlangs gratis verhoogd naar 1 g

Vlgs medewerker is 100 mb meer dan voldoende, dat blijkt idd, alleen voor VL NF  VP , àlles behalve de KPN …

Hoi @Paul007Bakker .  Soms werkt de app idd niet goed.   En het gebruik van de tuner heeft meerdere voordelen. 

Ik snap alleen het verhaal van die snelheids upgrade niet.  Heeft dat hier mee te maken?

Goedemiddag Erwin, als je zoals ik de tv hebt opgehangen is het gebruik vd app handig omdat je dan geen xtra stroompunt en ethernet kabels nodig hebt, waarom kunnen alle andere apps wel gewoon goed werken, komt er geen update?

De snelheids upgrade is nvt, ik had eerst 1 gb, maar op aanraden van jouw collega is dat verlaagd naar 100mb, omdat dat voldoende zou zijn en ook voordeliger 

groet Paul

Krijg ik dit nu als antwoord? Het moet niet gekker worden hoor!!

Een snelheid van 100Mbps is inderdaad meer dan voldoende voor de smart-TV app op Google TV immers een TV stream voor de TV apps van KPN vergt maar een kleine 7Mbps.

Het verhogen van de snelheid van het abonnement zal dan ook geen invloed hebben op het probleem wat je ervaart.

Ook ik ben van mening dat je veel beter een TV ontvanger van KPN kunt gebruiken op de primaire televisie omdat het beeld daarvan en zichtbaar beter is en de functionaliteit en stabiliteit ook op een significant hoger peil staat.

Laat onverlet dat de smart-TV app het wel gewoon goed moet doen.

Gebruik je een Chromecast Google TV of een Google TV televisie?

​​​​​Zelf heb ik de smart-TV app op een Sony Android TV en op een Chromecast Google TV staan maar ik gebruik ze vrijwel nooit. Soms kijk ik naar aanleiding van topics zoals deze wel eens een paar uurtjes via de smart-TV app op mijn Chromecast Google TV en dat werkt eigenlijk altijd probleemloos.

Krijg ik dit nu als antwoord? Het moet niet gekker worden hoor!!

Dat ging niet helemaal goed, excuses hiervoor! Ik hoop dat je iets aan de tips van wjb hebt. 

Gebruik je een Chromecast Google TV of een Google TV televisie?

Hier ben ik ook benieuwd naar. 

Ik heb een Sony met Google/Android tv

Dus je draait de smart-TV app op de Sony televisie.

Die televisie is via wifi verbonden, klopt dat?

Zo ja, met wat voor een wifi toegangspunt is die televisie verbonden?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je dat fenomeen zowel bij live televisie kijken als bij het terugkijken of bij het kijken van een opname?

Ja we kijken via de smart app, via Wifi ook wel eens geprobeerd met bedrade aansluiting, maar dat werd er ook niet echt beter van.

we hebben de V12 box , met welk toegangspunt het verbonden is weet ik niet, hoe kom ik daar achter?

het probleem is er bij live tv kijken 

Als jouw televisie ook een IPv6 adres heeft gekregen, kan je de ondersteuning van IPv6 dan eens uitzetten op de televisie of op de V12.

Krijg je daarmee een beter resultaat?

Heb je naast de V12 ook nog wifi accesspoints en zo ja, welke?

Is een beetje abracadabra voor mij , maar ga dat proberen 

Reageer