Skip to main content
Vraag

TV+ App op mijn TCL tv met Android werkt niet

• June 3, 2025
  • 13 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik ondervind nog steeds problemen met de kpn tv+ app icm met mijn nieuwe TCL android tv. Ja ik heb alle nieuwe software updates en ja ik heb de app al diverse keren verwijderd en "met moeite" weer opnieuw geïnstalleerd. Telkens na opstarten van de app (duurt heeeeel lang) crasht de tv 😞

13 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Diepenbroek, dat is niet fijn inderdaad! Welk model TCL tv heb je precies?

Wat crasht er precies? Je zegt 'de tv’, stopt de hele tv ermee op dat punt? Of alleen de TV+ app? Kan je dat verder toelichten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

Goedemiddag Jasper.

Het schijnt het model TCL te zijn waar de app op vastloopt.

De tv is omgeruild voor een ander model en nu werkt de app goed. 

Jasper van KPN
Moderator

Fijn dat het nu werkt ​@Diepenbroek! Wat voor tv is het nu? Ook een TCL? Dan ben ik alsnog benieuwd naar de model types, dat kan voor de ontwikkelaars hierbij belangrijk zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2025

Goedemiddag Jasper,

Het model waar de app niet op werkte was de  TCLQLED40S59K. 

Het model waar de app wel op werkt is de TCL43P69K.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@Diepenbroek! Ik geef beide typenummers door aan de ontwikkelaars, zodat zij kunnen kijken of ze daarmee een verschil kunnen vinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 19, 2025

Goedemorgen Japser,

Mijn televisie de TCL43P69K heeft afgelopen week een update gekregen en  sindsdien werkte de app heel af en toe en sinds vandaag  helemaal niet meer.

Jasper van KPN
Moderator

De tv waar het eerder juist wel op werkte doet het nu juist niet? Dat had ik niet verwacht. Wat gebeurt er nu precies als je probeert te kijken? Krijg je voorbeeld een foutmelding in beeld als je probeert te kijken of iets anders?

Maakt het ook verschil als je Multimedia Tunneling aanzet onder 'Apparaat instellingen’? 

En als dat geen verschil maakt, kan je ook inloggen op tv.kpn.com en daar onder Apparaatbeheer kijken hoeveel apparaten er staan en mogelijk enkele verwijderen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Wanneer ik de tv+ app probeer op te starten sluit die meteen weer af. Ik heb het opgegeven en de extra kpn tv+ box die we hebben maar aangesloten zodat we zonder ergernissen tv kunnen kijken.

Jasper van KPN
Moderator

Je krijgt niet eens de kans om iets te proberen dus, zo snel als de app ermee stopt. Had je 'm ook al eens verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd? Soms kan dat helpen in zo'n geval.

Ik snap dat je de TV+ Box weer aangesloten hebt, je wilt tv kunnen kijken natuurlijk. Ik hoop dat dat ook via de app lukt via die stap.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2025

Ik heb inderdaad de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit gaf geen verbetering

Jasper van KPN
Moderator

Jammer, ik hoopte dat daarmee alles vers op zou starten. Als je inlogt op tv.kpn.com en daar onder ‘Instellingen’ naar ‘Apparaatbeheer’ gaat, en die lijst leeg maakt. Lukt het daarna wel op de app op de TCL te openen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Lijst zo goed als leeg gemaakt maar dat maakte geen verschil.

Jasper van KPN
Moderator

Dan zal dat er inderdaad geen invloed op hebben. Bedankt voor het checken, ik ga het doorgeven zodat dit bekeken kan worden.