Skip to main content
Vraag

TV+ app streamt geen live uitzending op ander adres

• 1 maart 2025
  • 33 reacties
  • 317 keer bekeken

Ik kan op ander adres met mijn kpn app geen live uitzendingen streamen. Hoe kan dit?

33 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 101 reacties
  • 1 maart 2025

Welke zender? - Hier kun je zien welke zenders buitenshuis te bekijken zijn: https://www.kpn.com/televisie/zenders, kies “Online kijken”.

Live tv of opname terugkijken? - Opnamen van buitenlandse zenders zijn i.h.a. alleen op je thuisnetwerk te bekijken, VRT zelfs alleen op tv ontvanger.

Gebruik je VPN? - daar werkt tv kijken niet over, want dan kan kpn niet zien of je binnen de EU kijkt.

(allemaal rechtenkwesties…)

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 2 maart 2025

NPO 1 2 en 3 live zenders buitenshuis in Nederland ook rtl 4 andere zenders pakt die meeste ook niet met streamen dan tenminste op de app wel te zien

PeterG
Superuser
  • 61119 reacties
  • 2 maart 2025

De app IN een televisie is niet vrijgegeven voor gebruik buiten je eigen aansluiting. Onder andere om delen van tv abonnement te ontmoedigen. 

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 2 maart 2025
PeterG schreef:

De app IN een televisie is niet vrijgegeven voor gebruik buiten je eigen aansluiting. Onder andere om delen van tv abonnement te ontmoedigen. 

Maar ik stream vanuit mijn eigen telefoon met de tv app en IN Mijn telefoon app doet alles wel zodra ik ga streamen blijft ie hangen

PeterG
Superuser
  • 61119 reacties
  • 2 maart 2025

Oké. Cast je vanaf een Apple of Android?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 101 reacties
  • 2 maart 2025

Zit je met je mobiel op hetzelfde wifi netwerk als het apparaat waarnaar je probeert te steeamen?

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 3 maart 2025

Samsung telefoon en op hetzelfde wifi netwerk. Andere telefoon Apple getest op dezelfde wifi en dezelfde problemen

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 3 maart 2025
Lucide schreef:

NPO 1 2 en 3 live zenders buitenshuis in Nederland ook rtl 4 andere zenders pakt die meeste ook niet met streamen dan tenminste op de app wel te zien

Je zegt "die meeste". Wat bedoel je daarmee? Zijn er ook zenders die je (soms) wel kunt casten?

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 3 maart 2025

Ja espn deed het wel en sommige andere zenders maar viel op dat vooral bij live uitzendingen npo niet ging.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 3 maart 2025

Hmmm ... apart, ik zou juist als laatste problemen verwachten bij NPO1, 2 en 3.

Ik hoop dat een moderator meeleest.

Speelt dit issue nog steeds?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Lucide, er zijn al een aantal dingen gecheckt zo te zien. Maak je hierbij gebruik van een Chromecast? Zo ja, weet je welk type Chromecast het precies is?

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 11 maart 2025

Dag Jasper ben nu in buitenland en gebruik nu chromecast grijs model

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 11 maart 2025

Andere apps streamen prima behalve kpn+

PeterG
Superuser
  • 61119 reacties
  • 11 maart 2025

Heb je deze onderstaande versie? Daar is storing mee bij Google.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 maart 2025
PeterG schreef:

Heb je deze onderstaande versie? Daar is storing mee bij Google.

Ja zijn dat al die grijze types want ik heb er 2?

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 324 reacties
  • 12 maart 2025

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 maart 2025
jojootje schreef:

Ja zou kunnen maar de chromecast doet het goed op andere apps

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 maart 2025

Ik heb nu hier gelezen om via een omweg toch te kunnen streamen via website op  Edge https://tv.kpn.com/play/939829008

Dan doet de chromecast het wel. Er zijn veel klachten gemeld zag ik

PeterG
Superuser
  • 61119 reacties
  • 12 maart 2025

Het gaat vooral om het afgebeelde logo. Die met het Google Chrome logo hebben momenteel storing.

Die met de G erop kúnnen naar het schijnt ook storing hebben. Maar toen ik 'm uit de la haalde, n.a.v. de storingsmelding op internet, werkt die met de G (versie 3) hier wel.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 maart 2025
PeterG schreef:

Het gaat vooral om het afgebeelde logo. Die met het Google Chrome logo hebben momenteel storing.

Die met de G erop kúnnen naar het schijnt ook storing hebben. Maar toen ik 'm uit de la haalde, n.a.v. de storingsmelding op internet, werkt die met de G (versie 3) hier wel.

We hebben met Google Chrome logo maar het vreemde is dat andere apps wel ermee werken wel minder goed. Dus lijkt mij dat ook iets zegt over kpn app

Jasper van KPN
Moderator

Welk model Chromecast is het precies, wat staat er op? We zien soms meldingen dat er iets niet helemaal goed gaat met het casten, dus daar wordt naar gekeken. 

De situatie met de Chromecast 2 is een ander verhaal inderdaad, dat speelt ook maar als dat het was zou helemaal niets moeten werken. Dat andere apps wel werken doet vermoeden dat dat het nu niet is.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 17 maart 2025

Er staat een G op de chromecast grijs model. We streamen nu via https kpn.com op edge browser. Dat lukt wel. Wat is de oorzaak?

Jasper van KPN
Moderator

Staat er geen modelnummer op de Chromecast zelf ​@Lucide? Google heeft het issue met de Chromecast 2 waar we het over hadden inmiddels wel opgelost. Als het dat model is en de software is bijgewerkt zou die het weer moeten doen.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 20 maart 2025

PeterG
Superuser
  • 61119 reacties
  • 20 maart 2025

Dat is precies wat op mijn v3 staat.

Lucide schreef:

Er staat een G op de chromecast grijs model. We streamen nu via https kpn.com op edge browser. Dat lukt wel. Wat is de oorzaak?

Dan zou je toch zeggen 'er is iets met de app'.

Niet oninteressant: in welk land ben je? Spanje?

En ik heb ze toch gemaakt...