Skip to main content

ik kan niet de kpn tv+ app laten streamen naar mijn philips smart tv. er zit google chromecast op. 

er kan geen kpn tv+ op gezet worden wel de tv app. 

als dit het probleem is ,op de smartphone kan de oude tv app niet op dus streamen blijft dan onmogelijk.

is dit een bug

Wat gebeurt er als je naar jouw Philips Android TV wilt casten?

De oorzaak is in ieder geval niet dat je geen TV+ app op de Philips Android TV hebt staan immers die wordt helemaal niet gebruikt bij het casten.


Wat gebeurt er als je naar jouw Philips Android TV wilt casten?

De oorzaak is in ieder geval niet dat je geen TV+ app op de Philips Android TV hebt staan immers die wordt helemaal niet gebruikt bij het casten.

op mijn telefoon staat error casting in een rood balkje zodra ik naar de philips tv wil streamen


Heeft jou Philips wel Android-TV als besturing?

Oudere tot en met 2019 hebben Saphi. Huidige modellen vanaf 2024 weer vaak Titan. Saphi ondersteunt zeker geen chromecast. En ik weet niet of Titan nou chromecast build-in heeft / ondersteunt.

Even getest. Cast momenteel sbs 6 van de TV+ app in de Samsung telefoon naar de Android-TV box. Het zou dus naar een Philips met Android-TV gewoon moeten lukken.

De beeldkwaliteit vind ik met casten wel tegenvallen. 


Heeft jou Philips wel Android-TV als besturing?

Oudere tot en met 2019 hebben Saphi. Huidige modellen vanaf 2024 weer vaak Titan. Saphi ondersteunt zeker geen chromecast. En ik weet niet of Titan nou chromecast build-in heeft / ondersteunt.

Even getest. Cast momenteel sbs 6 van de TV+ app in de Samsung telefoon naar de Android-TV box. Het zou dus naar een Philips met Android-TV gewoon moeten lukken.

55pus8458/12 

net 2mnd oud.

 

maar.…

ik heb de chace van de tv+ app geleegd en een wonder hij cast weer.

wel met haperingen waar ik met alle kpn gerelateerde streaming heb zeer vreemd.

 


TV heeft Google TV. Volgens de Philips site niet meer te koop. Ondanks dat je 'm net hebt.

Ik dacht dat dat alleen in de losse chromecasts zat….

Maar het is opgelost lees ik. 👍


TV heeft Google TV. Volgens de Philips site niet meer te koop. Ondanks dat je 'm net hebt.

Ik dacht dat dat alleen in de losse chromecasts zat….

Maar het is opgelost lees ik. 👍

is te koop maar niet meer via philips is 2023 model. aug. 2023. opvolger heeft iets meer leds voor de helderheid 


Je kan écht de KPN iTV app niet downloaden op de tv zelf???


Je kan écht de KPN iTV app niet downloaden op de tv zelf???

nope .. de tv+ app is nog niet voor de philips ontwikkeld. wordt wel tijd. daarvoor heb ik oa deze tv aangeschaft.

 


Je kan écht de KPN iTV app niet downloaden op de tv zelf???

nope .. de tv+ app is nog niet voor de philips ontwikkeld. wordt wel tijd. daarvoor heb ik oa deze tv aangeschaft.

Dat hoeft ook niet de TV+ app te zijn. Je kunt toch zeker wel de gewone smart-TV app op jouw Philips downloaden?


Ik kan zonder probleem casten (indien @steffen1 streamen met casten verwisseld) naar AndroidTV, GoogleTV, FireTV.

De TV+ App is sowieso niet beschikbaar op Playstore voor SmartTV. Man kan wel sideloaden, maar waarom zou man het doen? De SmartTV app heeft betere beeld kwaliteit (hogere bitrates)


Je kan écht de KPN iTV app niet downloaden op de tv zelf???

nope .. de tv+ app is nog niet voor de philips ontwikkeld. wordt wel tijd. daarvoor heb ik oa deze tv aangeschaft.

Dat hoeft ook niet de TV+ app te zijn. Je kunt toch zeker wel de gewone smart-TV app op jouw Philips downloaden?

exuus ja die staar erop. las het fout. 

ik wil alles gelijk. overal wordt de tv+ app gebruikt op de nieuwe tv na.

 


Mijn moeder heeft gewoon de KPN iTV app op haar Philips. 

Maar als de jouwe inderdaad alleen Google-TV heeft vergeet de kpn app dan maar. Daar is echt Android-TV voor nodig. 

En anders: je moet hem wel uit de Google Play Store downloaden. Daarvoor moet je ingelogd zijn op de tv met je Google account. 


Maar als de jouwe inderdaad alleen Google-TV heeft vergeet de kpn app dan maar. Daar is echt Android-TV voor nodig. 

Google TV is Android TV alleen met een Google TV launcher.

De smart TV app draait ook op de Chromecast Google TV.


ik wil alles gelijk. overal wordt de tv+ app gebruikt op de nieuwe tv na.

Ik vrees dat je dan lang kan wachten. De huidige app voor tv's met Android-TV/ Google-TV is net 1 jaar.

Die wordt echt niet zo gauw vervangen. 

En heb je al eens naar de lay-out van de app op je tv gekeken? Tv+ is daarop gebaseerd. 

De + is maar ... een plusje, een rechtopstaand kruisje.

HEB JE de app in de tv gewoon al gebruikt? Werkt bij mijn moeder prima in de Philips. En bij mij in de Nokia streamingbox. En de app in de Samsung tv gaat ook top.

MAAR OP die 55 inch gebruik je natuurlijk de kpn ontvanger. Zeker voor dat formaat. 

Casten en app: 6 Mbps 

Kpn ontvanger: 14,2 Mbps 


ik wil alles gelijk. overal wordt de tv+ app gebruikt op de nieuwe tv na.

Ik vrees dat je dan lang kan wachten. De huidige app voor tv's met Android-TV/ Google-TV is net 1 jaar.

Die wordt echt niet zo gauw vervangen. 

En heb je al eens naar de lay-out van de app op je tv gekeken? Tv+ is daarop gebaseerd. 

De + is maar ... een plusje, een rechtopstaand kruisje.

HEB JE de app in de tv gewoon al gebruikt? Werkt bij mijn moeder prima in de Philips. En bij mij in de Nokia streamingbox. En de app in de Samsung tv gaat ook top.

hallo allemaal,

de kpn tv app werkt aardig. kwa beeld helaas niet goed genoeg om de 7022 niet te gebruiken. 

zoals ik al zei alles werkt alleen de tv+ app. voor tv zou mooi zijn om alles als èèn te laten zijn.

er is degelijk verschil in de tv app en de tv+ app.

de laatst gekeken film verderkijken opnames enz.  maar zoals het nu is is het ok. 

wel graag aandacht aan de hdmi cec en de meta data ivm het juist schakelen naar 4k beeld vanaf de 7022. nie5 iedereen merkt het maar de tv geeft de ingestelde waarde weer van de 7022 en niet de werkelijk weergegeven waarde .

 


zoals ik al zei alles werkt alleen de tv+ app. voor tv zou mooi zijn om alles als èèn te laten zijn

Zoals ik al zei, het is maar een + teken. De app in de tv is qua lay-out al gelijk aan TV+.

Voor de streams maakt het geen donder uit. Dat zijn exact dezelfde. Of je nou cast met de TV"+" in je telefoon of rechtstreeks via de app in de tv kijkt. 

 

de kpn tv app werkt aardig. kwa beeld helaas niet goed genoeg om de 7022 niet te gebruiken

En wil je nou zeggen dat je het beeld met de 7022 niet beter vind dan via de online streams op je 55 inch? Ik zie het verschil al op mijn 43 inch. De app in mijn Samsung gebruik ik derhalve vrijwel nooit. 


Zoals ik al zei, het is maar een + teken. De app in de tv is qua lay-out al gelijk aan TV+.

Voor de streams maakt het geen donder uit. Dat zijn exact dezelfde. Of je nou cast met de TV"+" in je telefoon of rechtstreeks via de app in de tv kijkt. 

 

Dat klopt niet. B.v. op NPO1 Tour de France gemeten, op SmartTV bitrate 6,5Mbs, op telefoon 4,5Mbs


Ik heb 't dus uitsluitend over kijken op tv. Direct via de app danwel via casten. 

Over kijken op de telefoon zelf heb ik het helemaal niet @TDN .

Maar wat dat betreft heb je gelijk. 


@PeterG Als je cast, word de stream URL van de telefoon naar TV gestuurd, en de TV gebruikt deze URL in plaats van zijn eigen SmartTV URL. Dus het zit wel degelijk verschil in tussen casten van telefoon met TV+App of gebruik van SmartTV App


Dan moet "je" dus al helemaal dié streams niet op een 55 inch televisie willen casten / kijken. 


Ik had dit probleem ook. Thuis wilde mijn mobiel niet casten naar mijn tv en vreemd genoeg, bij mijn dochter wel. Ik heb in mijn mobiel het cache geheugen van de app gewist en toen werkte alles weer als van ouds.


Reageer