Skip to main content
Beantwoord

TV+ app voor de Apple vison pro bril verdwenen

• February 6, 2026
  • 23 reacties
  • 221 keer bekeken

Hallo. Heb sinds ruim een jaar een apple vision pro bril. Vanaf dag 1 kon ik KPN televisie kijken via zowel de ipadOS als via de browser. Nu is, van de een op andere dag de kpn tv+ app helemaal verdwenen en via de browser kijken gaat ook niet meer.
Is dat een nieuwe “service” waar ik nog niet vanaf wist? 😐

Beste antwoord door Jasper van KPN

Ben ik weer ​@Femus, zoals beloofd heb ik navraag voor je gedaan. De app was zoals ik noemde niet bedoeld voor de Vision Pro, maar het was wel aangezet als optie. Doordat de app er niet voor bedoeld was is niet getest of het daar goed op werkt, daarom was besloten om de app daar niet meer op beschikbaar te hebben.

Maar omdat jij aangeeft dat het goed werkt en je er fijn tv op kunt kijken, is het nu net weer aangezet. Je moet er weer tv op kunnen kijken dus 🙂

23 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 6, 2026

Hallo ​@Femus ,

Met Interactieve TV kun je via de KPN TV website online tv-kijken op jouw laptop of pc door heel Europa. Log in op de website met jouw KPN account of met je abonnementsnummer en pincode.

Bron: 

Wat betreft de Smart-TV-app:

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.

Misschien even opnieuw de app downloaden? 

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2026

Hallo Noordzee, bedankt voor het antwoord, maar helaas. De app is weg uit mijn vision pro en als ik hem opnieuw probeer te downloaden krijg ik alleen maar “deze app is niet gevonden”. Hij is dus weggehaald uit de app store. Als ik het probeer via de website van kpn tv te kijken, kan ik niet meer streamen naar de apple vision pro???

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Femus, welkom op de community. De TV+ App is nooit specifiek gemaakt voor de Vision Pro, alleen voor iPhone en iPad (en andere platformen, maar die zijn voor jouw vraag minder relevant). Het kan zijn dat die onterecht aan heeft gestaan als een ondersteund platform, maar dat is het niet vanuit ons. Ik zal dat navragen voor de zekerheid.

Ik ben zelf niet bekend met hoe de Vision Pro werkt, hoe stream je daar dingen naar? Is dat via AirPlay, of wordt daar iets anders voor gebruikt? 

• Auteur
  • Topper
  • February 9, 2026

Hoi ​@Femus, welkom op de community. De TV+ App is nooit specifiek gemaakt voor de Vision Pro, alleen voor iPhone en iPad (en andere platformen, maar die zijn voor jouw vraag minder relevant). Het kan zijn dat die onterecht aan heeft gestaan als een ondersteund platform, maar dat is het niet vanuit ons. Ik zal dat navragen voor de zekerheid.

Ik ben zelf niet bekend met hoe de Vision Pro werkt, hoe stream je daar dingen naar? Is dat via AirPlay, of wordt daar iets anders voor gebruikt? 

Via de ipad ging het inderdaad met streamen, de ipad zag de apple vision pro en streamde dan daar heen. Via de macbook pro kan je rechtstreeks connecten naar de vision pro. Op de bril kan je dan het scherm zien met alles wat daarop staat. Zo kon ik ook tv kijken. Maar nu is die app weg dus kan dat ook niet meer. Vindt het zo raar dat ruim een jaar perfect heeft gewerkt, maar nu heeft iemand (KPN of Apple??) die KPN TV+ weggehaald en nu heb ik dus niets meer.
Maar ook niet als ik via mn macbook pro naar jullie website ga en zo te kijken, werkt niet meer.
Ik vraag me dan ook waarom het niet meer kan, ook niet via jullie website?
Vast bedankt voor de hulp!
Vriendelijke groet

Jasper van KPN
Moderator

Als het zowel op de iPad als de MacBook is weggevallen kan het ook iets aan Apple kant zijn inderdaad,. maar dat durf ik zo niet te zeggen. Zoals gezegd vraag ik het na, als we daar een reactie op hebben kom ik er op terug.

• Auteur
  • Topper
  • February 10, 2026

Als het zowel op de iPad als de MacBook is weggevallen kan het ook iets aan Apple kant zijn inderdaad,. maar dat durf ik zo niet te zeggen. Zoals gezegd vraag ik het na, als we daar een reactie op hebben kom ik er op terug.

Hallo Jasper.
Ik denk niet dat het met apple te maken heeft. Een vriend van mij, die ook een apple vision pro heeft, is abonnee bij ziggo en die kan nog gewoon tv kijken, zowel via zijn macbook als direct op de ziggogo app?
Hoop echt dat er een oplossing komt, “normaal” tv kijken is geen optie meer als je eenmaal via de bril hebt gekeken. 65” of 300” haarscherpe beelden, dat is nogal een verschil.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Ben ik weer ​@Femus, zoals beloofd heb ik navraag voor je gedaan. De app was zoals ik noemde niet bedoeld voor de Vision Pro, maar het was wel aangezet als optie. Doordat de app er niet voor bedoeld was is niet getest of het daar goed op werkt, daarom was besloten om de app daar niet meer op beschikbaar te hebben.

Maar omdat jij aangeeft dat het goed werkt en je er fijn tv op kunt kijken, is het nu net weer aangezet. Je moet er weer tv op kunnen kijken dus 🙂

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

😃😃😃
HARTELIJK DANK!!!!

Hiermee heb je ons heel erg blij gemaakt! En onze groep ook! Er zijn veel meer vision pro gebruikers in Nederland dan men denkt! Ook al moesten we helemaal naar Duitsland om er 1 te kopen.
Ik ga gelijk iedereen mailen met het goed nieuws.
Mag ik erop hopen dat hij nu voorgoed blijft staan?
Heel hartelijk dank Jasper, mijn dag kan niet meer kapot!

Jasper van KPN
Moderator

Graag gedaan ​@Femus, dat is een grotere groep dan ik dacht inderdaad! 'Voorgoed’ is een groot woord, dat is wel heel lang haha. Maar zonder gekheid, nu we weten dat het goed werkt kan dat aan blijven staan. Daarbij blijft de kanttekening wel dat de app niet bedoeld was voor de Vision Pro, dus als de app iets anders reageert dan je verwacht kan het daarvan komen.

Ik heb je berichtje ook even gedeeld met de ontwikkelaars, zij zijn ook blij met jouw blijdschap 😄

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

Graag gedaan ​@Femus, dat is een grotere groep dan ik dacht inderdaad! 'Voorgoed’ is een groot woord, dat is wel heel lang haha. Maar zonder gekheid, nu we weten dat het goed werkt kan dat aan blijven staan. Daarbij blijft de kanttekening wel dat de app niet bedoeld was voor de Vision Pro, dus als de app iets anders reageert dan je verwacht kan het daarvan komen.

Ik heb je berichtje ook even gedeeld met de ontwikkelaars, zij zijn ook blij met jouw blijdschap 😄

Ik zal het in de gaten houden en als er iets mis gaat het gelijk aan jullie melden.
De beeldkwaliteit, en dat is voor het meeste het belangrijkste, is gewoon erg goed, dus niks mis mee. Rekeninghoudend dat je naar een 300” (bioscoop) scherm zit te kijken.
Je zou het eigenlijk zelf eens moeten zien, want buiten tv kijken is er zo ontzettend veel fantastisch mee te doen.

Jasper van KPN
Moderator

Ik ben nu wel een beetje nieuwsgierig hoe dat eruit ziet inderdaad, maar het gaat me ook wat ver om daarvoor een Vision Pro te kopen 😉

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2026

Ik ben nu wel een beetje nieuwsgierig hoe dat eruit ziet inderdaad, maar het gaat me ook wat ver om daarvoor een Vision Pro te kopen 😉

Het is een stuk rijden ja :-) Maar iedereen die hem heeft gekocht heeft er geen spijt van.
Ik zou je wel willen uitnodigen hier thuis, geen idee welke kant je woont. Maar het heeft 1 nadeel, er kunnen 2 gebruikers worden aangemeld op de bril. De eigenaar en 1 gast. De gast krijgt bijna alles te zien, maar zodra je copyrighted spul gaat afspelen (die op mijn naam staat) gaat het beeld op zwart en blijft alleen het geluid afspelen. Maar de rest zoals de 330 3d immersive apps kan je wel bekijken.

Je bent van harte welkom :-)

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een mooi aanbod, ik weet niet of het haalbaar is 🙂 Ik zocht de prijs net even om en daar schrok ik ook wel van 😋 Daarvan wordt je al bijna bang om het te proberen haha

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2026

Poeh. € 3699 volgens Google. En alleen in Duitsland te koop. (je hoeft dan toch niet helemaal náár Duitsland? Maar een webshop als Amazon.de moet dan mijns inziens ook kunnen.)

En ik kijk regelmatig met z'n tweeën. Een vriend komt regelmatig langs en dan kijken we een films via Netflix. Dan moet je zeker TWEE van die dingen hebben…. Dolgezellig ook met z'n tweeën. Je ziet elkaar niet en horen ook niet want het gaat vast met een in-ear headsetje.

Het lijkt me wel gaaf! Een film op een scherm van (virtueel) 300 inch.

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Dat is een mooi aanbod, ik weet niet of het haalbaar is 🙂 Ik zocht de prijs net even op en daar schrok ik ook wel van 😋 Daarvan wordt je al bijna bang om het te proberen haha

Hahahahaha, dat was mijn probleem ook (heb lang moeten sparen) want je krijgt een gratis demonstratie van 45 minuten. Voor ik naar binnen ging dacht ik nog, “no way voor die prijs” maar na 7 minuten had ik al besloten dat ik hem MOEST hebben 😀 En nu ook (eindelijk) de officiele app van youtube is gearriveerd (vol met 180 en 360 immersive 3D films) is het allemaal nog mooier geworden. Maar er is misschien nog een andere manier voor je, heel veel kopers van de eerste versie bril wil nu graag de nieuwe versie hebben (is 8K ipv 4K) dus zullen die binnenkort wel op de markt komen.
Maar, mocht je ooit in de buurt komen, ben je van harte welkom!

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Poeh. € 3699 volgens Google. En alleen in Duitsland te koop. (je hoeft dan toch niet helemaal náár Duitsland? Maar een webshop als Amazon.de moet dan mijns inziens ook kunnen.)

En ik kijk regelmatig met z'n tweeën. Een vriend komt regelmatig langs en dan kijken we een films via Netflix. Dan moet je zeker TWEE van die dingen hebben…. Dolgezellig ook met z'n tweeën. Je ziet elkaar niet en horen ook niet want het gaat vast met een in-ear headsetje.

Het lijkt me wel gaaf! Een film op een scherm van (virtueel) 300 inch.

3699.- is het “instap tarief” 😀
De enige manier om er aan te komen via welke webshop dan ook is hopen dat iemand zijn eerste versie verkoopt om versie 2 te kopen.
Buiten apple is hij nergens te koop.
Ik heb het geluk dat mijn vrouw het helemaal niks vindt, dus zij kijkt op de 65” en ik op de vision pro.
En nee geen in-ear nodig, het einde van de headstrap hebben 2 uitstekende speakers, maar je kan wel je oortjes gebruiken.
Gisteren is (eindelijk) de officiele youtube app uitgekomen, stampend vol met 180 en 360 immersive 3d video’s. Echt fantastisch!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2026

Heeft ie ook een hdmi ingang zodat je je oudere 3D bluraydiscs ook kunt spelen?

En je moet dus daadwerkelijk naar Duitsland en dan óók nog naar een Apple Store?

Waarom zou Apple die niet in Nederland en België verkopen? Heel apart.

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Heeft ie ook een hdmi ingang zodat je je oudere 3D bluraydiscs ook kunt spelen?

En je moet dus daadwerkelijk naar Duitsland en dan óók nog naar een Apple Store?

Waarom zou Apple die niet in Nederland en België verkopen? Heel apart.

Niks nieuws, Apple Nederland heeft heel veel nooit verkocht wat je elders wel kon kopen, o.a. de apple homepod speakers.
Een HDMI INGANG???? Ik denk dat je het principe niet helemaal hebt begrepen?
Probeer eens op youtube APPLE VISION PRO, dan krijg je een beter beeld wat hij wel en niet kan.
De enige ingang die er is is die voor de aansluiting voor de accu of stroom. Al het andere is draadloos.

Jasper van KPN
Moderator

Ik zie het een beetje voor me alsof je in zo'n ronde koepel bioscoop (zoals The Sphere in Las Vegas of DOT in Groningen) zit, waarbij het beeld voor je/om je heen wordt geprojecteerd. 

Ik heb wel eens een PlayStation VR geprobeerd, daarbij had ik heel snel last van reisziekte (motion sickness). Dat zou hierbij misschien ook voor kunnen komen.

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2026

Ik zie het een beetje voor me alsof je in zo'n ronde koepel bioscoop (zoals The Sphere in Las Vegas of DOT in Groningen) zit, waarbij het beeld voor je/om je heen wordt geprojecteerd. 

Ik heb wel eens een PlayStation VR geprobeerd, daarbij had ik heel snel last van reisziekte (motion sickness). Dat zou hierbij misschien ook voor kunnen komen.

Ik heb dat bij een vriend gezien, die heeft MS flight simulator op een vr. Maar er is een heel groot verschil. Bij de VR is het beeld wel rondom maar niet, zoals bij de vision pro, dat jij IN de video zit.
Er is een demo video die begint met een ver ingezoomd beeld van een vrouwen gezicht. Tergens langzaam wordt er uitgezoomd. Je begint andere dingen te zien. Een top van een berg, het geluid (dolby atmos) veranderd in een wind die om je oren waait. Verder uitgezoomd zie je dat de vrouw haar armen heeft gespreid, dan kijk je naar beneden en zie je dat je op een touw staat! En heel diep beneden water. Wat later een fjord blijkt te zijn. Ze staat te koorddansen op een touw wat tussen 2 bergtoppen is gespannen op 1500 meter hoogte. Toen ik voor de eerste keer naar beneden keek had ik hetzelfde als jij 😀 Ik heb hem van mn hoofd gerukt en het duurde nog lang voor ik het weer durfde. Maar heb na 3 pogingen geen last meer gehad van duizeliheid (motion sickness) gehad. Je hersenen schijnen er snel aan te wennen.
En dat is ook het grote verschil tussen een VR en vision pro, als je naar benenden of boven kijkt ZIE je dan ook. Kijk je naar achter je zie je ook wat daar gebeurd.
Het is zo jammer dat apple Nederland dit niet wil verkopen, zodat je dichtbij zo’n demo zou kunnen bekijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

Inderdaad. Anders was ik toch even naar de Apple Store in Haarlem 🚴. 

Zoals jij het beschrijft gaat het een stap verder dan VR.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 17, 2026

Mooie verhalen ​@Femus , maar 3.699 euro is toch wel een flinke uitgave. Voor zo’n bedrag kan ik ook andere hele leuke dingen doen. 

Niks nieuws, Apple Nederland heeft heel veel nooit verkocht wat je elders wel kon kopen, o.a. de apple homepod speakers.

De Apple HomePod speaker heb ik jaren terug al in Nederland gekocht. En die is nu nog steeds te koop. 

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2026

Mooie verhalen ​@Femus , maar 3.699 euro is toch wel een flinke uitgave. Voor zo’n bedrag kan ik ook andere hele leuke dingen doen. 

De Apple HomePod speaker heb ik jaren terug al in Nederland gekocht. En die is nu nog steeds te koop. 

De mini is sinds vorig jarig inderdaad ook te koop in Nederland. De maxi is vanaf het begin niet te koop geweest, tenzij via illegale (geen apple) kanalen.