Skip to main content

TV+ app voor Smart TV werkt niet goed op nieuwe TCL televisie

• March 24, 2025
  • 18 reacties
  • 320 keer bekeken

Sinds enkele maanden een nieuwe TCL televisie. In begin probleem met installeren KPN TV+ app (identificatie-inlog) en schokkerig beeld en geluid.
Sinds een paar weken na update een dag of 10 helemaal niet meer kunnen inloggen. Gisteravond eindelijk gelukt, maar nu kom ik niet verder en valt beeld uit / op zwart of start TV weer opnieuw op. Ik kan geen zender opstarten. (Andere apps werken overigens wel goed)

Heb een paar weken geleden de app meerdere keren eraf gegooid en opnieuw gedownload - kreeg toen de inlogproblemen en aarzel om het weer te doen.

Wat is er aan de hand???

18 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 24, 2025

Dit is bekend. Is al aantal weken.

Ook met ChiQ, Nikkei, Sharp en een doodenkele Sony en Philips werkt het niet.

Probleem is: het moet met 100-en verschillende tv merken en streaming apparaten werken. Helaas was dit probleem niet naar voren gekomen bij het testen van de huidige versie.

Geduld is het enige wat ons, klanten, rest. Hoewel de app op al mijn apparaten (losse streamingboxjes) wel werkt.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@GerardHouten. Wat je beschrijft klinkt inderdaad als hetgeen Peter beschrijft. Hiervoor zal een update moeten komen, daar wordt aan gewerkt. Als die update er is delen we het in Product Updates. Hou dat dus in de gaten. 

• Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Was de gelukkige klant die bij de eerste test groep zat van deze slechte app op de tv in de woonkamer. Heb zelf twee TCL tv's staan en een chromecast met de zelfde problemen met de nieuwe KPN app. 

In het begin hadden we inderdaad groen/zwart beeld. Nu loopt de app met regelmaat vast wanneer je beelden hebt gepauzeerd of wilt terug kijken. Bij drukte worden de streams niet altijd geopend en moet je het een aantal keer proberen. Het scrollen door de TV gids hapert. Wanneer de app een aantal uur open staat op de TV loopt het geheugen vol waardoor de tv traag wordt of crasht. Tot op heden is KPN er niet in geslaagd een deugdelijke app neer te zetten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

een chromecast met de zelfde problemen met de nieuwe KPN app. 

Wat kunnen ervaringen toch verschillend zijn ​@MisterXjuhhh . Hier werkt zowel de Bèta als de publieke prima op de Chromecast Google-TV 4k. Alle nu geïntegreerde functies werken goed.

Jasper van KPN
Moderator

Op de Chromecast hoor ik dit inderdaad ook niet vaker ​@MisterXjuhhh. Op de TCL zien we wel meer signalen. Welk model TCL heb je precies? Het inloggen op de app werkt wel bij jou begrijp ik, maar daarna gaat er iets mis. Wat gebeurt er precies als de stream niet opent, krijg je dan een foutmelding, zwart beeld, iets anders? En hoe hapert de gids? Is dat bij elke regel die je naar beneden gaat, is dat als je een scherm naar beneden gaat, is dat als je naar de volgende dag gaat? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig.

Was de gelukkige klant die bij de eerste test groep zat

Mogelijk heb je een ander account op de community, maar met dit account zat je niet in de testgroep. Als je begin januari de app hebt geïnstalleerd is dat de versie die voor iedereen beschikbaar was.

• Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Ik heb al zo vaak aangegeven dat het probleem in het cachegeheugen gebruik zit. Na een half uur tot een uur is deze bak al met meer dan een gigabit gevuld. Uiteindelijk wordt de app traag als deze nog meer opgevult wordt. Ik denk dat dat de bron van de problemen daar in zit. 

Jasper van KPN
Moderator

Op jouw account zie ik geen andere berichten, dus ik weet niet waar en hoe je dat hebt aangegeven. Zoals gezegd weten wij alleen wat jij vertelt, om mee te kunnen denken is het van belang om de vragen te beantwoorden. Als je dat nog kunt doen kunnen we dat meenemen hierbij.

• Deelnemer
  • June 10, 2025

Hier zojuist een nieuwe TCL 32" QLED S51K (2025) ontvangen en aangesloten. Alle apps werken prima, alleen de KPN app werkt niet. 
Bij het starten van de app blijft het beeld zwart en na een aantal seconden start de tv opnieuw op. De app inmiddels een paar keer geïnstalleerd maar probleem blijft zich voor doen.  

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@SanderDtc, zoals je in de eerdere berichten in dit topic kunt lezen is dit bekend. 

Krijg jij alleen een zwart scherm te zien, geen optie om in te loggen daarbij?

• Deelnemer
  • June 11, 2025

Klopt kreeg een zwart scherm en de tv werd automatisch opnieuw opgestart. Gisteravond is het, na diverse keren verwijderen en opnieuw installeren, gelukt om de app te starten… alleen tijdens het inloggen met KPN ID of het abonnement nummer krijg ik continu de melding:

login fout: er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuw. 

Jasper van KPN
Moderator

Duidelijk ​@SanderDtc, dan lijkt het inderdaad op hetgeen de anderen ook noemen. De ontwikkelaars zijn daar mee bezig. Als je een aantal momenten (datum en tijdstip) kunt noemen waarop je probeerde in te loggen, en daarnaast je profiel volledig invullen kan ik die voorbeelden aan hen doorgeven.

• Deelnemer
  • June 24, 2025

@Jasper van KPN beetje late reactie van mijn kant maar ik was niet in de gelegenheid eerder te reageren. Ik heb het zojuist 17:23 weer geprobeerd en het lukt nog steeds niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is geen probleem ​@SanderDtc, er kunnen dingen tussendoor komen. Dank je voor het testen in invullen, ik neem het mee!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@GerardHouten ​@MisterXjuhhh en ​@SanderDtc, met de laatste update zien we verbeteringen bij mensen met een TCL tv. Hebben jullie deze ook al kunnen installeren en proberen?

Als het nog niet direct lukt kan je kijken of het verschil geeft als je Multimedia Tunneling aan-/uitzet onder 'Apparaat instellingen’.

En als dat geen verschil maakt, kan je ook inloggen op tv.kpn.com en daar onder Apparaatbeheer kijken hoeveel apparaten er staan en mogelijk enkele verwijderen.

• Deelnemer
  • July 22, 2025

Hallo ​@Jasper van KPN

Ik heb hem geprobeerd en ben over het algemeen positief. Programma’s live kijken of terugkijken via de gids werkt bij mij.
Het terugkijken heeft soms wat tijd nodig en heb een keer gehad dat ik uit de app werd gegooid, maar verder niet veel op aan te merken.

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt sowieso als een verbetering ​@SanderDtc, heel fijn om te lezen. Het moment waar je eruit gegooid werd, weet je wat je op dat moment deed? Opende je bijvoorbeeld de gids of keek je een programma? Als dat op een bepaald punt (terugkerend) gebeurt kunnen we dat doorgeven aan de ontwikkelaars zodat ze daar specifiek naar kunnen kijken hierbij.

• Deelnemer
  • July 23, 2025

@Jasper van KPN ik werd er 2x uit gegooid en beide keren gebeurde dit bij het starten van een programma. 

Jasper van KPN
Moderator

Dank je, dat is een duidelijk moment waarop dat gebeurt dus! Heb je mogelijk enkele momenten (datum en precieze tijd) waarop zich dat voordeed? Dan heb ik het zo volledig mogelijk en kan er precies op die momenten gekeken worden wat er mis gaat. Dat maakt het zoeken naar de oorzaak makkelijker.