Skip to main content
Beantwoord

TV+ app werkt niet in Frankrijk (provider: Orange)

• June 4, 2025
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Het lukt me niet op (via Orange) de itv app te openen

Beste antwoord door Betweter

Een zeer vriendelijke, geduldige dame van KPN heeft mij geholpen. In Frankrijk ivm iTV van KPN. 

Zonder de laptop of computer of alleen smart TV gaat het niet lukken. Nodig is de Chromecast Hd (HDMI) van Google. Een klein rond dingetje met een doorsnee van ca 6 cm. En je mobile telefoon. Daarop is wel iTV te installeren en dan samen met die Chromecast naar de smart tv. Even klikken op het kleine tv schermpje rechts boven in het telefoonscherm. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Betweter. Niet zo fijn dat je geen tv kunt kijken via de TV+ app in Frankrijk. Ik heb echter nog wel wat vragen, want je informatie is tot nu toe wat summier. 

Ik neem dat het wel lukt om de app te openen, maar dat er iets misgaat? Wat dan precies? Of zie je meteen een foutmelding als je de app aanklikt? Heb je nog geprobeerd te verbinden met een andere provider en dan weer opnieuw de TV+ app te openen? Wat voor toestel gebruik je precies? 

Laat het allemaal maar weten, dan denken we graag met je mee of er een oplossing voor is. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

-------------------- (via Google gevonden -------------------- 

Orange is een Belgische telecomprovider die zowel mobiele telefonie als internet en TV aanbiedt.

----------------------------------------------------------------- 

Werkt de KPN tv+ app wel via een buitenlandse provider? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Een zeer vriendelijke, geduldige dame van KPN heeft mij geholpen. In Frankrijk ivm iTV van KPN. 

Zonder de laptop of computer of alleen smart TV gaat het niet lukken. Nodig is de Chromecast Hd (HDMI) van Google. Een klein rond dingetje met een doorsnee van ca 6 cm. En je mobile telefoon. Daarop is wel iTV te installeren en dan samen met die Chromecast naar de smart tv. Even klikken op het kleine tv schermpje rechts boven in het telefoonscherm. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2025

Aanvulling; - op oudere smartphones lukt het evenmin.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

Mooi dat het gelukt is ​@Betweter 

Ik ging ervan uit dat je via de mobiel bedoelde.

Via de Smart tv werkt de KPN tv app alleen op je eigen KPN netwerk in Nederland (thuis)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

Aanvulling; - op oudere smartphones lukt het evenmin.

Dat kan kloppen.

Gevonden via Google:

--------------------------------  

• Compatibiliteit: De app is geschikt voor Android telefoons met Android OS 7.0 of hoger. 

---------------------------------- 

Casten zou altijd moeten werken, maar wel beide op hetzelfde WIFI netwerk.

Zie ook hier.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Fijn dat je zo goed bent geholpen en dat het uiteindelijk gelukt is inderdaad ​@Betweter. Het ging dus in eerste instantie om de Smart TV+ app. Dat was mij niet helemaal duidelijk. Hetgeen wat je nu doet, casten van de KPN TV+ app, dat kan gelukkig wel binnen de EU. Geniet er nog van!