Skip to main content
Vraag

TV+ App werkt niet in Spanje op mijn iPad

• February 13, 2026
  • 10 reacties
  • 162 keer bekeken

Wat een slecht werkende app in het buitenland. Spanje behoort toch echt bij de EU. Op dit moment verblijf ik op Tenerife. Maar tv+ kijken is niet mogelijk. Vorig jaar hetzelfde in Zuid-Spanje en Portugal. De klantenservice blijft beweren dat het moet werken. En dus zal het wel aan mijn IPad liggen. Nee hoor, want ik kan ook nog over de ZIGGO app beschikken en laat die nou perfect werken. KPN DE BESTE? Niet in het buitenland. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

10 reacties

• Auteur
  • Helper
  • February 13, 2026

Mijn IPad Pro is van 2022 en voorzien van iOS 26.2.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2026

Er zijn al jaren problemen in Spanje en Portugal. Met de KPN TV app.

Wat voor melding krijg je?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Waarom-niet, Spanje ligt inderdaad binnen de EU. In het verleden waren daar meer problemen mee, daar zijn toen verbeteringen voor toegepast waardoor het bij veel mensen beter gaat. Maar bij jou nog niet blijkbaar.

Welke versie van de app heb je precies geïnstalleerd staan? Welke melding krijg je daarbij in beeld? Maak je ook gebruik van een VPN?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

• Auteur
  • Helper
  • February 16, 2026

Beste Jasper, ik heb natuurlijk de nieuwste app 8.86.01 geïnstalleerd. Er verschijnt geen melding op het scherm. Ik kies een programma en dan blijft er alleen een rondje draaien en verder wordt het programma niet opgestart. Ik maak geen gebruik van VPN. In Portugal en Malaga precies hetzelfde; nu en een aantal voorgaande jaren. Heel triest om te moeten beleven. KPN is toch de beste? Maar zoals gemeld kan ik ook beschikken over de ZIGGO app. En die werkt perfect!!!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Hallo ​@Waarom-niet , kijk je via Wifi of mobiele databundel?​

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Ik zit nu al bijna 3 maanden in Zuid-Spanje aan het overwinteren en ik kan op mijn iPad met de KPN TV+ app de Nederlandse TV kanalen prima ontvangen.

ik heb wel een perfecte Wifi verbinding (506 down - 511 Mbps up) ter beschikking.

• Auteur
  • Helper
  • February 16, 2026

Allemaal leuk en aardig wijsgeer, maar waarom functioneert de ZIGGO app dan wel perfect?  Toch op de een of andere manier beter dan KPN?

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Waarom de Ziggo TV app beter presteert weet ik niet.

Apps zoals b.v. Netflix, NLZiet en wellicht op de Ziggo TV app functioneren vaak nog met een wat mindere Wifi ontvangst want zij schalen terug waardoor je dan toch nog de TV beelden kunt ontvangen.

Voor zo ver ik weet doet KPN dit (nog) niet.

Ik wilde alleen even melden dat de KPN TV+ app prima in Spanje presteert mits er een goede Wifi verbinding beschikbaar is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2026

Online.nl is de handigste provider om te hebben voor tv (en internet) als je lang buiten NL maar in EU bent. Want zij zijn de enige met een app die ook IN je smart-tv werkt buiten Nederland. Zij gebruiken namelijk het tv aanbod van Canaldigitaal.

Jasper van KPN
Moderator

Hoe de app van een andere provider werkt hebben wij geen zicht, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Ik kan alleen dingen zeggen over de app die wij hebben. De vraag over hoe je het kijkt, via wifi of een mobiele verbinding. We denken graag met je mee, maar daarvoor hebben we wel meer informatie nodig.

@Frans123 ik heb jouw bericht verwijderd, de informatie die je noemt is niet juist voor deze situatie en een deel gaat over een andere app.