Skip to main content

Waarom is het niet mogelijk om KPN Tv+ te openen als een VPN ingeschakeld is? Na uitschakeling lukt het wel. Dat gebeurt op mijn iPad terwijl op iPhone niets uitmaakt of VPN ingeschakeld is of niet.

De KPN tv+ app zit alleen op de Mobiel en tablet (Android of IOS (Apple).

Dus via VPN is in dit geval niet zinvol.

 

Via 4G, 5G of WIFI werkt het perfect.

 

In welk land ben je?

 


De app op smarttv of chromecast mag alleen thuis gebruikt worden. En een VPN zorgt er voor dat u dus "niet thuis" bent.

De app op de smartfoon/tablet mag alleen in de EU gebruikt worden. Als u verbinding heeft met een VPN server buiten de EU is dat dus de reden.

Verder worden bekende VPN servers mogelijk sowieso ook gewoon geblokkeerd. 


@Nick83 

 

Hij / zij heeft het over de KPN tv+ app.

Deze zit alleen op de mobiel of tablet.

 

Op Smart TV, Chromecast Google TV, etc. zit de KPN iTV app. 😉


Waarom is het niet mogelijk om KPN Tv+ te openen als een VPN ingeschakeld is? Na uitschakeling lukt het wel. Dat gebeurt op mijn iPad terwijl op iPhone niets uitmaakt of VPN ingeschakeld is of niet.

KPN blokkeert actief VPN services. KPN moet ook wel immers zij is verplicht ervoor zorgen dat er buiten de EU/EER geen televisie via de TV+ app gekeken kan worden. Als de telefoon/tablet via wifi aangesloten is, dan vindt de locatiebepaling plaats o.b.v. het publieke IP adres en dat is dan dus het IP adres van de VPN server die binnen de EU zou kunnen staan terwijl je zelf buiten de EU zou kunnen zijn. Vandaar dat KPN dan enkel kan voldoen aan die verplichting door communicatie via VPN servers te blokkeren.

Als er via 4G televisie gekeken wordt dan vindt de locatiebepaling o.b.v. de locatieservice van de telefoon plaats. Die gebruikt veelal GPS en informatie van de zendmast waar de telefoon mee in verbinding staat. Daar speelt het publieke IP adres dus geen rol in de locatiebepaling en dus kan de communicatie rustig via een VPN server lopen terwijl het gebruik van de TV+ app buiten de EU toch geblokkeerd kan worden.


Ik ben nog steeds benieuwd in welk land @JimZTM is.

Helaas heeft hij / zij dat nog niet beantwoord.


Ik ben nog steeds benieuwd in welk land @JimZTM is.

Mijn vermoeden Is dat @JimZTM gewoon thuis is en een VPN gebruikt om "veilig" te browsen.

Ik ben van mening dat VPN verbindingen maar zo een inbreuk op de privacy zouden kunnen geven en ik ben dan ook zeer terughoudend in het gebruik van VPN servers van "publieke" VPN providers. Ik zie ook absoluut de toegevoegde waarde niet anders dan dat je met een anoniem IP adres op Internet actief bent. Er zijn echter zoveel meer zaken die jou identificeren dat je je mijns inziens echt moet afvragen of het gebruik van een VPN wel zinvol is.


Dat is uiteraard mogelijk.

Maar ik ben nooit zo van gokken of aannames.

Dus als je het niet erg vind, wacht ik de reactie rustig af. 😉

 

Verder ben ik het helemaal met je eens @wjb 


Dat is uiteraard mogelijk.

Maar ik ben nooit zo van gokken of aannames.

Dus als je het niet erg vind, wacht ik de reactie rustig af. 😉

Wat maakt het uit waar hij zich bevindt, het antwoord op zijn vraag blijft mijns inziens toch hetzelfde.


Ik ben nog steeds benieuwd in welk land @JimZTM is.

Helaas heeft hij / zij dat nog niet beantwoord.

Ik ben gewoon thuis in Zoetermeer (ZTM). Ik gebruik altijd VPN als ik internet op ga.


Waarom is het niet mogelijk om KPN Tv+ te openen als een VPN ingeschakeld is? Na uitschakeling lukt het wel. Dat gebeurt op mijn iPad terwijl op iPhone niets uitmaakt of VPN ingeschakeld is of niet.

KPN blokkeert actief VPN services. KPN moet ook wel immers zij is verplicht ervoor zorgen dat er buiten de EU/EER geen televisie via de TV+ app gekeken kan worden. Als de telefoon/tablet via wifi aangesloten is, dan vindt de locatiebepaling plaats o.b.v. het publieke IP adres en dat is dan dus het IP adres van de VPN server die binnen de EU zou kunnen staan terwijl je zelf buiten de EU zou kunnen zijn. Vandaar dat KPN dan enkel kan voldoen aan die verplichting door communicatie via VPN servers te blokkeren.

Als er via 4G televisie gekeken wordt dan vindt de locatiebepaling o.b.v. de locatieservice van de telefoon plaats. Die gebruikt veelal GPS en informatie van de zendmast waar de telefoon mee in verbinding staat. Daar speelt het publieke IP adres dus geen rol in de locatiebepaling en dus kan de communicatie rustig via een VPN server lopen terwijl het gebruik van de TV+ app buiten de EU toch geblokkeerd kan worden.

Bedankt voor jouw uitleg, het is mij duidelijk. Tijdens mijn vakantie in Portugal kon ik gewoon inloggen ook al was VPN actief.

Overigens, ik heb altijd gebruik gemaakt van mijn abonnement nummer, nu werkt dat niet meer en ik moet een kpn id gebruiken.


Ik ben nog steeds benieuwd in welk land @JimZTM is.

Helaas heeft hij / zij dat nog niet beantwoord.

Ik ben gewoon thuis in Zoetermeer (ZTM). Ik gebruik altijd VPN als ik internet op ga.

 

Mag ik vragen wat de reden is?

 

Zoals @wjb al aangeeft, wordt de KPN iTV app altijd via VPN geblokkeerd.

Zie ook zijn reactie. 😉

(ik zie dat je daar al op gereageerd hebt).

 

Ik denk dat KPN, net zoals streamingdiensten, steeds strenger worden.

(Ik weet dit zoals je kunt lezen niet 100% zeker, misschien kan wjb het vertellen).😉


Ik ben nog steeds benieuwd in welk land @JimZTM is.

Helaas heeft hij / zij dat nog niet beantwoord.

Ik ben gewoon thuis in Zoetermeer (ZTM). Ik gebruik altijd VPN als ik internet op ga.

 

Mag ik vragen wat de reden is?

 

Zoals @wjb al aangeeft, wordt de KPN iTV app altijd via VPN geblokkeerd.

Zie ook zijn reactie. 😉

(ik zie dat je daar al op gereageerd hebt).

 

Ik denk dat KPN, net zoals streamingdiensten, steeds strenger worden.

(Ik weet dit zoals je kunt lezen niet 100% zeker, misschien kan wjb het vertellen).😉

Ik ben een beetje paranoïde. Behalve het gevaar van cybercriminelen die overal rondsnuffelen, vind ik het prettig dat mijn echte ip adres niet zomaar te achterhalen is. Bij het bezoeken van sites blokkeer ik ads, cookies en andere ongevraagd content. VPN is een van de hulpmiddelen om de boze buitenwereld uit mijn computer te houden. Groeten.


Reageer